Bekijk volle/desktop versie : Arabische nationalisme



01-11-2005, 16:31
as-salamo aleykom wa rahamtu allahi wa barakatuh
ik zit al de hele tijd met de vraag,waarom wij als moslims/arabieren niet verenigd kunnen leven onder één vlag:la ilaha illa lah,wa anna mohammadoen rasolo lah
maar gelukkig en jammer,kwam er in de jaren '50 een man genaamd Gamal ABdelnasser,die het arabische nationalisme probeerde te versterken en ons te verenigen tot hij verraden werd en aan de teleurstelling dood was gegaan,Allah yarhamoka Ya Gamal!!
maar in ieder geval,er zijn genoeg mensen die dezelfde denkwijze hebben als hem,over een natie waar iedereen vrij is en niet meer onderdrukt wordt door de Arabische dictators die we nu hebben!! insha allah komt die dag snel.
in ieder geval,mijn vraag was,of er hier op marokko.nl mensen rondlopen die met dezelfde probleem zitten over onze arabische wereld en erover willen praten.in dat geval,stuur me een pm,dan kunne we insha allah erover praten
en nog iets...ik heb dit geopend voor mensen die me willen contacteren,het is niet de bedoeling om hierover een discussie te beginnen,want iedereen heeft zo zijn eigen mening erover en ik respecteer het,maar mijn bedoeling is echt met mensen in contact komen die ook die mentaliteit hebben en erover willen praten
wa salamo aleykom!!
la ilaha illa lah,mohammadoen rasoloe lah!!

01-11-2005, 16:50



Citaat door SaifelIslam:
as-salamo aleykom wa rahamtu allahi wa barakatuh
ik zit al de hele tijd met de vraag,waarom wij als moslims/arabieren niet verenigd kunnen leven onder één vlag:la ilaha illa lah,wa anna mohammadoen rasolo lah
maar gelukkig en jammer,kwam er in de jaren '50 een man genaamd Gamal ABdelnasser,die het arabische nationalisme probeerde te versterken en ons te verenigen tot hij verraden werd en aan de teleurstelling dood was gegaan,Allah yarhamoka Ya Gamal!!
maar in ieder geval,er zijn genoeg mensen die dezelfde denkwijze hebben als hem,over een natie waar iedereen vrij is en niet meer onderdrukt wordt door de Arabische dictators die we nu hebben!! insha allah komt die dag snel.
in ieder geval,mijn vraag was,of er hier op marokko.nl mensen rondlopen die met dezelfde probleem zitten over onze arabische wereld en erover willen praten.in dat geval,stuur me een pm,dan kunne we insha allah erover praten
en nog iets...ik heb dit geopend voor mensen die me willen contacteren,het is niet de bedoeling om hierover een discussie te beginnen,want iedereen heeft zo zijn eigen mening erover en ik respecteer het,maar mijn bedoeling is echt met mensen in contact komen die ook die mentaliteit hebben en erover willen praten
wa salamo aleykom!!
la ilaha illa lah,mohammadoen rasoloe lah!!
Weet je waarom het niet lukt?
Omdat Imazighen,Iraniers,Indonesiers,Chinezen,Pakistanen ,Indiers,Koerden,Surinamers geen Arabieren zijn, maar wel moslims kunnen zijn!

Moslims kunnen zich niet verenigen omdat moslims uit verschillende talen en culturen bestaat.
En moet vooral zo blijven en daar waar nodig is juist meer culturele vrijheid.


Groetjes

Amazighie

01-11-2005, 18:43

Citaat door NordinB.:
Weet je waarom het niet lukt?
Omdat Imazighen,Iraniers,Indonesiers,Chinezen,Pakistanen ,Indiers,Koerden,Surinamers geen Arabieren zijn, maar wel moslims kunnen zijn!

Moslims kunnen zich niet verenigen omdat moslims uit verschillende talen en culturen bestaat.
En moet vooral zo blijven en daar waar nodig is juist meer culturele vrijheid.


Groetjes

Amazighie
ik bedoel niet een Arabische nationalisme waar alleen Arabieren belangrijk zijn,maar iedereen die moslim is,dat bedoel ik..maar goed,we zouden ons moeten verenigen in plaats om verdeeld te blijven,door culturen of wat dan ook...wat heb je liever,cultuur of de Islam die om vereniging vraagt?

01-11-2005, 18:46
en nogmaals,het is niet de bedoeling om een discussie te beginnen. maar om met mensen in contact te komen..zoja,dan hoor ik het,zoniet...dan negeer gewoon dit onderwerp

01-11-2005, 19:20



Citaat door SaifelIslam:
en nogmaals,het is niet de bedoeling om een discussie te beginnen. maar om met mensen in contact te komen..zoja,dan hoor ik het,zoniet...dan negeer gewoon dit onderwerp
ik vervloek de Arabische Nationalisten, dit is tegen de Islam.
arabische Nationalisme is plegen van Shirk, ye kouffars
Ik sta open voor een Islamitische Rijk, waarin alle culturen, volken en talen getollereerd worden zolang ze zijn aangepast aan de islamitische wet.
Maar spuug op alle arabische nationalisten, deze holbewoners en afvalligen erkennen geen andere volk of taal, behalve het arabisch en de woestijnarabier.
Jullie mogen er van dromen, arabische nationalisten zijn vervloekt

01-11-2005, 19:22

Citaat door SaifelIslam:
as-salamo aleykom wa rahamtu allahi wa barakatuh
ik zit al de hele tijd met de vraag,waarom wij als moslims/arabieren niet verenigd kunnen leven onder één vlag:la ilaha illa lah,wa anna mohammadoen rasolo lah
maar gelukkig en jammer,kwam er in de jaren '50 een man genaamd Gamal ABdelnasser,die het arabische nationalisme probeerde te versterken en ons te verenigen tot hij verraden werd en aan de teleurstelling dood was gegaan,Allah yarhamoka Ya Gamal!!
maar in ieder geval,er zijn genoeg mensen die dezelfde denkwijze hebben als hem,over een natie waar iedereen vrij is en niet meer onderdrukt wordt door de Arabische dictators die we nu hebben!! insha allah komt die dag snel.
in ieder geval,mijn vraag was,of er hier op marokko.nl mensen rondlopen die met dezelfde probleem zitten over onze arabische wereld en erover willen praten.in dat geval,stuur me een pm,dan kunne we insha allah erover praten
en nog iets...ik heb dit geopend voor mensen die me willen contacteren,het is niet de bedoeling om hierover een discussie te beginnen,want iedereen heeft zo zijn eigen mening erover en ik respecteer het,maar mijn bedoeling is echt met mensen in contact komen die ook die mentaliteit hebben en erover willen praten
wa salamo aleykom!!
la ilaha illa lah,mohammadoen rasoloe lah!!
en goed voor die kameel abdennasser, moge hij brande in de hel
jullie domme arabische nationalisten zijn echt verdwaald van het ware pad, op hol geslagen koeien! tfooouu

01-11-2005, 20:07
kun je geen normale reactie geven zoals NordinB?maar ik ga je niet uitschelden of wat dan ook,lah yehdiek.