Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Salades Hier!!!!!

Pagina's : [1] 2 3

OUIDAD1
14-04-2003, 17:31

Dames en heren, ik heb zo een beetje heel cuisine doorgesurfd.en er valt me een ding op: TEKORT AAN RECEPTEN VOOR SALADES :( daarom open ik deze topic, zodat alle soorten salades hier geplaatst mogen worden...wel zo makkelijk als je alleen een recept voor salade zoekt(hoe je niet de hele forum af te gaan) :zwaai: :zwaai: :zwaai:

OUIDAD1
14-04-2003, 17:42
ik zal de spits af bijten: simpele aardappelsalade: 4 grote aardappelen 3 takjes kasboer 3 takjes mrednoes beetje bieslook(mag ook droge van silvo) citroensap olijfolie/zonnebloemolie zout 2 harde tomaten 3 lenteuitjes (verder kan je er nog gekookte eieren,tonijn,garnalen bij doen..wat je wilt) -kook de aardappelen, zet ze vervolgens in de koelkast. Nadat ze afgekoeld zijn(mogen niet warm zijn) dan snijd je ze in kleine blokjes(1,5 x 1,5). -snij de kasboer,mrednoes en bieslook fijn. -snijd de tomaten in iets kleinere blokjes dan de aardappelen -snijd de lenteuitejs in smalle ringetjes. Doe de koude aardappelen,tomaten en lenteuitjes bij elkaar in een kom. Gooi er een scheutje olie in. Maakt niet uit olijf of zonnebloem.(let op: gebruik echter geen marokkaanse olijfolie,is veel te machtig.Gebruik dan liever Bertolli extra vergine olijfolie) gooi de fijngesneden kruiden bij ,flinke scheut citroensap(ongeveer 1 hele citroen)en de zout. alles goed huselen. de aardapelen mogen niet papperig zijn!! en voila...smaakt heerlijk!!!! zoals ik boven al zei: je kan van alles eraan toevoegen.Maar ik vind hem zo het lekkerst...anders zit er teveel ingredienten in..en komen de smaken niet tot hun recht. tip: gooi er flinkje scheut yoghurt dressing in(uit fles in supermarkt) zo...nu jullie....kom maar op!!

OUIDAD1
15-04-2003, 08:10
Hier nog eentje van mij. Vinden jullie die tonijnsalade van de MAC ook zo lekker? hier is het recept(zelf achter gekomen) Mac Tonijsalade , -halve krop ijsbergsla -3 eieren -2 tomaten -blikje tonijn(op waterbasis) -zout, azijn en yohurtdressing(uit fles) -ijsbergsla goed wassen en grof snijden. -eieren hard koken en ook partjes(6) snijden -tomaten ook redelijk groot snijden -tonijn,water afhalen. Dit hussel je allemaal in een kom. Gooit er zout en azijn in en flinke scheut yuhurtdressing(kan je vinden in elke supermarkt,gewoon naturel smaak)...en voila, je eigen Mactonijnsalade :zwaai:

kellie
15-04-2003, 10:14
Hier een aantal recepten van mij!!! Koude pastasalade met basilicum en olijfolie voor 6 personen. Ingredienten: 500 g korte pasta (bvb. penne) 2 paprika's verse basilicum olijfolie zout 3 tomaten (ontveld, geplet) Bereiding: Deze salade moet koud opgediend worden, dus je kunt het beste de pasta een paar uur van tevoren koken. De paprika's in kleine stukjes snijden en bij de koude pasta voegen. Olijfolie erdoor mengen, evenals de tomaten, en de verse basilicum, die in kleine stukjes gesneden is. Kruiden met zout en peper. Griekse salade (Bijgerecht) Benodigdheden voor 2 personen: - 1 rode ui - halve komkommer - 3 pomodoro of trostomaten - 2 Turkse paprika's - halve krop ijsbergsla - zwarte olijven - stuk feta (Griekse geiten- of schapekaas) Dressing: - olijfolie - citroensap - peper & zout - kruiden naar keuze (bijv. gemalen salie, tijm en oregano) Snijd de rode ui en de Turkse parika's in ringen en de halve komkommer en tomaten in plakjes. Neem de bladeren van de ijsbergsla en scheur deze in stukjes. Doe dit alles in een schaal en voeg er de zwarte olijven aantoe (voor de liefhebber die zoute, paarsachtige olijven). Snijd de feta in blokjes en voeg deze eveneens toe aan de salade. Maak een dressing van 2 delen olijfolie en 1 deel ciroensap. Op smaak maken met peper, zout en kruiden naar keuze en over de salade sprenkelen. Garnalensalade Aantal personen: 4 Ingrediënten 4 aardappelen Zout 3 eetlepels olie 1 theelepel mosterd 2 eetlepels azijn Versgemalen peper 400 gr garnalen Dille Bereiding: Borstel de aardappelen onder koud water schoon en kook ze in de schil in 20 minuten in een beetje water met zout gaar Giet de aardappelen af, pel ze en snijd ze in blokjes Roer de olie met de mosterd goed door elkaar en roer er de azijn en een beetje peper door Schenk de saus over de nog warme aardappelen Laat de salade een paar uur in de koelkast intrekken Schep er de garnalen door en bestrooi de salade met fijngehakte dille Tonijnsalade Aantal personen: 1-2 Ingrediënten 4 hardgekookte eieren 1 blikje tonijn Mayonaise naar smaak Gehakte selder naar smaak Gehakte ui naar smaak Zout naar smaak Eventueel gehakte zwarte olijven Bereiding: Hak alle ingrediënten fijn en meng ze goed Tomatensalade aantal personen: 4 Ingrediënten: 4 ontvelde en in stukjes gesneden tomaten 4 gepelde fijngehakte hardgekookte eieren 1/4 schoongemaakte en in smalle reepjes gesneden krop sla 3 eetlepels olijf- of zonnebloemolie 2 eetlepels citroensap Zout Peper Bereiding: Doe de stukjes tomaat, de fijngehakte eieren en de reepjes sla in een schaal Roer van de olie met het citroensap en wat zout en peper in een kommetje een sausje Schenk het sausje over de salade en schep alles voorzichtig dooreen Groetjes :zwaai:

OUIDAD1
15-04-2003, 10:41

hee kellie, ken jij de couscous salade? zo ja, graag recept :zwaai:

kellie
15-04-2003, 11:27
Ik heb er wel 1 voor je, hier komt ie recept voor Couscous salade!!!! Couscous salade Ingrediënten 250 gr couscous, 5 bosuitjes, 1 rode peper, 1 bosje peterselie, 2 tl munt, 1 citroen, 8 el olijfolie, ½ rode paprika, ½ gele paprika, ½ groene paprika (samen ± 250 gr), zout en versgemalen peper Bereiding Bereid de couscous. Snij intussen de bosuitjes in ringetjes. Halveer het pepertje in de lengte, verwijder zaad en zaadlijsten. Snij het pepertje in dunne reepjes. Hak het peterselieblad fijn. Pers de citroen uit. Snij de paprika in kleine blokjes. Meng in een grote kom de bosuitjes, het pepertje, 2 el peterselieblad en de paprika met de olijfolie en 2 el citroensap. Maak op smaak met zout en versgemalen peper. Voeg de wat afgekoelde couscous toe en schep alles goed om. Doe het mengsel in een hoge, ronde schaal en druk de massa iets aan. Dek de schaal af met een stuk huishoudfolie en zet ± 1 uur in de koelkast om de smaken in te laten trekken. Voor het serveren; haal het folie van de schaal, leg een platte schaal of een groot plat bord op de schaal. Keer beide om en haal de schaal voorzichtig van de salade. Garneer de salade met dunne partjes citroen en ringetje bosui. En nu nog uitproberen!! :zwaai:

OUIDAD1
15-04-2003, 12:37
Hee kellie, misschien een kwestie van smaak, maar moeten de paprika niet licht gebakken/gegrild zijn...of horen ze gewoon rauw te blijven.(niet te vreten)....... ik hoor het wel.......

kellie
15-04-2003, 15:00
Ik weet het niet eigenlijk deze recept heb ik nooit uitgeprobeerd. Heb ikgekregen dusssssssss.

zusterfatiha
15-04-2003, 20:45
he kellie,wat een hoop salades zeg...ik heb er ook nog een: rijstsalade komt uit frankrijk echt een topper!!!!!!! Rijstsalade: kook wat (pandan)rijst hoeveel je denkt nodig te hebben blikje tonijn in olijfolie mais gebakken paprika in stukjes gesneden mayonaise (Olijvonaise is het lekkerst) basilicum in droge vorm (hoeft niet) zout Eenvoudig he? kook de rijst bla bla doe de rest bij elkaar, heerlijk als salade maar ook als maaltijd .Wel koud eten anders smaakt de tonijn niet en oja geeeen tomaat erbij anders gaat de tonijn stinken (probeer het maar eens,net alsof je iets met eieren hebt bereid en dan niet afgewassen met bleek weet je wel....

OUIDAD1
16-04-2003, 07:31
Bulgursalade met feta, groenten Ingrediënten - 300 gr bulgur(dikke vorm van couscous,te koop bij elke turkse groentenboer) - 1 courgette - 1 aubergines - 1 rode paprika - Olie - 100 ml olijfolie (extra vierge) - 200 gr feta Bereidingswijze: Kook de bulgur beetgaar en laat hem afkoelen. Snijd de groenten in grove stukjes(1x1 cm). En bak ze licht aan in koekepan met olie,laat ze ook even afkoelen .en meng ze door de bulgur. maak een dressing van mrednoes,olie(extra vergine) en azijn. Gooi deze dressing over mengsel bulgur.Voeg naar smaak zout en peper Breek de fetakaas in grove stukken over de salade . ECht heerlijk(toevallig gister nog gemaakt) tip: je kan er walnoten bij doen of stukjes muntbladen :zwaai:

kellie
16-04-2003, 13:20
Lijkt me heerlijk zusterfatiha ik ga het gelijk uitproberen!!! Groetjes

kellie
16-04-2003, 13:44
-------------------------------------------------------------------------------- Aardappelsalade met sperziebonen (6 personen) 1 kg vastkokende aardappelen zout 1 pot sperziebonen (680 gr) 1 sjalotje 3 eetlepels azijn 2 eetlepels grove mosterd 5 eetlepels olijfolie 2 theelepels tijm peper 2 tomaten 8 zwarte olijven zonder pit Schil de aardappelen, snijd ze in blokjes en kook die in water met weinig zout in ± 15 minuten beetgaar. Giet de sperziebonen af. Pel en snipper het sjalotje. Roer in een grote schaal de azijn met de mosterd, de olie en de tijm tot een dressing en schep de sperziebonen en de sjalot erdoor. Giet de aardappelen af en schep de warme aardappelen door het sperziebonenmengsel. Voeg naar smaak peper en zout toe. Laat de aardappelsalade afkoelen en zet de salade minstens 1 uur in de koelkast, zodat de smaak zich kan ontwikkelen. Snijd de tomaten in partjes en halveer de olijven. Schep de salade vlak voor het serveren nogmaals door en garneer met de tomaatpartjes en de olijven. :zwaai:

asana
26-04-2003, 12:12

bedankt damessssssssssssssssssssssssss

soof
30-09-2003, 14:59
Rijstsalade bijgerecht, 4 personen · 200 g pandanrijst · zout · 150 g doperwten (diepvries) · 1 rode paprika · 2 stengels bleekselderij · 2 bosuitjes · 1 blikje mandarijnpartjes (312 g) · 3 eetlepels Yogonaise · (versgemalen) peper · 1 theelepel kerriepoeder · 3 takjes peterselie Bereiding Rijst in pan met water en zout gaar koken volgens gebruiksaanwijzing. Doperwten laatste 5 minuten met rijst mee koken. Laten afkoelen.Paprika wassen en schoonmaken. Bleekselderij en bosuitjes schoonmaken en wassen. Groenten in stukjes snijden. Mandarijnpartjes laten uitlekken, sap opvangen. In kom Yogonaise, 3 eetlepels mandarijnsap, zout, peper en kerriepoeder door elkaar roeren. Peterselie erboven fijn knippen. Alle ingrediënten van salade met elkaar mengen.

soof
30-09-2003, 15:03
Aardappelsalade met garnalen hoofdgerecht, 4 personen · 1 bak aardappelschijfjes (Biologisch) (duobak 700 g) · 1 blik doperwten (400 g) · 1 kleine ui · 1 bakje cherry trostomaten (250 g) · 2 eetlepels Dijonnaise mosterd (potje) · 2 eetlepels yoghurt (Biologisch) · 2 bakje roze garnalen (a 125 g) · 1 stokbrood (bruin) 30 minuten bereidingstijd Bereiding Aardappels in magnetron op vol vermogen (700 Watt) in ca. 6 minuten gaar koken en af laten koelen. Intussen doperwten laten uitlekken. Ui pellen en snipperen. Tomaatjes wassen en halveren. In schaal dressing roeren van mosterd en yoghurt. Aardappelschijfjes, ui, doperwten, tomaatjes en garnalen toevoegen en goed mengen. Salade nog ca. 10 minuten in koelkast zetten. Stokbrood in plakjes snijden. Salade serveren met stokbrood. :rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3