Bekijk volle/desktop versie : mijn zoontje heeft waterpokken



30-10-2005, 13:50
hallo mijn zoontje heeft de waterpokken en vind het zo erg voor hem hij kan niet bewegen alles doet pijn er heerst hier echt een virus niet normaal ik heb zalf gehaalt maar werkt niet echt maar ja morgen dan maar naar de dokter

30-10-2005, 13:59


O meskien en heeft ie ook jeuk? Zoja moet je poeder op doen
allah ie saffie

30-10-2005, 15:23
Allah i shafie, weet er alles van hoe vervelend het kan zijn. Mijn zoontjes hadden het achter elkaar, had ik net alle ellende met de oudste gehad, kon ik weer beginnen met de jongste. Ewa ja, het hoort erbij en ze kunnen het maar beter op jonge leeftijd krijgen dan wanneer ze ouder zijn. Ik had een soort vloeibaar poeder gekregen van de huisarts en hielp wel een beetje, verder lauwarm bad kan ook wel verlichting geven.
Succes!!

30-10-2005, 15:36
alahie sjafieh inschallah het is idd vervelend maar het is beter dat ze het hebben gehad dan niet,zo bouwt ie weerstand op!

30-10-2005, 22:25


Echt zielig voor hem,mijn dochtertje heeft ze ook gehad.Je kan er weinig aan doen alleen wat poeder tegen de jeuk.Je moet wel in de gaten houden dat hij ze niet openkrabt, want dat kunnen littekens worden.

30-10-2005, 22:35
menthol poeder halen bij de drogist/of apotheek , waterpokken is ook vervelend .maar het is een kinderziekte, dus dan heeft hij het wel gelijk achter de rug .

30-10-2005, 23:42
Me moeder gebruikte mentol poeder bij mijn zusje..!!

Ik was echt bang toen mijn zusje waterpokken kreeg, aangezien ik ze nooit gehad heb..!!

31-10-2005, 00:57
Hoe kunnen de waterpokken worden behandeld?
De jeuk wordt vaak bestreden met een poeder of lotion, verkrijgbaar bij de apotheek. Verder helpt het om je kind te wassen met lauw of koel water, in plaats van warm. Warm water versterkt de jeuk juist. Een bad met een hand havermout, gewoon te koop in de supermarkt, schijnt ook verlichting te bieden en de blaasjes sneller in te drogen.

Als de blaasjes of de korstjes door vieze vingertjes worden opengekrabd, kunnen ze gaan ontsteken. Bovendien blijft er daarna vaak een litteken achter. Het is dus belangrijk om te voorkomen dat je kind aan de waterpokken krabt. Vertel hem daarom dat als hij aan de blaasjes of korstjes krabt, hij rare plekken op zijn lichaam krijgt die nooit meer weggaan. Wanneer de waterpokken toch gaan ontsteken, je kind ernstig ziek is of hoge koorts krijgt, kun je het beste contact opnemen met je huisarts. Hij zal dan waarschijnlijk een antibioticum voorschrijven.


Veel sterkte Ais