Bekijk volle/desktop versie : Maagd voor het huwelijk

Pagina's : 1 [2] 3 4

16-05-2002, 11:56
salaam oe alaikoem mensen,

Ik ben een nieuwkomer hier en wou graag reageren. ff voor de duidelijkheid: Ik heb alles gelezen en jullie hebben voor een deel gelijk.

Maar jullie moeten een ding goed onthouden:
Allah houdt niet el fasaad. Dus als een vrouw ff voor haar plezier met een man naar bed gaat enz.

Kijk als het je overkomt, zonder dat je het realiseert is dat een ander verhaal!

Toch mensen????

beslamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

16-05-2002, 12:03

Als je wordt verkracht dan is het een ander verhaal je kan er altijd iets aan doen behalve als je dus wordt verkracht of misbruikt maar alleen als jij je lust niet in de bedwang kan houden dat is heel wat anders. daar kan je wel wat degelijk is aan doen waarom heeft allah gezegt er moet een derde persoon zijn als dat niet zo is dan is de duivel de derde persoon. Hij heeft het niet voor niks gezegt.

Masalaama
leila

16-05-2002, 15:47
GOED ZO, dat doe ik namelijk ook. Ik wil dat ik, mijn ouders,broers en ooms heel trots op hun meid kunnen zijn!!! en blijven.

17-05-2002, 04:17
salaam

ik moet toegeven dat het de fout is van de meid en de man
en mijn persoonlijke menig is een echte man vergeeft zijn vrouw als die haar echt graag zie
en tis de taak van de man om zulke vrouwen te vergeven en mee te trouwen anders gaan ze toch op het slechte pad en als ik een vrouw kan helpen en ik zie haar graag terwijl ik weet zij is ontmaagd nou eerlijk ik ga haar helpen anders worden ze nog erger en da moeten wij mannen
vermijden

en ik zeg het iedereen maakt zo een fouten man en vrouw
en wij moeten elkaar vergeven zo is het en zo moet het

17-05-2002, 12:24

Citaat:
Origineel gepost door karimakari
MAAGD BLIJVEN DOE JE NIET VOOR JE GELOOF EN OOK NIET VOOR JE AANSTAANDE MAN JE DOET HET VOOR JEZELF
JE DOET HET OMDAT JE OUDERS JE HET GEVOEL GEVEN DAT ZE JE KUNNEN VERTROUWEN
EN IK, IK WIL DIE VERTROUWEN NIET BESCHAMEN DUS BLIJF IK MAAGD

GROETJES

SALAAM,

MAAGD BLIJVEN DOE JE WEL DEGELIJK VOOR HET GELOOF!!! DENK EENS GOED NA. WAAROM MAG JE VAN JE OUDERS NIET ONTMAAGD ZIJN VOOR HET HUWELIJK???? >>>>>INDERDAAD<<<<<<OMDAT IN DE ISLAM ZO STAAT!!!! DUS HET IS WEL VOOR HET GELOOF, EN WAT JE VOOR HET GELOOF DOET, DOE JE VOOR JE ZELF.

OP DE DAG DES OORDEELS ZULLEN AL JE HANDELEN BEOORDEELD WORDEN, JE HANDELEN VOOR HET GELOOF, DUS HET HANDELEN IN EIGEN BELANG! DUS VOOR JEZELF. GOED NADENKEN, DAN ZIE JE HET VERBAND VERSCHIJNEN!!!

MOGE ALLAH DE ONTWETENHEID VERHELPEN EN VERGEVEN.........
VEEL LIEFS,

21-05-2002, 12:40
QUEEN ESJE,

JE MOET GOED LUISTEREN. WANNEER JE HET VOOR JEZELF EN JE OUDERS DOET, DOE JE HET VOOR JE GELOOF EN VOOR LATER(YOUM EL KIJAMAA) WANNEER ALLAH JE GAAT VRAGEN WAT JE MET JE LEVEN HEBT GEDAAN. ALS JE JE DUS NIET GEDRAAGT EN MET MANNEN VOOR HET HUWELIJK NAAR BED GAAT, IS DIT EEN SCHANDE VOOR DE FAMILIE. JE OUDERS ZULLEN JE VERSTOTEN EN RDAH VAN EL WALIDIEN HEB JE NIET....EN JE WEET WAT OUDERS BETEKENEN. EN DAT BEDOEL IK NOU MET DAT JE OUDERS TROTS OP JE ZIJN,DUS DAT JE RDAH VAN HUN HEBT!!

21-05-2002, 12:55

Citaat:
Origineel gepost door Nawal19
QUEEN ESJE,

JE MOET GOED LUISTEREN. WANNEER JE HET VOOR JEZELF EN JE OUDERS DOET, DOE JE HET VOOR JE GELOOF EN VOOR LATER(YOUM EL KIJAMAA) WANNEER ALLAH JE GAAT VRAGEN WAT JE MET JE LEVEN HEBT GEDAAN. ALS JE JE DUS NIET GEDRAAGT EN MET MANNEN VOOR HET HUWELIJK NAAR BED GAAT, IS DIT EEN SCHANDE VOOR DE FAMILIE. JE OUDERS ZULLEN JE VERSTOTEN EN RDAH VAN EL WALIDIEN HEB JE NIET....EN JE WEET WAT OUDERS BETEKENEN. EN DAT BEDOEL IK NOU MET DAT JE OUDERS TROTS OP JE ZIJN,DUS DAT JE RDAH VAN HUN HEBT!!
Inderdaad Nawal,

Maar waar doe je het dus nou uiteindelijk voor???

ALLAH (SWT), IN EIGEN BELANG. EN DAT VOOR JE OUDERS BLA BLA BLA, IS ALLEMAAL AARDS, WAT DUS NIET ZAL VOORTLEVEN IN HET HIERNAMAALS EN OP DE DAG DES OORDEELS.

Groetjes

21-05-2002, 13:12
NEE ESJE DAT HEB JE HELEMAAL VERKEERD.
ALLAH DIE ZEGT DAT OUDERS HEEL BELANGRIJK ZIJN...JE MOET JE OUDERS GEHOORZAMEN...EN ALS JE DAT DOET BETEKEND DAT HEEL WAT VOOR ALLAH OP DE DAG DES OORDEELS. SNAP JE! DAAROM ZEGGEN ZE OOK DAT WANNEER JE SAGT VAN JE OUDERS KRIJGT, DAT JE DAN NIET MEER TE REDDEN BENT EN METEEN NAAR ZEHENAAM GAAT!

DUS HET IS NIET ALLEEN AARDS!!!

22-05-2002, 16:30
Hallo mensen,

Ik ben blij met de serieuse reacties van jullie. Het is inderdaad zo dat je tegenwoordig ziet dat er steeds meer meisjes het huwelijk ingaan die helaas hun maagdelijkheid hebben verloren.

Respect is de sleutelwoord. Als men jou niet respecteerd zoals je bent terwijl meneertje er zelf kaas van heeft gegeten dan is dat oneerlijk.
Je ziet het heel vaak bij meisjes die al wat ouder zijn en lange relaties hebben gehad, het is dan namelijk heel moeilijk om niets te doen.
Voor degene die het volhouden respect. Het betekent dus niet dat het meisje slecht is, want zo heeft iedereen zijn 'foutjes'. Goede en slechte meisjes kan een echte man altijd onderscheiden. (misschien een foute woordkeuze, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel)

Je moet het zo zien: Als je op je 18e trouwt dan is de kans natuurlijk groter dat je maagd bent dan als je 26 bent. Daarom is het belangrijk dat mensen je niet veroordelen op je 'fouten'.
Een volwassen man zal dat dan ook begrijpen omdat je dan al wat ouder bent. De kunst is juist om iemand te vinden die op jouw niveau staat zodat je elkaar goed begrijpt.

vr gr Shama

23-05-2002, 09:47
Beste Shama,

zo denk ik er inderdaad ook over en heeeel wijs wat je hebt gezegd!

Het is en blijft een moeilijke kwestie....

groetjes

23-05-2002, 11:04

Citaat:
Origineel gepost door mojahid

nee hoor !!
islam en koraan zullen we niet buiten houden!!!
dat gaat gewoon niet!!
En als je heel goed leest, dan merk je ook dat er wel de Islam en De Koraan in voorkomen. Sex mag niet staat er, van wie niet? Van je ouders, van waar hebben je ouders dat vandaan? Inderdaad in de Koran, dus Islam. En respect, waarin staat dat er vooral respect moet worden getoont aan jezelf en je medemens. In de Islam. Hoe ben jij opgevoed, vanuit een Islamitisch perspectief. Wat je ook probeert, deze twee belangerijke elementen zijn niet te vermijden in ons leven. En dat is maar goed ook!!

Groetjes

23-05-2002, 12:08
ik vind dat je gelijk heb je moet eerst maagd zijn voor dat je het huwlijk instapt maar ja tegenwoordig is het neit normaal meisjes van tegenwoordig gaan pas trouwen als ze zwanger zijn geworden en dat is helemaal lomp

23-05-2002, 13:10

Mojahid,

Ik kom jou vaak tegen!! en het staat mij vaak niet wat je zegt!

je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat een jongen een ontmaagde meisje nooit zal accepteren en dat hij haar (bij ruzies) aan zal herinneren.

Maar je weet ook wel dat in de Koran staat dat de mens zwak is geschapen!! Wij zijn natuurlijk verantwoordelijk voor onze daden, maar we blijven mensen (of we moslim zijn of niet) en mensen maken eenmaal fouten! de ene liegt, de andere steelt , de andere pleegt overspel enz. Maar alleen Allah zal over diegenen oordelen!! Het kan zelfs zo zijn dat iemand die sex heeft gehad voor het huwelijk en daarna zijn leven verbeterd en berouw toont naar de hemel gaat en dat Allah hem/haar vergeeft. Het probleem is dat wij mensen niet makkelijk kunnen vergeven !!

23-05-2002, 15:37
Ok Mojahid,

Nu het volgende:

Weet je wel hoe meisjes ontmaagd worden?? want je hebt verschillende situaties.

- onschuldige meisjes die in het verleden misbruikt zijn door familieleden..
- onschuldige meisjes die in het verleden verkracht zijn
- meisjes die verloofd(bevriend) waren en daarom gemeenschap hebben gehad( wat ik niet goedkeur) maar wat vaker wel gebeurd omdat ze van die jongen te horen krijgen "je wordt toch mijn vrouw!".
- meisjes die in de prostituee zijn beland nadat ze gedwongen (gechanteerd) werden door marokaanse mannen!
- en de laaste groep zijn de marokkaanse meiden die erg geil zijn en de bed delen met jan en allemaal.

Wil je dus zeggen dat je met geen van deze dames wilt trouwen? en dat je ze ook haat? Ik denk dat je het vooral over de laatste groep hebt!! of vergis ik me..

ik kan me voorstellen dat de eerste 4 categieëren niet melden dat ze onrmaagd zijn als ze willen gaan trouwen!! want je hebt niet alles in de hand!

hoe oud ben je Mojahid?? volgens mij heb je nog niet zoveel levenservaring! (ik wil je niet beledigen of zo)

24-05-2002, 10:04
Nou Mojahid,

Ik denk toch dat je bij je standpunt zult blijven! en ik zal me daarbij neerleggen!

Je zegt gewoon wat 99% van de marokkaanse jongen denken en dat kan ik ook waarderen. Want het lijkt me erg sterk dat een Marokkaanse jongen het prima vindt dat zijn vrouw het bed met iemand anders heeft gedeeld. (zelfs ned. jongens hebben daar moeite mee).

Wat natuurlijk wel moet veranderen en dat heb je vaker gehoord is dat zowel jongen als meisje maagd moeten blijven. (denk niet dat dat gaat, als ik om me heen kijk)

of denk jij daar anders over?? en kom niet met jongens hebben meer behoefte aan sex en meisjes niet, want dat is boelshit!

Pagina's : 1 [2] 3 4