Bekijk volle/desktop versie : Opheldering gevraagd over de aanhouding van twee moslimjongeren / brief aan de minist



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

04-11-2005, 00:01
De Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de minister van justitie een brief gestuurd. In de brief wordt de minister om opheldering gevraagd over de aanhouding van twee moslimjongeren naar aanleiding van loos terreuralarm op 1 november jl. in Amsterdam. De minister wordt verzocht de toedracht en de werkwijze van de politie en justitie bij deze aanhouding grondig te onderzoeken.

De aangehouden jongens zijn van Marokkaanse origine, droegen islamitische kleding (djellaba) en waren vanwege hun reis uit Duitsland in het bezit van bagage. De twee jongens werden, na een melding van een andere passagier verdacht van mogelijke voorbereidingen voor een aanslag.

Verontwaardigd hebben we kennis genomen van de wijze waarop een arrestatieteam van de Amsterdamse politie de twee moslimjongeren geboeid en geblinddoekt uit een internationale trein afvoerde.

Deze trein (politie) actie tast de geloofwaardigheid van de overheid aan, heeft een stigmatiserende werking op moslims en in het bijzonder op moslimjongeren. Ook wordt hier door onverdraagzaamheid jegens moslims bevorderd en bovendien getolereerd.

De communicatie van de overheid met betrekking tot het nemen van veiligheidsmaatregelen leidt tot , zoals blijkt uit dit voorval, tot een sfeer van paniek en wantrouwen onder burgers. Hiervan worden met name de allochtonen en in het bijzonder de moslims het slachtoffer. Burgers, die niet als verdachte kunnen worden aangemerkt van enig misdrijf, op die manier bejegenen is buiten alle proporties en een inbreuk op burgerrechten en mensenrechten zoals opgenomen in de grondwet en internationale verdragen.

Het bestrijden van terrorisme en belonen van waakzaamheid van burgers die strijdig is met de wet hebben een opruiend karakter en zijn derhalve dramatisch en zelfs ineffectief. Dergelijke acties vormen olie op het vuur in de debatten over moslims waarbij populistische (politieke) groeperingen vooral moslims de rol van zondebok toebedelen.

Moslims hebben net als alle andere burgers in de Nederlandse samenleving het recht op het beleven van de eigen identiteit, cultuur en godsdienstuitoefening.

Bron: persbericht UMMAO

04-11-2005, 00:14


Ja laat ze vooral opheldering vragen, dan kan Donner weer het oude riedeltje afratelen dat madrid en Londen ook gebeurde door moslims, en burgers is gezegd allert te blijven. Het getuigt van onkunde om hier opheldering te gaan vragen, geen voeling met de maatschappij.

04-11-2005, 00:22
de overheid is gewoon zwaar overdreven bezig ...iedereen met baard zal nu worden verdacht...of ie nu opstraat loopt of in de bus is.

WAAR GAAT DIT HEEN....

04-11-2005, 00:24
het zal denk ik alleen nog maar erger worden, meer jongeren zullen radicaliseren dus zullen er strengere maatregelen worden genomen dus zullen meer jongeren radicaliseren en ga zo maar door. Beangstigend.

04-11-2005, 00:33


De echte supreme hardcore jihad mujahedeen plegen een aanslag zonder daarbij te lijken op een traditioneel geklede moslim. Madrid, Istanbul, New York, London etc etc. Al die mensen kleedden zich gewoon ''westers''. Dus ik weet niet waar al die super debielen als Samir A en Jason W mee bezig zijn. ALs je echt een aanslag wilt plegen, zonder dat veiligheidsdiensten er mee gaan bemoeien, scheer je baard af en kleed je ''westers'' en verzorgd etc etc. Dit staat allemaal in het Jihad handboek van Al-Qaeda. Dat hebben ze kennelijk niet gelezen.

04-11-2005, 11:12
Moskeeën: opheldering loos terreuralarm
AMSTERDAM - De Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (Ummao) heeft minister Donner (Justitie) in een brief om opheldering gevraagd over het loos terreuralarm van afgelopen dinsdag. Twee moslimjongeren werden toen in een trein in Amsterdam aangehouden omdat zij zich verdacht gedroegen. De unie verzoekt de minister deze aanhouding grondig te onderzoeken.



Twee aangehouden mannen gekleed in gewaden worden dinsdag door de politie afgevoerd, na een melding dat zij zich verdacht gedroegen. Het bleek loos alarm.
Foto: ANP
De unie laat weten verontwaardigd te zijn over de wijze waarop een arrestatieteam van de Amsterdamse politie de moslimjongeren heeft geboeid en afgevoerd. De moskeeën vinden dat dit incident de geloofwaardigheid van de overheid aantast, moslims stigmatiseert, de mensenrechten aantast en een sfeer van paniek zaait.


zie http://www.telegraaf.nl/binnenland/27974071/Moskeeën:_opheldering_loos_terreuralarm.html

04-11-2005, 13:21

Citaat door Moderator:
De Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de minister van justitie een brief gestuurd. In de brief wordt de minister om opheldering gevraagd over de aanhouding van twee moslimjongeren naar aanleiding van loos terreuralarm op 1 november jl. in Amsterdam. De minister wordt verzocht de toedracht en de werkwijze van de politie en justitie bij deze aanhouding grondig te onderzoeken.

De aangehouden jongens zijn van Marokkaanse origine, droegen islamitische kleding (djellaba) en waren vanwege hun reis uit Duitsland in het bezit van bagage. De twee jongens werden, na een melding van een andere passagier verdacht van mogelijke voorbereidingen voor een aanslag.

Verontwaardigd hebben we kennis genomen van de wijze waarop een arrestatieteam van de Amsterdamse politie de twee moslimjongeren geboeid en geblinddoekt uit een internationale trein afvoerde.

Deze trein (politie) actie tast de geloofwaardigheid van de overheid aan, heeft een stigmatiserende werking op moslims en in het bijzonder op moslimjongeren. Ook wordt hier door onverdraagzaamheid jegens moslims bevorderd en bovendien getolereerd.

De communicatie van de overheid met betrekking tot het nemen van veiligheidsmaatregelen leidt tot , zoals blijkt uit dit voorval, tot een sfeer van paniek en wantrouwen onder burgers. Hiervan worden met name de allochtonen en in het bijzonder de moslims het slachtoffer. Burgers, die niet als verdachte kunnen worden aangemerkt van enig misdrijf, op die manier bejegenen is buiten alle proporties en een inbreuk op burgerrechten en mensenrechten zoals opgenomen in de grondwet en internationale verdragen.

Het bestrijden van terrorisme en belonen van waakzaamheid van burgers die strijdig is met de wet hebben een opruiend karakter en zijn derhalve dramatisch en zelfs ineffectief. Dergelijke acties vormen olie op het vuur in de debatten over moslims waarbij populistische (politieke) groeperingen vooral moslims de rol van zondebok toebedelen.

Moslims hebben net als alle andere burgers in de Nederlandse samenleving het recht op het beleven van de eigen identiteit, cultuur en godsdienstuitoefening.

Bron: persbericht UMMAO
Soehannaalah!
Het zal steeds meer plaatsvinden.
Het is angst jaloezie en angst is een vorm van racisme.
Leugenaars zullen altijd plaatsvinden in deze wereld.
Van de eerste dag waren ze al aanwezig !
Ze zijn zo bang,dat ze nu iedereen aanhouden met een jelaba of niqaab.
Dat is echt het dommste wat je kan doen aan de andere kan begrijp ik het wel.
Maar of het helpt,dat betwijfel ik!

04-11-2005, 13:33

Citaat door rod777:
ff dubbel posten
wat een zeikerts die moskee besturen
ze weten zelf toch ook dat een ieder onder de 30 die een Djellaba draagt een relireller is en alleen maar blij is met dit soort aandacht
mamma ze pesten me
Jij bent d'r aan,dus als ik een niqaab ga dragen.
Ben ik een relischopper en wil ik aandacht?
Een ding is juist niet wat ik wil......

Te dom.....

04-11-2005, 13:51
Ik denk dat er wel ernstigere incidenten zijn geweest waar de UMMAO zich druk over zou kunnen maken. Helaas is de verontwaardiging over externe problemen nog altijd groter dan over interne problemen.

04-11-2005, 13:53

Citaat door rod777:
jep, riepen die punkertjes in de jaren tachtig ook
allah wat ben ik dom
Een NORMAAL gesprek met JOUW aangaan dat kan niet he?!
En dit van een 14 jarige hoe diep kan je in de grond zakken!
Pffffff

04-11-2005, 14:33

Citaat door rod777:
u oogst wat u zaait
Dat klopt!
Dit geldt ook voor je criminele Nederlandse regering die Bush en zijn neo-consernatieven steunt met hun barbaarse oorlogen tegen Irak en Afgahnistan.

04-11-2005, 14:41

Citaat door rod777:
ach u heeft een mening
wat schattig
Dat is geen mening, dat is papegaaien.

04-11-2005, 15:45


Wallaaaahoe al moesta3aan, ik las net het nieuws en zag dat er 2 broeders waren
opgepakt in Amsterdam.. Ik bekijk de foto's en wie zie ik daar??? Een broertje
van een van mijn beste vrienden... Laaa ilaha illaa llaah.. ik dacht: 1+1=2..
maar ik wilde het niet geloven..
Ik ken het broertje van deze broeder namelijk. Hij is een prachtige broedertje
die jaren geleden stopte met zijn havo om naar marokko te gaan en Qor-aan te
gaan studeren. Een paar weken geleden is hij aangekomen in dit land van koefr
als h'aafiedh, om zijn familie te bezoeken, djazaahoe llaahoe gayr. Zo kwam kwam
ik hem dus tegen op de diploma uitreiking van zijn broer (die vriend van me
dus)... Subhaan Allah, als jullie zijn gezicht zouden zien!! Noer broeders en
zusters, wallaahi, noer..

Enfin, ik bel de broeder op en zeg: assalaamoe 'aleikoem akhi. Is er vandaag wat
gebeurd? Hij lacht en zegt: er is heel wat gebeurd akhi.. en tot mijn grote
woede hoor ik dan hoe het hele verhaal.

De 2 broeders zaten in de trein, ze kwamen terug uit Duitsland. Ze hadden
zojuist de hele maand Ramadhaan afgesloten daar, door de mensen voor te gaan in
het tarawie7 gebed (moge Allah hen belonen). Nu de 'Ied nadert, wilden ze deze
graag doorbrengen met hun ouders.. Eenmaal in de trein ging een van de broeders
woedhoe verrichten en toen hij klaar was ging de andere. Een of andere vieze
leugenaar - moge Allah hem leiden - pakt zijn telefoon op en belt de politie
met de boodschap dat er 2 extremisten zitten in de internationale trein uit
Duitsland die de hele tijd naar het toilet gaan en daar iets verstoppen of
monteren... Geloof je het zelf, vieze zwijn?! De politie is - natuurlijk -
meteen ter plaatse en arresteert de broeders met veel heisa, camera's etc etc.
De broeders wisten dat ze beproeft werden, en alhamdoelillaah ze bleven kalm..

Terwijl zij op het politiebureau zitten, kijkt de broer op teletekst en hij
leest wat er gebeurd is. Zijn ouders zien het op teletekst en zeggen heel kalm
dat ze vermoeden dat het hun zoon is. Maar de andere zoon stelt ze gerust en
zegt: nee joh, zij komen met zijn 3'en, niet met zijn twee, dat zijn zij niet..
Maar ondertussen wist hij gewoon dat zij het waren, dus terwijl zij gingen
bidden, ging hij naar het bureau en staat hij daar de politie te woord. Hij legt
ze uit dat ze uit Duitsland kwamen nadat ze daar het gebed hadden geleid en dat
ze nu naar huis kwamen ivm 'Ied. De politie zei: ooh, ja, uuh.. dat is precies
wat zij hebben gezegd, ja. Er komt een of andere hoge pief en zegt: ze worden
over 10 min. later vrijgelaten.

De broeders was natuurlijk woedend, en hij liet dit blijken ook (hij is
overigens pas afgestudeerd in rechten, dus hij wist echt wat 'ie deed,
walhamdoelillaah). Hij zei: dus zodra er nu iemand belt met de mededeling dat er
een moslimextremist voor hem zit in de trein, dan wordt ie meteen opgepakt door
een arrestatieteam?? Puur omdat hij een baard en bepaalde kleding aanheeft?!
Leven wij in een rechtsstaat of politiestaat??? Zij komen natuurlijk de hele
tijd met excuses die ze aanbieden, maar hij heeft een aanklacht ingediend en
stond daarna de pers te woord.

Subhaan Allah, maar wat maakt de pers van het verhaal? Ze zeggen dat de broeders
zich verschanst hebben in het toilet en dat ze na een half uur hunzelf hadden
overgegeven bla bla bla en nogmaals bla. Moge jullie stikken in jullie geblaat,
vieze leugenaars.

Subhaan Allah, kijk wat een leugens ze bedenken; kijk wat een zogenaamde rechten
deze "rechtstaat" kent. Zodra je soefie bent of tot de Ahmadiyya behoort, dan
ben je geintegreerd, maar als je je eer wilt redden in deze doenja en de
aaghirah door niet mee te doen aan hun onzedelijkheden, dan ben je meteen een
extremist en gevaar voor de veiligheid! Zodra je je wilt sluieren ben je
onderdrukt, terwijl wanneer je in naakte strakke "kleding" loopt - wal3ieyaadhoe
bie llaah - waarin de bloedsomloop van je lichaam wordt afgekneld, om als
voedsel te dienen voor de blikken van viezeriken, je een vrijgevochten vrouw
bent. Zodra je als als broeder vrouwen geen hand wilt geven, ben je
discrimineren, maar wanneer je je vrouw stuurt naar paaldansen dan ben je
vrijdenkend! (Laa ilaha illa llaah, er stond gister in de krant dat dit een
nieuwe rage is; ik wilde het doorsturen als les, maar deed het niet uit schaamte
voor hun onzedelijkheid).

Moge Allah jullie leiden, of jullie anders vervloeken. Werkelijk, jullie staan
als oproepers bij de poorten van de hel snakkend naar onze zielen, maar moge
jullie lang wachten; moge jullie heel lang wachten. Tot in de eeuwigheid.

Wassalaamoe 'aleikoem warah'matoellaah,
Een gefrustreerde Aboe Dardaa-e


Volgens mij heeft hier niemand "schuld" behalve de media en de sensatiezoekers. Een "incident" uitvergroten en spectaculair brengen met suggestieve taal op het moment dat niets zeker is zorgt voor een beeld. Een eerste impressie is altijd heel doordringend en als gesuggereerd word dat dit een "terreur" aangelegenheid had kunnen zijn blijft die impressie hangen - al word gelijk bewezen dat het niets ermee van doen had.
De ware gedachten- (en dus beeldvorming) manipulators zijn de media.

04-11-2005, 16:03

Citaat door asian_candy:
zolang marokaanen aanslagen dreigen te plegen en een bloedbad op straat aanrichten zal je dit houden en als je het mij vraagt liever een keer loos alarm dan een keer misgegrepen
Als ze de trein hadden onderzocht dan hadden ze honder procent vele verboden wapens gevonden terwijl deze mannen met een baard en een djallaba niks op zak hadden. Zo zie je maar dat je niet moet beoordelen op het uiterlijk van mensen want dan zit je er gewoon naast.

04-11-2005, 16:07

Citaat door eyecandy:
Dat is geen mening, dat is papegaaien.
Hoor wie het zegt wie praat er nou de ander na?!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6