Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk ongesteld en ramadan



30-10-2005, 13:44
salam,

ik heb een vraagje aan de dames die ongesteld zijn geweest of nog zijn met de ramadan, hoe doen jullie dat met de laatste dag. Meestal is het zo dat je de laatste dag van je ongesteldheid heel weinig bloed heb een of twee druppels (sorry voor de details maar moet) vasten jullie dan of eten jullie gewoon, want ik had in een boek gelezen dat je dan wel mocht vasten als het bloed niet meer dan normale afscheiding is (wederom sorry voor de details). Kunnen jullie mij hiermee helpen want ik weet nu niet of ik kan eten of niet vanochtend was er niks en nu twee druppels echt kleine druppels.

thanx

30-10-2005, 14:29


weten jullie het dan niet dames, vorig jaar heb ik gewoon gegeten maar ik had er niet een goed gevoel bij en toen ben ik gaan nakijken en heb er iets over gevonden maar dat was wel onduidelijk (boekje erover gelezen) dus misschien kunnen jullie me helpen

30-10-2005, 19:37
ik vast niet voor de zekerheid, ik haal het na de ramadan samen met de rest van ongesteldheid in...

30-10-2005, 20:13
nou meid, ik eet gewoon door niet dat ik dat leuk vind moet dan toch alles weer inhalen maar volgens mij telt het dan niet als je ramadan die dag doet.

30-10-2005, 22:26


Je mag 9 dagen bloeden, na de 9e dag, al bloed je nog 10 liter dan ben je verplicht om te BIDDEn en vasten.

Dus als je na je 4e of 5e dag nog 2 druppels hebt wat haast geen bloed meer is, dan mag je niet vasten of bidden.

Na 9 dagen ben je verplicht om weer te vasten en te bidden.

En Allahsawt weet het beste.

31-10-2005, 11:24
thanx voor jullie reacties, ik heb gisteren toch wel gevast ik was wel van plan om te eten maar om de een of andere reden kon ik gewoon niet, maar ik ga deze dag wel inhalen voor de zekerheid.

nog bedankt allemaal