Bekijk volle/desktop versie : Help! Mijn honing is plakkerig!



31-10-2005, 15:01
Dames een vraagje:

Ik heb gisteren briwat gemaakt en waren ontzettend gelukt tot ik ze in de honing doopte en ze liet afkoelen daarna. Ze bleven aan het bord plakken.
Vraagje dus: Hoe maak ik de honing (bij de Turkse slager gekocht, weet je wel die iedereen gebruikt) soepeler en minder plakkerig? Ik had er een beetje mazhar in gedaan, maar het heeft dus niet geholpen.

groetjes

31-10-2005, 15:12


Salaam

Waarschijnlijk was de honing niet warm genoeg doe de honing pot in de magnetrom of een pannetje met water en dan koken en de honingpotjes op doen het moet soepel worden.

Veel succes

31-10-2005, 15:17

Citaat door iness2002:
Salaam

Waarschijnlijk was de honing niet warm genoeg doe de honing pot in de magnetrom of een pannetje met water en dan koken en de honingpotjes op doen het moet soepel worden.

Veel succes
Nee hoor hij was in het pannetje zelf gloeiend heet en soepel, maar toen ze op het bord lagen en afkoelde, koelde die honing dus op een hele harde manier.

31-10-2005, 16:04
als honing te puur is, wprd hij wel pakkrig... mischien verdunnen met ietie pietsie water dn plakt tie niet zo, want hij i dunner qua substantie

31-10-2005, 18:19


hoi meid,

die probleem heb ik ook gehad,blijkt dat je gewoon een schijfje citroen bij de honing moet doen en je zult zien dat je briwat niet zullen plakken aan het bord na het afkoelen.

succes gegarandeerd

groetjesssssssss

31-10-2005, 19:31
Een klein scheutje mazhar (oranjebloesemwater) erbij doen.
Gr.

31-10-2005, 23:08
Kan het zijn dat je de honing te veel verhit hebt, dan carameliseerd het namelijk en plakt het.