Bekijk volle/desktop versie : Wij willen graag ons doel aan jullie voorstellen



01-11-2005, 19:18
Salem oe haleikoem wa rachmatoelahie,

Broeders en zusters, wij willen graag onze nieuwe doel presenteren en willen graag van jullie weten of het een geslaagd idee kan worden, met het verlof van ALlah.

Ons doel zal in woorden als volgt eruit zien.

Wij hebben gemerkt dat er veel problemen zijn voor mensen die op Hajj of Umrah gaan. Problemen die varieren van niet nagekomen afspraken tot slechte voor- en nazorgfaciliteiten.

Wij hebben van veel mensen klachten gehoord die er als volgt uitzien:

- dure prijzen
- een voorschot betaald hebben en waarbij de illegale organisatie ervandoor gaat met het geld
- geen begeleiding
- slechte vervoermogelijkheden
- valse beloftes (over bijvoorbeeld de afstand van de hotel tot de verboden moskee)
- onvoldoende aandacht voor de reizigers
- miscommunicatie
- geen lessen om de pelgrimgangers klaar te stomen
enz.

Wij willen graag een organisatie opzetten die de bezoekers van Mekka en Medinah tevreden stellen. Wij kunnen bijvoorbeeld het volgende voorstellen:

- ons hoofddoel is de dahwa en niet het geld
- wij willen lessen/ lezingen organiseren en we laten mensen pas gaan als een toets is afgelegd.
- er zal een vrouwelijke begeleidster zijn voor de vrouwen die hen begeleidt en coacht
- de hajj en umrah zal gaan volgens de regels van de Koran en Soenah
- redelijke prijzen
- nette hotels/appartementen
- talen die gesproken worden berbers, arabisch, engels en nederlands
- Wij zullen onze best gaan doen om alle beloftes na te komen

Onze doelgroep zullen voornamelijk jongeren zijn. Jongeren van alle culturen en landen. Natuurlijk zijn oudere mensen ook welkom.

Om te kunnen onderhandelen over goede prijzen willen wij graag weten hoeveel mensen dit jaar interresse zullen hebben om met hajj en umrah te gaan. Afhankelijk van het aantal mensen kunnen wij het commerciel spelen met bijvoorbeeld de hotels en vliegtuigmaatschappijen.

Maar voor we dat willen doen willen wij graag weten wat jullie van het idee vinden?

Wa salem oe aleikoem wa rachmatoelah

01-11-2005, 19:21


Salaam oe aleikom wr wb,

Het lijkt mij een heel goed idee. Zelf heb ik met mijn ouders (die overigens al met alhadj zijn geweest) afgesproken dat we over 2 jaren met al3omra zullen gaan insha allah. Misschien dat we dan van jullie diensten gebruik zullen maken.

Allaho a3lem

Wa aleikom salaam wr wb

14-12-2005, 12:03
Ik heb van een reisburo, die bij mij in de ogen als betrouwbaar staat, te horen gekregen dat zij nog plus minus 29 plaatsen vrij hebben voor de hajj van dit jaar. Ik heb met hun gesproken, hun tarief normaal is voor de hajj 2400 Euro. Na onderhandelen hebben ze aangegeven dat het voor iets goedkoper mag. De prijs die er uit is gekomen bedraagt Euro 1.999,- . Er is echter wel een duidelijke en sterke voorwaarde en dat is dat er een geheimhoudingsverklaring getekend moet worden. Deze geheimhoudingsverklaring houdt in dat er niet rond wordt verteld dat de persoon Euro 1.999,- heeft betaald in plaats van Euro 2.400,-. Als de rest van de mensen te weten komen dat hij of zij voor hetzelfde pakket 401 euro minder heeft betaald dan breekt de hel los daar en dat willen we niet.

Voor de mensen die eventueel geïnterresseerd zijn of mensen kennen die aan het twijfelen waren om wel of niet op hajj te gaan hierbij de gegevens die van belang zijn,

In Mekka is het hotel 5 meter van de Moskee Al Haram af, dit hotel is een 5 sterren hotel, in Medinah is het ook een 5 sterren hotel en ook dit hotel is plus minus 5 meter van Al Haram af. Het gaat om plus minus 7 vierpersoonskamers die nog vrij zijn.

De prijs is inclusief ticket, cheque, privébus en eten in Medinah, maar het eten in Mekkah is niet inbegrepen. Bij de prijs is de begeleiding en lezingen inbegrepen.

Mocht men geïnterresseerd zijn dan kan men contact opnemen met de onderstaande telefoonnummers,

06-51115903
070-361 62 96
Je kan vragen naar de heer Shafei