Bekijk volle/desktop versie : "Arabische leiders zijn fascistisch"



01-11-2005, 13:27
link: http://www.nu.nl/news/618169/13/%27Arabische_machthebbers_zijn_fascistisch%27.html

Arabische leiders zijn fascistisch. Dat zegt Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) dinsdag in een interview met de Belgische krant De Morgen. "Fascisme is universeel. Het is niet alleen iets van de witte mens. Er bestaat geen enkel Arabisch land dat echt democratisch is en waar het individu vrij kan leven."

01-11-2005, 13:32


Niet waaar....

kijk maar eens naar Tunesie en Lebnann

01-11-2005, 13:37
Wie gaat die aap nog serieus nemen?

01-11-2005, 13:39

Citaat door MissSarah:
Niet waaar.... kijk maar eens naar Tunesie en Lebnann
Vind je dus dat Marokko, maar ook landen als Irak, Syrie, Iran, Saudi Arabie, etc. etc. dezelfde richting op moeten als Tunesie en Lebanon?

Er zijn trouwens heel erg veel Libanezen die te pas en te onpas zeggen "ik ben geen arabier, ik ben libanees". Dat ligt gevoelig. Zoals veel Marokkanen zullen zeggen: ik ben geen arabier, ik ben berber. Of ik ben marokkaan.

Verwar je arabier nu misschien met moslim in deze stelling?

01-11-2005, 13:42



Citaat door SUPER_MAROC:
Vind je dus dat Marokko, maar ook landen als Irak, Syrie, Iran, Saudi Arabie, etc. etc. dezelfde richting op moeten als Tunesie en Lebanon?

Er zijn trouwens heel erg veel Libanezen die te pas en te onpas zeggen "ik ben geen arabier, ik ben libanees". Dat ligt gevoelig. Zoals veel Marokkanen zullen zeggen: ik ben geen arabier, ik ben berber. Of ik ben marokkaan.

Verwar je arabier nu misschien met moslim in deze stelling?
Sinds wanneer is Iran Arabisch?

01-11-2005, 13:48

Citaat door SUPER_MAROC:
Vind je dus dat Marokko, maar ook landen als Irak, Syrie, Iran, Saudi Arabie, etc. etc. dezelfde richting op moeten als Tunesie en Lebanon?
simpelweg Jah!!


Citaat:
Er zijn trouwens heel erg veel Libanezen die te pas en te onpas zeggen "ik ben geen arabier, ik ben libanees". Dat ligt gevoelig. Zoals veel Marokkanen zullen zeggen: ik ben geen arabier, ik ben berber. Of ik ben marokkaan.
Je bent een Arab of je bent het niet!
Een berber is idd geen Arabier, maar in dit geval een Marokkaan...Dat heb je ook met Libanezen...Je hebt er Turken,syriers, druzen en vooral veel Armeniers wonen...dan kan ik het me wel voorstellen als ze zeggen dat ze Libanees zijn en geen Arabier, omdat ze dat dus niet zijn(heb het nu over armenen etc)


Citaat:
Verwar je arabier nu misschien met moslim in deze stelling?
nee hoor, ik weet heel goed waarover ik praat
bijna 45 % van de libanezen zijn trouwens christen en lahoud(president) is een christen..

01-11-2005, 13:50

Citaat door Mohammed L.:
Sinds wanneer is Iran Arabisch?
Iran is geen Arabisch land nee maar perzisch....

In ahwaz wonen er wel 5 miljoen Arabieren, in heel iran wordt geschat op 10 miljoen....verder heb je de koerden uiteraard , armenen, mongolen etc etc

01-11-2005, 13:58

Citaat door Mohammed L.:
Sinds wanneer is Iran Arabisch?
Ja heel goed. Die had ik kunnen verwachten. Ik dacht er nog aan het te wijzigen toen ik al gepost had. Maar de discussie verwatert in een soort woordspel. Wie of wat is wel of niet arabisch..

Feit is dat als er één land fascistische trekken vertoont, dan is het Iran wel, de meerderheid is er idd perzisch. Je hebt gelijk als het gaat om bevolkingsgroep, maar doet dit er echt toe? Een mens is een mens.

Ik vind juist de iraanse machthebbers wel fascistisch. Vandaar goed om in deze discussie te betrekken.

01-11-2005, 14:35

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja heel goed. Die had ik kunnen verwachten. Ik dacht er nog aan het te wijzigen toen ik al gepost had. Maar de discussie verwatert in een soort woordspel. Wie of wat is wel of niet arabisch..

Feit is dat als er één land fascistische trekken vertoont, dan is het Iran wel, de meerderheid is er idd perzisch. Je hebt gelijk als het gaat om bevolkingsgroep, maar doet dit er echt toe? Een mens is een mens.

Ik vind juist de iraanse machthebbers wel fascistisch. Vandaar goed om in deze discussie te betrekken.
Ik ben trots op Iran, die erkennen gewoon dat ze geen arabieren zijn
Iran dat grenst aan de arabische landen, net als het moeilijke Turkije, die schijten op het Arabisch nationalisme/fascisme.
Terwijl een land als Marokko, ver weg van midde oosten, zich beschouwt als arabisch land.

Die Marokkaanse leiders zijn pas arabische fascisten...walg van ze.
Wat ik probeer te zegge? hoe kan een land, waarvan 90% van de inwoners niet-arabisch is, een fascistische arabische leider hebben
Toppunt van fascisme, vind je niet.

01-11-2005, 16:20
Van de week dat debat tussen Ayaan & Cohen gezien.Wat een druif is die Hirsi.Komt niet eens fatsoenlijk uit dr woorden.T word tijd dat ze t politieke toneel verlaat.De VVD zal haar wel snel uitkotsen..kan ze verder met Wilders(ook al zo'n halve gare).

01-11-2005, 16:55
Eindelijk heeft Hirshi Ali een punt.
Dat werd tijd.