Bekijk volle/desktop versie : Saudi-Arabië wil 14-jarige executeren



30-10-2005, 20:39
Saudi-Arabië wil 14-jarige executeren

Uitgegeven: 28 oktober 2005 21:21

CAIRO - Een 14-jarige Egyptenaar dreigt in Saudi-Arabië geëxecuteerd te worden wegens de moord op een kind van drie. Volgens een verklaring vrijdag van de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch is de rechtszaak tegen de jongen niet eerlijk verlopen.

Het incident gebeurde in Damman en in juli kreeg Ahmad de doodstraf.Zowel de ouders van de dader als het slachtoffer zijn van Egyptische herkomst. De ouders van het vermoorde kind weigeren bloedgeld te accepteren waardoor de doodstraf zou vervallen.

Druk

Volgens Human Rights Watch is de jongen door de politie onder druk gezet en kreeg hij geen bijstand van een advocaat. Ondanks het feit dat hij nog maar dertien was ten tijde van de moord, is hij veroordeeld als een volwassene op basis van zijn diepe stem en de aanwezigheid van schaamhaar.

Rechten

Saudi-Arabië heeft de Conventie van de Rechten van het Kind ondertekend. Die verbiedt de doodstraf voor misdaden gepleegd door kinderen jonger dan achttien jaar. Nog zeker vier anderen wacht in Saudi-Arabië de doodstraf voor misdaden die zij pleegden toen ze minderjarig waren.

Tot hoeverre is een 14 jarige jongen die een kind vermoord nog zelf een kind?

30-10-2005, 21:58


zo erg!!!

Het is erg dat hij iemand vermoord heeft, maar het is ook erg dat hij zelf de doodstraf krijgt...

Ik weet nooit goed, of ik het zielig moet vinden of niet...

30-10-2005, 22:13

Citaat door aardbeitje:
zo erg!!!

Het is erg dat hij iemand vermoord heeft, maar het is ook erg dat hij zelf de doodstraf krijgt...

Ik weet nooit goed, of ik het zielig moet vinden of niet...
Ik weet het niet hoor, heb er niet echt een uitgesproken mening erover.

Ik vind het zielig als hij niet 100% bij zijn hoofd is, anders weet ik niet of ik het wel nog zo zielig vind.

Zal maar met net je kind zijn die vermoord wordt door zo een gozer..

30-10-2005, 22:15

Citaat door Classy Lady:
Ik weet het niet hoor, heb er niet echt een uitgesproken mening erover.

Ik vind het zielig als hij niet 100% bij zijn hoofd is, anders weet ik niet of ik het wel nog zo zielig vind.

Zal maar met net je kind zijn die vermoord wordt door zo een gozer..
Ik moet er niet aan denken...allah yester! Ik denk dat ik hem dan met blote handen ga vermoorden...

30-10-2005, 22:18



Citaat door aardbeitje:
Ik moet er niet aan denken...allah yester! Ik denk dat ik hem dan met blote handen ga vermoorden...
Dat bedoel ik dus..

Er is nu een hele heisa erover aan de gang omdat ie 14 jaar is, maar dan vraag ik me af tot hoeverre je nog een kind bent als je wel in staat bent om het leven van een ander te ontnemen?

30-10-2005, 22:22
Ik heb dit stukje nu pas gelezen:

Ondanks het feit dat hij nog maar dertien was ten tijde van de moord, is hij veroordeeld als een volwassene op basis van zijn diepe stem en de aanwezigheid van schaamhaar.

Dit is natuurlijk niet eerlijk! Maar jah...Ik weet het echt niet! Ik weet echt niet wat ik er van zou vinden! Moge allah onze kinderen behoeden van het slechte!

30-10-2005, 22:27

Citaat door aardbeitje:
Ik heb dit stukje nu pas gelezen:

Ondanks het feit dat hij nog maar dertien was ten tijde van de moord, is hij veroordeeld als een volwassene op basis van zijn diepe stem en de aanwezigheid van schaamhaar.

Dit is natuurlijk niet eerlijk! Maar jah...Ik weet het echt niet! Ik weet echt niet wat ik er van zou vinden! Moge allah onze kinderen behoeden van het slechte!
Hij is mans genoeg om een kind te vermoorden dan mag ie wat mij betreft ook de straf van een man krijgen. Ik vindt t terecht. Hij heeft iemand toch ook t leven ontnomen. Smeerlap.

30-10-2005, 22:29
moeilijke situatie, ik denk van een 13 jarige zo zwaar straffen maar andere kant, als mijn zoon vermoord zou worden Allah jehfed jarabi dan zou ik ook geen genoegen met geld nemen.

30-10-2005, 22:35

Citaat door Souraida:
Hij is mans genoeg om een kind te vermoorden dan mag ie wat mij betreft ook de straf van een man krijgen. Ik vindt t terecht. Hij heeft iemand toch ook t leven ontnomen. Smeerlap.
Ik sta hierachter..

Voor een hele grote deel dan, want aan de andere kant, tja..

30-10-2005, 22:36
Maar stel je voor....Allah yehfed...Het is maar een gedachte..

Jou kind...heeft een geestelijke stoornis, en heeft hulp nodig...Hij vermoord en een ander kind! Hij kan er niets aan doen, omdat hij ziek is...Hoe zou jij je voelen als hij dan de doodstraf zou krijgen!

Ik wil dit niet goed praten hoor!!! Ik zou dat kind ook met blote handen willen vermoorden...Maar stel dat je dan in zo een positie zou zitten??? Wat zou je dan doen? Ik bedoel...het is je kind!

Allah yester en moge allah ons behoeden van het slechte!!

30-10-2005, 22:39

Citaat door aardbeitje:
Maar stel je voor....Allah yehfed...Het is maar een gedachte..

Jou kind...heeft een geestelijke stoornis, en heeft hulp nodig...Hij vermoord en een ander kind! Hij kan er niets aan doen, omdat hij ziek is...Hoe zou jij je voelen als hij dan de doodstraf zou krijgen!

Ik wil dit niet goed praten hoor!!! Ik zou dat kind ook met blote handen willen vermoorden...Maar stel dat je dan in zo een positie zou zitten??? Wat zou je dan doen? Ik bedoel...het is je kind!

Allah yester en moge allah ons behoeden van het slechte!!
Ja maar daarom zei ik ook dat als de jongen niet 100% is bij zijn hoofd dan deze straf volkomen oneerlijk is gewoon.
Zelfs Islamitisch gezien is dat onterecht dan.

30-10-2005, 23:07
ja maar stel dat jou kind die 3 jarige is dan is je leven ook verknalt door een ander. maar zijn leven is verknald door zichzelf