Bekijk volle/desktop versie : Recept Beghrir



Pagina's : [1] 2

31-10-2005, 12:15
Salaam alajkoum,

Ik heb verschillende recepten geprobeerd van Beghrir en het mislukt altijd wie heeft er een goeie recept voor me? met juiste hoeveel water enzo.

Er was een paar maanden geleden een recept van choumisha van beghrir wie heeft deze recept?? Ik kan het niet vinden deze lukte wel atlijd.

Alvast bedankt dames

Iness

31-10-2005, 12:17


maar dat het mislukt kan komen door je pannetje hae...
niet elke pan maakt ze goed

31-10-2005, 13:30
ik heb een tefal pannetje (nieuw hoor) en die gebruik ik alleen maar voor beghrir hoor.

31-10-2005, 13:55
salam

ik heb het ook sinds kort geleerd maar dit moet je doen

kommetje van smida en zo'n 3 tot 4 eetlepels meel
dan klein beetje gist en zout en ik doe alles in de mixer weet je welke mixer waar je shakes mee maakt heel handig dan voeg je water bij tot dat je zit dat het goed en soepel draait en of als je het in een bak doet even met je vingers voelen of het beslag glad is.

dan zo een 15 min laten rusten en dan de pannetje verwarmen laag vuurtje aanhouden en de eerste 2 gaan bij mij ook altijd verkeerd pas bij de derde en de rest is het om je vingers bij om te eten en dan zelf toevoegen honing poedersuiker of echte boter

ps nog iets als ik zie dat hij klaar is in een bord doen en dan margerine over de beghrir doen blijft ie lekker soepel. ook voor de volgende dag.


groetjes moi

31-10-2005, 16:35



Citaat door iness2002:
Salaam alajkoum,

Ik heb verschillende recepten geprobeerd van Beghrir en het mislukt altijd wie heeft er een goeie recept voor me? met juiste hoeveel water enzo.

Er was een paar maanden geleden een recept van choumisha van beghrir wie heeft deze recept?? Ik kan het niet vinden deze lukte wel atlijd.

Alvast bedankt dames

Iness
salaam zuster ik heb een goede gecept van begrir voor je lukt altijd. 250 gr fijne smid ,100 gr meel ,1 kofielepel instant gist , 1zakje bakpoeder,1tl.zout,750 ml.lauw water.alles in een kom doen en dan goed mixen met een staafmixer tot je geen klontjes meer ziet,25 minuten laten rijzen .dan bak je ze in een koekepan met antie aanbaklaag die je aleen voor begrir gebruikt

01-11-2005, 08:26

Citaat door moeder hno:
salaam zuster ik heb een goede gecept van begrir voor je lukt altijd. 250 gr fijne smid ,100 gr meel ,1 kofielepel instant gist , 1zakje bakpoeder,1tl.zout,750 ml.lauw water.alles in een kom doen en dan goed mixen met een staafmixer tot je geen klontjes meer ziet,25 minuten laten rijzen .dan bak je ze in een koekepan met antie aanbaklaag die je aleen voor begrir gebruikt
Choukrane ik ga het snel proberen dit is het recept wat ik vroeger volgens mij had alleen moest het 15 minuten rusten maar toch bedankt

liefs Iness

02-11-2005, 19:08




Ik heb ze net gemaakt. Dames bedankt voor het recept. Ze zagen er uit om je vingers bij op te eten. Later bleek ik er te weinig zout in te hebben gedaan, dus ze niet te eten .

20-03-2011, 19:53
Topic:6jaar later en dames..lukt het nu wel een beetje..??

20-03-2011, 20:38
hahhha,2005

08-02-2012, 10:42
Ik ga ze vandaag ook proberen te maken.

08-02-2012, 13:17

Citaat door huisoemie:
salaam zuster ik heb een goede gecept van begrir voor je lukt altijd. 250 gr fijne smid ,100 gr meel ,1 kofielepel instant gist , 1zakje bakpoeder,1tl.zout,750 ml.lauw water.alles in een kom doen en dan goed mixen met een staafmixer tot je geen klontjes meer ziet,25 minuten laten rijzen .dan bak je ze in een koekepan met antie aanbaklaag die je aleen voor begrir gebruikt
is dit niet een beetje teveel water 750 ml, voor de verhouding bloem en smida

08-02-2012, 13:33
Dit is het recept van Riannah, en kan niet mislukken

Ingrediënten:


350 gram bloem
150 gram smid
7 gram gist
1 zakje bakpoeder
2 thee lepels zout
water circa 700 ml

mix alle ingrediënten goed samen, laat het dan afgedekt een uurtje rijzen.
doe een beetje beslag in je koekenpan, bak ze op hoog vuur, tot dat er gaatjes in beginnen te komen doe je het vuur wat zachter tot je begrir gaar is, spoel na elke begrir je koekenpan met koud water af zo blijf je dat herhalen.



Het geheim van veel oogjes is op hoog vuur beginnen met bakken en langzaam het vuur zachter zetten en de koekenpan na elke pannenkoek goed met koud water omspoelen tot dat hij is afgekoeld.

zelf doe ik de verhouding 300 gram bloem en 200 gram smida vind ik persoonlijk lekkerder en lukt prima

08-02-2012, 13:36


zie nu pas dat t een oude topic is

08-02-2012, 14:03
ik heb ook en recept die ik al jaren doe en ze zij super super
2 soepkom warm water
1soepkom van smid
halve soepkom bloem
1klein lepel zout
1klein lepel suiker
1klein lepel gist
1bakpoeder
en dit in en blinder goed mixsen mey de blinder en dan laten rusten +-15min en bakken...

08-02-2012, 14:38

Citaat door noortje2009:
ik heb ook en recept die ik al jaren doe en ze zij super super
2 soepkom warm water
1soepkom van smid
halve soepkom bloem
1klein lepel zout
1klein lepel suiker
1klein lepel gist
1bakpoeder
en dit in en blinder goed mixsen mey de blinder en dan laten rusten +-15min en bakken...
Deze ga ik proberen. Dankjewel voor het plaatsen.

Pagina's : [1] 2