Bekijk volle/desktop versie : Papa waarom moesten wij Irak aanvallen?



05-11-2005, 23:12
Papa waarom moesten wij Irak aanvallen?

Pappie: Omdat ze massa vernietigingswapens hadden, kindje.

Dochtertje: Maar de wapeninspecteurs hebben geen massavernietigingswapens gevonden.

P: Dat komt omdat de Irakezen ze gingen verstoppen, poppetje.

D: Daarom vielen wij Iraq binnen?

P: Ja, invasies werken beter dan inspecties.

D: Maar toen we waren binnengevallen, habben we nog steeds geen massa vernietigingswapens gevonden, toch?

P: Dat komt omdat ze ze zo goed hebben verstopt, kindje. Maak je niet druk we vinden wel iets voor de volgende verkiezingen.

D: Waarom wilde Iraq al die massa vernietigingswapen?

P: Om ze in een oorlog te gebruiken, gekkie.

D: ik snap het niet meer. Als ze al die wapens hadden om voor een oorlog te gebruiken, waarom hebben ze die wapens dan niet ingezet toen wij in oorlog met hun waren.

P: Waarschijnlijk wilden ze niet dat mensen moesten weten dat ze die hadden en kozen ze ervoor om met duizenden te sterven in plaats van zichzelf te verdedigen.

D: Dat klopt niet pappa, waarom zouden zij kiezen om dood te gaan terwijl ze al die wapens hebben om tegen ons terug te vechten.

P: Het is een andere cultuur, je hoort het niet te snappen.

D: Ik weet niet voor jou, maar ik denk dat onze regering ongelijk had en dat geen enkele van dat soort wapens hadden.

P: Weet je het maakt niet zo veel uit die wapens, we hadden toch een andere goede reden voor de invasie.

D: En? Wat was dat?

P: ook al had Iraq geen massavernietigingswapens, Saddam was een gemene dictator. Dat is een andere goede reden voor een invasie in een ander land.

D: Waarom? Wat doet een gemene dictator dat je zijn land mag binnenvallen? Pappie: Nou, een ding, hij mishandeld zijn eigen mensen.

D: Net zoiets als in China?

P: Je moet China niet met Iraq vergelijken. China is een goede economische partner die miljoenen mensen voor een slavenloon laat werken en zweten, zodat onze bedrijven daar rijker worden.

D: Dus, als een land zijn eigen mensen uitbuit en het is beter voor onze eigen Amerikaanse economie, is het goed, ook al mishandelen ze hun mensen?

P: Juist.

D: Waarom werden mensen in Iraq mishandeld?

P: Voor politieke misdaden, meestal voor het bekritiseren van de regering. Mensen die kritiek hadden op de regering van Iraq werden gevangen genomen en in de gevangenis mishandeld.

D: Gebeurt precies hetzelfde niet ook in China?

P: Ik zei je al, China is anders.

D: Wat is het verschil tussen China en Iraq?

P: nou, Iraq werd geregeerd door de Ba’at partij, en China is communistisch.

D: Zei je vroeger niet tegen mij dat communisme slecht is?

P: Nee, alleen Cubaanse communisten zijn slecht.

D: Waarom zijn Cubaanse communisten slecht?

P: Nou, mensen die kritiek hebben op de regering in Cuba, worden gevangen genomen en mishandeld.

D: Net als in Iraq!?

P: Precies.

D: En net als China?

P: Ik zei al tegen je, China is een goede handelspartner en Cuba niet.

D: Hoe komt het dat Cuba geen goede handelspartner is?

P: Kijk, vroeger in de jaren zestig maakte onze regering nieuwe wetten die ervoor zorgden dat het illegaal werd om zaken te doen met Cuba tot dat ze stopten om communist te zijn en net als ons kapitalist werden.

D: Maar als wij die wetten wegdoen en beginnen te handelen met de Cubanen, worden die Cubanen dan niet vanzelf kapitalist?

P: Wees niet een wijsneusje.

D: Ik denk niet dat ik een wijsneus ben.

P: Kijk, iets anders, ze hebben ook geen vrijheid van religie in Cuba.

D: Net als China ongeveer?

P: Stop met slechte dingen zeggen over China! In ieder geval, Saddam kwam aan de macht door een militaire staatsgreep, hij is dus sowieso geen wettige leider.

D: Wat is een staatsgreep?

P: Dat is wanneer een generaal uit het leger de regering van een land met geweld overneemt in plaats van vrije verkiezingen te houden, zoals wij hier doen in Amerika.

D: Kwam de leider van Pakistan niet ook aan de macht door een staatsgreep?

P: Je bedoelt generaal Pervers Musharraf? Hmmm… ja, maar Pakistan is onze vriend.

D: Waarom is Pakistan onze vriend als hun leider onwettig is?

P: Ik heb niet gezegd dat generaal Pervers onwettig is.

D: Zei je net niet dat wanneer een generaal met geweld de macht van een land overneemt, dat dat een illegale leider is?

P: Alleen Saddam. Pervers Musharraf is onze vriend, want hij hielp ons Afghanistan aanvallen.

D: Waarom vielen wij Afghanistan binnen?

P: Vanwege wat ze met ons deden op 11 september.

D: Wat deed Afghanistan met ons op 11 september?

P: Op 11 september hebben 19 mannen, waarvan 15 uit Saudi Arabie, 4 vliegtuigen gekaapt en vlogen drie van ze in gebouwen waarbij 3000 amerikanen zijn gedood.

D: Wat heeft Afghanistan er dan mee te maken?

P: Afghanistan is waar die slechteriken trainden onder de onderdrukking van de Taliban.

D: Zijn de Taliban niet die slechte extreme moslims die hoofden en handen afhakken?

P: Ja, dat is precies wat ze zijn. Niet alleen handen en hoofden hakten ze af, ze onderdrukten de vrouwen ook.

D: Gaf de Bush-regering geen 43 miljoen dollar aan de Taliban in Mei 2001?

P: Ja, dat was een beloning, want ze hadden de drugshandel helemaal bestreden.

D: Drugs bestreden?

P: Ja, de Taliban hadden de productie van opium tot 0% bestreden.

D: Hoe hebben ze dit gedaan?

P: Heel simpel, als iemand opium teelde en gepakt werden, ging de Taliban hun hoofden en handen afhakken.

D: Dus als de Taliban hoofden en handen afhakten voor het laten groeien van bolletjes was dat oké, maar niet als ze handen en hoofden afhakten om andere redenen?

P: Ja, voor ons is het oké wanneer radicale moslim extremisten handen en hoofden afhakken voor bloembollen, maar het is barbaars als ze dat doen voor het stelen van brood.

D: Hakken ze niet ook handen en hoofden in Saudi Arabie?

P: Dat is iets anders. Afghanistan werd geregeerd door tirannen die vrouwen dwongen burkahs te dragen als ze buitenshuis gingen, en hen stenigden wanneer ze dat niet deden.

D: Moeten vrouwen in Saudi niet ook burkahs dragen?

P: Nee, Saudische vrouwen dragen een meer traditionele Islamitische kleed.

D: Wat is het verschil?

P: De traditionele Islamitische kleding van de Saudische vrouwen is een modieus kleed dat het hele lichaam bedekt behalve de ogen en de vingers. De burkah van de Taliban is een duivels kleed van onderdrukking dat alles bedekt behalve de ogen en de vingers.

D: Klinkt hetzelfde, alleen de naam is anders.

P: Ga nou niet Saudi Arabie vergelijken met Afghanistan, De Saudiers zijn onze vrienden.

D: Maar, ik dacht dat je zei dat 15 van de 19 kapers op 11 september uit Saudi Arabie kwamen?

P: Ja, maar ze trainden in Afghanistan.

D: Wie trainde hen?

P: Een heel slechte man, genaamd Osama bin Laden.

D: Was hij van Afghanistan?

P: uhh.. nee.. maar hij was een hele erge slechte man, heel slecht.

D: Ik kan mij herinneren dat hij ooit onze vriend was.

P: Alleen toen we hem en de mujahideen hielpen om de Sovjet invasie van Afghanistan in de jaren tachtig, te stoppen.

D: Wie zijn de Sovjets? Was dat die duivelse communistische regering waarover Ronald Reagan altijd sprak?

P: De Sovjet Unie bestaat niet meer, ongeveer in de jaren negentig zijn ze opgebroken, we noemen ze nu Russen.

D: Dus de Sovjets, ik bedoel Russen, zijn nu onze vrienden?

P: Niet echt, kijk, ze werden onze vrienden toen ze stopten om Sovjets te zijn, maar toen weigerden ze om onze oorlog tegen Iraq te steunen, nu zijn we een beetje boos op ze. We zijn ook nog een beetje boos op de Fransen en de Duitsers, want die hielpen ook niet mee met de invasie van Iraq.

D: Dus de Duitsers en Fransen zijn ook duivels?

P: Niet helemaal, maar de naam van de ‘french fries’ en ‘french toast’ is nu wel ‘Freedom fries’ en ‘freedom toast’ geworden.

D: Veranderen we altijd namen van voedsel wanneer andere landen niet doen wat wij willen dat ze moeten doen?

P: Nee, dat doen we alleen bij vrienden. Onze vijanden vallen we aan.

D: Was Iraq niet onze vriend in de jaren tachtig?

P: Ja, een poosje.

D: Was Saddam toen al de leider in Iraq?

P: Ja, maar die tijd vocht hij tegen Iran, daardoor werd hij tijdelijk onze vriend.

D: Waarom werd hij daardoor onze vriend?

P: Omdat in die tijd Iran onze vijand was.

D: Is dat de periode dat hij de koerden vergastte?

P: Ja, maar omdat hij op dat moment tegen de Koerden vocht moesten we laten zien dat hij onze vriend was en keken we even de andere kant op.

D: Dus iedereen die tegen onze vijand vecht wordt automatisch onze vriend?

P: Meestal wel, ja.

D: En iemand die tegen onze vriend vecht, is die automatisch een vijand?

P: Soms is dat inderdaad waar. Maar als Amerikaanse bedrijven kunnen profiteren van de wapenverkoop aan beide kanten is dat beter voor ons.

D: Waarom?

P: Oorlog is goed voor de economie, dat betekent oorlog is goed voor Amerika. En omdat GOD aan de kant van Amerika staat, is een ieder die tegen de oorlog is, een goddeloze anti-Amerikaanse communist. Begrijp je nu waarom we Iraq binnen vielen?

D: Ik denk het wel. We gingen in de aanval omdat GOD het wilde?

P: Ja.

D: Maar, hoe weten wij dat GOD wilde dat we Iraq moesten aanvallen?

P: Kijk, GOD praat persoonlijk met George W Bush en vertelt hem wat hij moet doen.

D: Eigenlijk vertel je mij dat we Iraq binnen vielen omdat George W Bush stemmen hoorde in zijn hoofd?

P: Ja, je begrijpt eindelijk hoe de wereld werkt. Maak nu je ogen dicht, ga lekker in je bedje, en ga maar slapen. Welterusten.

05-11-2005, 23:21


hahahahahaha

06-11-2005, 00:45
hahahah, het zielige van dit alles is dat men het gewoon heeft laten gebeuren. Ben zeer benieuwe hoe ze dit gaan verfilmen of gaan vertellen in de geschiedenisboeken. Echt heel erg benieuwd ben ik daar naar. Gaan ze het vast net zo vertellen als dat hele Pearl Habor gebeuren..