Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen??



Pagina's : [1] 2

30-10-2005, 19:36

Citaat door Hamdi_oost:
Salaam broeders en zusters

Ik ben helemaal verliefd op een meisje hele lieve perfecte vrouw zou je zeggen ik was zelfs van plan om volgend jaar haar hand te gaan vragen..maar nu sinds 3 weken ben ik helemaal op haar afgeknapt. We vertelde elkaar alles over vroeger,ook over haar ex dus..elhamdolilah heb ik geen exen en ben ik maagd (zij ook) maar ze heeft vaak met hem drooggeneukt en afgetrokken ik zie haar steeds voor me met een andere man die handelingen verichten en het blijft maar steeds in me hoofd spoken..wallah ik zit er echt mee

Vroeger zei ik altijd het maakt me niet uit of me vrouw maagd is of niet..ik dacht dat het niet uit zou maken maar dus wel

(trouwens we hebben al ruim 4 jaar contact) maar de laatste tijd wil ik haar gewoon niet spreken ik walg gewoon

wat moet ik hiermee?

help


Hamdi...
.

30-10-2005, 20:16



Citaat door Hamdi_oost:
Salaam broeders en zusters

Ik ben helemaal verliefd op een meisje hele lieve perfecte vrouw zou je zeggen ik was zelfs van plan om volgend jaar haar hand te gaan vragen..maar nu sinds 3 weken ben ik helemaal op haar afgeknapt. We vertelde elkaar alles over vroeger,ook over haar ex dus..elhamdolilah heb ik geen exen en ben ik maagd (zij ook) maar ze heeft vaak met hem drooggeneukt en afgetrokken ik zie haar steeds voor me met een andere man die handelingen verichten en het blijft maar steeds in me hoofd spoken..wallah ik zit er echt mee

Vroeger zei ik altijd het maakt me niet uit of me vrouw maagd is of niet..ik dacht dat het niet uit zou maken maar dus wel

(trouwens we hebben al ruim 4 jaar contact) maar de laatste tijd wil ik haar gewoon niet spreken ik walg gewoon

wat moet ik hiermee?

help


Hamdi...
Waarom zit jij daar mee als ik vragen mag?
En hoe komt het dat je al vier jaar een relatie met haar heb,en dat je nog niet mat haar getrouwd ben?

30-10-2005, 20:31
Je moest niet naar haar verleden vragen ..

30-10-2005, 20:40

Citaat door Hamdi_oost:
atrekken en droogneuken doe jij dat ook zomaar??

goed lezen er staat 4 jaar contact (Ik heb haar op werk leren kennen)
Ik doe niks jongen,ik heb geen vriend of man.

30-10-2005, 20:48



Citaat door Hamdi_oost:
ja dat is waar..

1ladymaroc1
maar jah nu is t toch gebeurd als je t niet kan vergeten dan kan je jezelf beter afvragen of je wel met haar verder kan

30-10-2005, 20:55
heel stom van haar!!!!!
vertel een man nooit over je vorige partner.
Ik ben voor de 2de keer getrouwd en mijn man vraagt weleens naar mijn ex maar ik laat geen woord los.
zoals je zelf zegt, je gaat het steeds voor je zien en ik heb hem ook niks over zijn verleden gevraagd.
Zulke dingen kun je beter voor je houden.
Trouwens ik geef mijn man veel complimenten zodat hij niet gaat denken dat ik mijn ex beter vind of zo. ik maak hem heeel duidelijk dat hij veel beter is in alles...

maar terug op het onderwerp, probeer het te vergeten en denk dat je met haar nog veel mooiere momenten gaat beleven. met haar gaat trouwen, kinderen krijgen en oud worden.
Laat door dit alles niet je droom vrouw gaan!!

30-10-2005, 20:57

Citaat door ×:
Je moest niet naar haar verleden vragen ..
waarom niet? hij was plan haar hand te vragen...dan mag hij toch bepaalde dingen vragen? wat als hij het te horen had gekregen op het moment dat ze al getrouwd zouden zijn, dan zou dit gevoel hebben en van haar walgen terwijl zij zijn vrouw is...dus ik vind dat hij het best heeft mogen vragen..

ja en nu is het aan jou..wat wil je hiermee doen..kun je het haar vergeven ( als ze zelf wel door heeft dat het verkeerd is geweest wat ze heeft gedaan ) of laat je het hierbij?

30-10-2005, 21:02

Citaat door Miss9:
waarom niet? hij was plan haar hand te vragen...dan mag hij toch bepaalde dingen vragen? wat als hij het te horen had gekregen op het moment dat ze al getrouwd zouden zijn, dan zou dit gevoel hebben en van haar walgen terwijl zij zijn vrouw is...dus ik vind dat hij het best heeft mogen vragen..

ja en nu is het aan jou..wat wil je hiermee doen..kun je het haar vergeven ( als ze zelf wel door heeft dat het verkeerd is geweest wat ze heeft gedaan ) of laat je het hierbij?
je toekomstige man hoort naar je heden te vragen niet naaar je verleden .. want kijk wat er van komt dan laat je iets moois kapot gaan door iets wat in het verleden is gebeurd en als je iets verkeers hebt gedaan waar je zoveel spijt van hebt en je het voor jezelf houd waarom zou je je verleden je heden dan kapot laten maken.. zo is t gewoon vraag nooit naar iemands verleden

30-10-2005, 21:07
Een verleden is een verleden en heet niet voor niks een verleden.
En iedereen heeft een verleden.En die moet je met rust laten,oude koeien uit de sloot halen is nergens voor nodig.Als het verleden te pijnlijk is voor je partner.

30-10-2005, 21:07

Citaat door ×:
je toekomstige man hoort naar je heden te vragen niet naaar je verleden .. want kijk wat er van komt dan laat je iets moois kapot gaan door iets wat in het verleden is gebeurd en als je iets verkeers hebt gedaan waar je zoveel spijt van hebt en je het voor jezelf houd waarom zou je je verleden je heden dan kapot laten maken.. zo is t gewoon vraag nooit naar iemands verleden
ja ik hoor dit heel vaak, terwijl ik van mening ben dat je dat wel degelijk mag vragen, enkel en alleen omdat veel dingen op een gegeven moment toch boven water komen, en vaak is het probleem dan nog groter, dan waneer je er in het begin gelijk eerlijk over bent geweest. en natuurlijk waneer jij er spijt van hebt, en de man kan dat alsnog nie accepteren, dan zal hij verder moeten zoeken, want jij bent tenminste eerlijk geweest.
zo zie ik dat. ik leef liever niet met een geheim, waarvoor ik bang moet zijn dat die boven tafel komt, al heb ik er ontzettend spijt van.
ik zelf zou ook dingen vragen vanuit het verleden, en niet om hem ermee te confronteren, maar om de eerlijkheid, zo kun je beide met een schone lei beginnen .

zoals de dame in kwestie, stel dat ze waren getrouwd, en haar ex vriendje heeft een vlaag van jaloezie, en gaat rondvertellen wat er gebeurd is tussen hen...de man zou zijn vrouw dan niet meer kunnen vertrouwen in veel gevallen...dat willen we toch allemaal voorkomen?

30-10-2005, 21:19

Citaat door Miss9:
ja ik hoor dit heel vaak, terwijl ik van mening ben dat je dat wel degelijk mag vragen, enkel en alleen omdat veel dingen op een gegeven moment toch boven water komen, en vaak is het probleem dan nog groter, dan waneer je er in het begin gelijk eerlijk over bent geweest. en natuurlijk waneer jij er spijt van hebt, en de man kan dat alsnog nie accepteren, dan zal hij verder moeten zoeken, want jij bent tenminste eerlijk geweest.
zo zie ik dat. ik leef liever niet met een geheim, waarvoor ik bang moet zijn dat die boven tafel komt, al heb ik er ontzettend spijt van.
ik zelf zou ook dingen vragen vanuit het verleden, en niet om hem ermee te confronteren, maar om de eerlijkheid, zo kun je beide met een schone lei beginnen .

zoals de dame in kwestie, stel dat ze waren getrouwd, en haar ex vriendje heeft een vlaag van jaloezie, en gaat rondvertellen wat er gebeurd is tussen hen...de man zou zijn vrouw dan niet meer kunnen vertrouwen in veel gevallen...dat willen we toch allemaal voorkomen?
aan de ene kant heb je wel gelijkmaar stel je voor he .. Je hebt een toekomstige man en je hebt iets zo echt verkeerds gedaan in je verleden en je bent het vergeten praat er met niemand meer oover als het ware het is nooit gebeurd en opeens jou toekomstige man vraagt en het komt daarop neer.. Je gaat je niet op je gemak voelen en je weet dat het jullie band kapot kan maken stel je zo een situatie voor je gaat je later ook steeds schuldgevoel hebben omdat je weet hij denkt er steeds aan..En stel jullie krijgen ruzie het zit de hele tijd in zijn hoofd en dat zal hij zeker weten dan naar jou gaan schreeuwen en dan ? dan krijgen jullie ontzettende ruzie want jij word dan kwaad op hem dan ga je zegge het is verledentijd enzo ...Snap je me een beetje

30-10-2005, 21:28

Citaat door ×:
aan de ene kant heb je wel gelijkmaar stel je voor he .. Je hebt een toekomstige man en je hebt iets zo echt verkeerds gedaan in je verleden en je bent het vergeten praat er met niemand meer oover als het ware het is nooit gebeurd en opeens jou toekomstige man vraagt en het komt daarop neer.. Je gaat je niet op je gemak voelen en je weet dat het jullie band kapot kan maken stel je zo een situatie voor je gaat je later ook steeds schuldgevoel hebben omdat je weet hij denkt er steeds aan..En stel jullie krijgen ruzie het zit de hele tijd in zijn hoofd en dat zal hij zeker weten dan naar jou gaan schreeuwen en dan ? dan krijgen jullie ontzettende ruzie want jij word dan kwaad op hem dan ga je zegge het is verledentijd enzo ...Snap je me een beetje
klopt je hebt helemaal gelijk...dat is het verotte aan ons karakter, dat trekje hebben we allemaal zowel man als vrouw, maar waneer hij erom vraagt, en je liegt erover, dan is het toch nog erger waneer het uitkomt?
en natuurlijk zul je bang zijn dat het weer op tafel gooit als die kwaad is, maar het is niet aan hem om jou steeds te wijzen op een fout die jij hebt gemaakt in het verleden, maar door er maar over te blijven zwijgen maak je het denk ik nog erger, en ik denk ook voor jezelf, want je wacht inprincipe op het moment dat het uit gaat komen.
daarom kun je zoiets beter allemaal vertellen voor het huwelijk.
zeg hem dan gewoon hoe het zit, en dat je er gewoon echt soijt vanhebt, en dat waneer hij zeker weet dat hij er niet mee kan leven dat hij dan door moet gaan, maar waneer hij je accepteerd terwijl hij van je fouten weet hij dat niet tegen je zal gebruiken, omdat dat niet zijn taak is.
iedereen wordt berecht, maar niet door elkaar, maar door Allah (s.w.t.)
zorg daarom ook dat je trouwt met een praktiserende man InshAllah, en geen man van de straat die zelf vele meisjes heeft verslonden en het niet aan kan dat zijn vrouwtje niet perfect is.

maar ik begrijp je echt

moeilijke situatie eigenlijk als je er goed over nadenken, inshAllah zullen onze fouten, waarvoor wij oprecht berouw hebben getoond, geen valkuil vormen in onze toekomst

30-10-2005, 21:28


Question :


I am a young woman who has received a proposal for marriage from a man who has all the qualities that a Muslim girl could hope for in her life partner, praise be to Allaah. I accepted and the nikaah (marriage contract) was done a short time ago. I do not see anything but good in this young man, but the problem is that before he proposed to me, he asked my friend about me, and she told him that a long time ago I had a relationship with another young man, but the relationship ended and I repented to Allaah. I only found out that she had told him about that a short while ago, and I bear witness that I have repented to Allaah and come back to my senses, and I stopped speaking to that man. But I got upset when she told me about that and I shouted at her, but she told me that it was her duty to tell him, because it is the matter of a lasting relationship and I have to be frank with him about that. My question is, do I have to tell him frankly if he asks me? Or should I conceal it? I am afraid that this past will destroy my life.

Answer :

Praise be to Allaah.

Your friend made a mistake by telling the one who came to propose marriage to you about your previous relationship from which you have repented. What she did is not good and is not in accordance with sharee’ah, nor is it wise. The Muslim is enjoined to conceal his brother’s faults if he sees him committing sin in secret, so how about a sin from which the person has repented?!

What she did is not naseehah (sincerity or sincere advice) which is enjoined by sharee’ah on the one who is asked about a person with a view to marriage because that has to do with what he knows of the characteristics that are present at the time of asking, and it is not permissible for anyone to mention a bad past from which the person has repented.

What we understand from your words is that your friend told your husband of your previous relationship before he proposed to you. This indicates that he has forgiven you for that because he knows that you have repented and become righteous.

He did right by doing so, for there is no one who does not make some mistakes, but if he repents from them, he cannot be blamed or punished. The Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “The one who repents from sin is like one who did not sin at all.” Narrated by Ibn Maajah, 4250; classed as hasan by al-Albaani in Saheeh Ibn Maajah.

What you should do is avoid bringing this subject up with your husband, but if he brings it up you should tell him that it was a passing relationship and one of the tricks of the Shaytaan, but you regret it, and Allaah has guided you and enabled you to repent.

Do not worry about this past so long as you have indeed repented and become righteous. Ask Allaah for strength and guidance and to accept your repentance.

“And verily, I am indeed forgiving to him who repents, believes (in My Oneness, and associates none in worship with Me) and does righteous good deeds, and then remains constant in doing them (till his death)”

[Ta-Ha 20:82]

Allaah says: “Every son of Adam is prone to err, and the best of those who err are those who repent.” Narrated by al-Tirmidhi, 2499; classed as hasan by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.

We ask Allaah to bless you and bring you both together in goodness.

And Allaah is the Source of Strength.



Islam Q&A (http://www.islam-qa.com)

30-10-2005, 21:31

Citaat door Miss9:
klopt je hebt helemaal gelijk...dat is het verotte aan ons karakter, dat trekje hebben we allemaal zowel man als vrouw, maar waneer hij erom vraagt, en je liegt erover, dan is het toch nog erger waneer het uitkomt?
en natuurlijk zul je bang zijn dat het weer op tafel gooit als die kwaad is, maar het is niet aan hem om jou steeds te wijzen op een fout die jij hebt gemaakt in het verleden, maar door er maar over te blijven zwijgen maak je het denk ik nog erger, en ik denk ook voor jezelf, want je wacht inprincipe op het moment dat het uit gaat komen.
daarom kun je zoiets beter allemaal vertellen voor het huwelijk.
zeg hem dan gewoon hoe het zit, en dat je er gewoon echt soijt vanhebt, en dat waneer hij zeker weet dat hij er niet mee kan leven dat hij dan door moet gaan, maar waneer hij je accepteerd terwijl hij van je fouten weet hij dat niet tegen je zal gebruiken, omdat dat niet zijn taak is.
iedereen wordt berecht, maar niet door elkaar, maar door Allah (s.w.t.)
zorg daarom ook dat je trouwt met een praktiserende man InshAllah, en geen man van de straat die zelf vele meisjes heeft verslonden en het niet aan kan dat zijn vrouwtje niet perfect is.

maar ik begrijp je echt

moeilijke situatie eigenlijk als je er goed over nadenken, inshAllah zullen onze fouten, waarvoor wij oprecht berouw hebben getoond, geen valkuil vormen in onze toekomst
Zeker moeilijk ... lees wat ik heb geplaatst

30-10-2005, 21:39

Citaat door ×:
Zeker moeilijk ... lees wat ik heb geplaatst
bedankt voor het plaatsen met bronmelding

maar het is dus wel zo, dat waneer hij erom vraagt ze wel eerlijk moet antwoorden.

maar ik vind het goed dat je toch moeite hebt gedaan om het op te zoeken en te plaatsen

Pagina's : [1] 2