Bekijk volle/desktop versie : voogdijregeling



04-11-2005, 13:47
effe snel dames eigenlijk moet ik een potje schoonmaken maar werd net teruggebeld door een notarissenkantoor, laatst was hier een topic over wat er met je gebeurd als de ouders beiden komen te overlijden...

nou ik had het er met mijn man over, en ik zou het regelen allemaal, net werd ik gebeld door de notarrisenmeneer nou zeg wat een dure grap 370, 49 om het vast te laten leggen

wie heeft het ook gedaan en hoe duur was het, moet ik nog verder zoeken in de hoop iets goedkopers te vinden of moet ik me erbij neerleggen en is dit gewoon een beetje de prijs....

mijn dankis groot
thelaw

04-11-2005, 13:50


trouwens als dit de prijs is overal dan doen we het natuurlijk toch, ik heb begrepen dat het echt vast moet staan, ik zou nooit willen dat mijn kinderen uit mekaar gehaald worden enzo

ik vind dit echt erg belangrijk maar ben ergens ook wel een beetje bang dat hierdoor een familieconflict uit ontstaat, mijn man en ik hebben er niet over gehad naar wie ze gaan...stel dat de een teleurgestel raakt oei, dan hebben we misschien wel de poppen aan het dansen....maar ja dat liever dat ze bij kafirs geplaatst worden en uitmekaar gehaald worden

04-11-2005, 14:05
Notarisprijzen staan niet vast dus je kan het altijd bij een ander proberen, wie weet is het daar goedkoper.

04-11-2005, 14:24
Ik begrijp je verhaal eigenlijk niet zo goed.

04-11-2005, 15:29


Je moet het inderdaad regelen. Mocht je niks geregeld hebben en jullie komen te overlijden en bijv de opa en oma willen voor de kinderen zorgen dan moeten ze een voogdijregeling starten. Ik heb het ook geregeld en denk ik ook wel zoveel geld betaald. Tegenwoordig is de markt vrij en zouden de tarieven moeten verschillen. Succes.

04-11-2005, 20:08

Citaat door B_A_Z:
Ik begrijp je verhaal eigenlijk niet zo goed.
Nou laatst was er een topic hier over wat wij als ouders geregeld hebben als er iets met de ouders tegelijk gebeurd....dat had mij dus aan het denken gezet

Nu wou ik de prijzen weten van wat notarissen eigenlijk hiervoor vragen? simple like that , de notarissenkantoor die ik gesproken heb deed dat dus voor 370, 49 eurootjes.

Een paar dagen geleden las ik dus ergens dat als je beide komt te overlijden de kinderen vallen onder de rechterlijkvoogdij ofzoiets de rechter beslist wat er met je kinderen zal gebeuren, dit is dus of toewijzen aan je familie of aan de jeugdzorg (dat ze uiteindelijk naar een pleeggezin gaan en misschien ook wel uitmekaar gehaald worden)

ik vind het wel duur eigenlijk voor iets wat je wettelijk moet regelen, weet iemand ook of je dit via een bepaalde weg weer terug kan krijgen (belastingdienst ofzoiets ahahah echte marokkaan alles uitzoeken... )

04-11-2005, 20:09

Citaat door bruidssuiker:
Je moet het inderdaad regelen. Mocht je niks geregeld hebben en jullie komen te overlijden en bijv de opa en oma willen voor de kinderen zorgen dan moeten ze een voogdijregeling starten. Ik heb het ook geregeld en denk ik ook wel zoveel geld betaald. Tegenwoordig is de markt vrij en zouden de tarieven moeten verschillen. Succes.
en oow ja hoe heb je het je familie verteld? Is er geen ruzie ontstaan ofzo, geen teleurstellingen bij anderen ofzo?

05-11-2005, 10:26
ja moet je doen hoor! Erg belangrijk...

05-11-2005, 11:09
Hey meid,
Ik kan je vertellen dat dit ongeveer de prijzen. Het verschilt per kantoor denk ik een paar tientjes.

05-11-2005, 11:13
SubhanaAllah, dit zet mij ook aan het denken voor in de toekomst als ik kids heb Inshaallah Taala..!!

Lijkt me wel moeilijk om te regelen, aangezien mijn schoonmoeder in Marokko woont en mijn moeder in Nederland, ik weet zeker dat mijn man onze kids bij zijn moeder wilt en dat kan ik mijn moeder dus echt niet aan doen, omdat het zo ver is subhanaAlllah

05-11-2005, 11:40

Citaat door oeght_yasmina18:
SubhanaAllah, dit zet mij ook aan het denken voor in de toekomst als ik kids heb Inshaallah Taala..!!

Lijkt me wel moeilijk om te regelen, aangezien mijn schoonmoeder in Marokko woont en mijn moeder in Nederland, ik weet zeker dat mijn man onze kids bij zijn moeder wilt en dat kan ik mijn moeder dus echt niet aan doen, omdat het zo ver is subhanaAlllah
Maar dat kun je je kinderen toch ook niet aan doen, ze zijn hier geboren en opgegroeid en dan is hun hele wereld al op z'n kop moeten ze ook nog eens migreren.
Nou ja je ziet het, het is een heel belangrijk onderwerp om te bespreken.

05-11-2005, 11:58

Citaat door bonbon:
Maar dat kun je je kinderen toch ook niet aan doen, ze zijn hier geboren en opgegroeid en dan is hun hele wereld al op z'n kop moeten ze ook nog eens migreren.
Nou ja je ziet het, het is een heel belangrijk onderwerp om te bespreken.
assaalamualaykum

Je hebt ook gelijk Sis! Lijkt me moeilijk, maar het probleem is mijn ouders zijn geen moslim, maar wel top mensen, maar ik zou me kids niet bij niet moslims willen laten, maar SubhanaALlah..!!

InshaAllah gaan mijn man en ik pas dood als onze kinderen al oud genoeg zijn..!!

05-11-2005, 12:06



Citaat door oeght_yasmina18:
assaalamualaykum

Je hebt ook gelijk Sis! Lijkt me moeilijk, maar het probleem is mijn ouders zijn geen moslim, maar wel top mensen, maar ik zou me kids niet bij niet moslims willen laten, maar SubhanaALlah..!!

InshaAllah gaan mijn man en ik pas dood als onze kinderen al oud genoeg zijn..!!
pff ja dan word een lastige situatie inderdaad nog lastiger, insahallah blijft het alleen bij bespreken