Bekijk volle/desktop versie : Emancipatie Van De Vrouw

Pagina's : [1] 2

07-05-2002, 15:08
LAAT MAAR ZITTEN IK WIL GEWOON VERZORGD WORDEN DOOR DE MAN

IK HOEF NIET PERSE GEEMANCIPEERD TE ZIJN....WAT IS ER MIS MEE OM VERZORGD TE WORDEN....EERST DOOR JE OUDERS EN LATER DOOR JE MAN

GOED TOCH

07-05-2002, 15:42

hallo bent darbeida,

Jij weet dus duidelijk niet wat emancipatie is. Ik vind dat emancipatie het belangrijkste is in het leven van een vrouw, vooral deze tijd.

Jij denkt dat het verzorgd worden door een man lekker makkelijk is. Dat is dus helemaal de verkeerde opvatting die je daar hebt. Het is iets waar wij vrouwen zo lang voor gevochten hebben, hoe kun je nou zo denken? Het gaat niet alleen om het geld die je dan verdient maar ook om je sociale contacten en het gevoel dat je ergens mee bezig bent. De hele dag thuis zitten en je nageltjes lakken is toch ook niets?

Emancipatie speelt ook bij het opvoeden van een kind, bij je carriëre, bij je studie, bij je eigen doen en laten. Sorry dat ik het zeg maar ik vind je gewoon lui. Je hoeft geen topbaan te hebben maar het in ieder geval te proberen. Ik vind het maar een ernstige zaak.

Hoe weet je nou dat je voor altijd afhankelijk kunt zijn van je man? En als hij later een klootzak blijkt te zijn, wat doe je dan? waar ga je dan van leven. Een goede opleiding zal niemand van je kunnen afpakken. (ik weet niet of je al een goede opleiding achter de rug hebt)

Ik begrijp dat het natuurlijk jouw mening is, maar als de meeste marokkaanse meisjes maar gaan rekenen op de man dan komt er niets van ons terecht.

vr gr Shama

07-05-2002, 15:43

Citaat:
Origineel gepost door Shama
hallo bent darbeida,

Jij weet dus duidelijk niet wat emancipatie is. Ik vind dat emancipatie het belangrijkste is in het leven van een vrouw, vooral deze tijd.

Jij denkt dat het verzorgd worden door een man lekker makkelijk is. Dat is dus helemaal de verkeerde opvatting die je daar hebt. Het is iets waar wij vrouwen zo lang voor gevochten hebben, hoe kun je nou zo denken? Het gaat niet alleen om het geld die je dan verdient maar ook om je sociale contacten en het gevoel dat je ergens mee bezig bent. De hele dag thuis zitten en je nageltjes lakken is toch ook niets?

Emancipatie speelt ook bij het opvoeden van een kind, bij je carriëre, bij je studie, bij je eigen doen en laten. Sorry dat ik het zeg maar ik vind je gewoon lui. Je hoeft geen topbaan te hebben maar het in ieder geval te proberen. Ik vind het maar een ernstige zaak.

Hoe weet je nou dat je voor altijd afhankelijk kunt zijn van je man? En als hij later een klootzak blijkt te zijn, wat doe je dan? waar ga je dan van leven. Een goede opleiding zal niemand van je kunnen afpakken. (ik weet niet of je al een goede opleiding achter de rug hebt)

Ik begrijp dat het natuurlijk jouw mening is, maar als de meeste marokkaanse meisjes maar gaan rekenen op de man dan komt er niets van ons terecht.

vr gr Shama
IN EEN ZEKERE ZIN HEB JE WEL GELIJK.....MAAR TOCH

MISCCHIEN BEN IK WEL LUI MAAR IK WERK OOK EN STUDEER OOK HARD MAAR ALS IK SOMMIGE MEIDEN EN JONGENS HOOR DAN KRIJG IK DAAR WEL EENS AFKEER VAN

MAAR NOGMAALS JE HEBT GELIJK SIS

09-05-2002, 18:26
salaam Aleikom....

Er is natuurlijk niks mis met verzorgd worden door je man, iedereen heeft zijn eigen doelen waar we naar streven in dit tijdelijke leven, voor sommige is dat carriere maken, voor de een is dat een gezinnetje maken.......

Door vele westerlingen wordt gedacht dat de vrouwen in de Islam als dingen, en voorwerpen worden behandeld door onze mannen......Volgens vele stopt onze recht bij de huisdeur..... Wat abslouut niet het geval is, de islam heeft de vrouw veel te bieden, waardigheid, respect, en bescherming. Zowel de man als de vrouw moeten we mee werken aan de welzijn van de mensheid.....Het wordt juist aangespoord om kennis te vergaren in welke vorm dan ook Zoals studeren.......En dat is dan zowel voor de man als voor de vrouw.....

Maar zoals Shama al zei, je moet inderdaad wel in staat zijn om ook voor je zelf te kunnen zorgen.... Emancipatie is ook mogelijk als je getrouwd bent, gezin hebt.....Daar heeft de man en vrouw ieder zijn verantwoordelijkheden en takeN in.....

14-05-2002, 10:25

selaam shama,

ik kan niets anders zeggen JE HEBT HELEMAAL GELIJK zo denk ik er ook over.
en degene die zo graag verzorgt willen worden JE ZULT NOG EENS HARD OP JE xxxVALLEN als het niet wordt zoals je dacht, en dan, hoe ga je verder, zie jij het voor je om op je 30 ofzo opnieuw naar school te gaan, wedden dat dat niet gaan.

EN voor de rest van de independent womens ga zo door zorg voor jezelf dat is het belangrijkste en de rest komt nog.

ALs je maar zeker bent van je toekomst dan zit je goed.

A lot off kisses from camillia_3

-----------------------------------------------------------------------

De wat negatieve dingen: daarmee wil echt ik niemand mee beledigen alleen waarschuwen.

14-05-2002, 10:57
hallo allemaal

ik ben met jouw stelling helemaal niet mee eens , ik,vind niet erg dat je man voor moet zorgen maar het gaat mij meer om dat vragen mag ik geld en je om allles moet steeds naar hem moet gaan , terwijl als zelf geld heb je die verantwoordelijkheid niet heb en ik vind een beetje onafhankelijkheid wel goed waarom moet je steeds om elke aankoop die je doet bij je man te zijn ?

14-05-2002, 16:15
Emancipatie weg ermee!

Waarom werken? Als hij dat voor mij kan doen.
Lekker naar Oprah, As the World turns, days of our lives kijken.
Man is man, vrouw is vrouw

Het enige nadeel van niet- geemancipeerd zijn is dat koffietijd van de buis is.

14-05-2002, 21:36

Citaat:
Origineel gepost door Farid130
Emancipatie weg ermee!

Waarom werken? Als hij dat voor mij kan doen.
Lekker naar Oprah, As the World turns, days of our lives kijken.
Man is man, vrouw is vrouw

Het enige nadeel van niet- geemancipeerd zijn is dat koffietijd van de buis is.
HeY farid..... Je bent een M neem Ik aaN..... Emancipatie van de man houdt zeker in thuis zitten, Voor de buis.......

P.S er zijn vele nieuwere versies van koffie tijd, Lang niet zo goed als de originele....Maar kan er mee door....

15-05-2002, 10:26
nou mensen het gaat goed met de topic........

maar jullie hebben gelijk, toen ik de topic begon was ik een beeje hypocriet en een beetje down dus ik dacht schrijf effe een topic.....maar ik geef jullie volledig gelijk

13-06-2002, 16:45
In de jaren 60 had de westerse vrouw hetzelfde problematiekâ¦..opstandig,eigen ambities,onafhankelijkâ¦â¦â¦â¦â¦..en op het moment alles berijkt te hebben toen dacht men is dit alles
En heeft men een combinatie gevonden een balans.

Wij leven nu in dat moment van de jaren zestig,wij willen onze onafhankelijk,we hebben geen man nodig,willen zelf besliisingen nemen,ambitiesâ¦â¦â¦â¦â¦.maar aan het einde van de rit gaan we terug

WIJ ZORGEN VOOR ONZE MAN EN HIJ VOOR ONS

Ik zou ook niet anders willen

18-06-2002, 18:12
emancipatie betekend vrouwen die voor hun eigen rechten opkomen! doe dat dan ook door op eigen benen te leren staan en niet altijd maar steun zoeken bij je partner want dat is toch geen leven!

ciao ciao

18-06-2002, 18:27

Citaat:
Origineel gepost door Shama
hallo bent darbeida,

vr gr Shama
Hi Shama,
Vindt je niet dat emancipatie met respect te maken heeft. Dat mensen van elkaar moeten respecteren dat ze andere behoeftes hebben, dat ze daarin verschillen. Ik zie niets mis in dat mijn vrouw zou gaan werken als ze er behoefte toe heeft. Want het opvoeden van kinderen zie ik ook als een carriere en ik ken genoeg vrouwen die het daar mee eens zijn. Kunnen we dan niet gewoon simpel stellen dat het met respect en behoeftes te maken heeft. Dat als iemand voor een carriere "moeder" kiest niet LUI is maar gewoon een andere mening heeft. kan je dat respecteren dat niet iedereen zoals jij denkt. "de hemel ligt aan de voeten van een moeder" profeet Mohammed (vzmh)

MrEsco

20-06-2002, 16:27

Hallo mr esco,

Waarom ga jij er al vanuit dat deze meid voor haar kind wil zorgen? Hoe weet jij nou wat ze later wil gaan doen? Ik vind dat ik niets verkeerds heb gezegd. Emancipatie heeft voor iedereen een andere betekenis. Natuurlijk heeft het ook met respect te maken. Maar ik zie dat jij emancipatie van de vrouw al een bedreiging vindt als je het gelijk over het opvoeden van een kind hebt. Emancipatie vind ik dus niet dat je thuis zit en je kind opvoed, het is meer dan dat. Heel veel Marokkaanse mannen zoals jou denken er jammergenoeg anders over. Daarom moeten Marokkaanse vrouwen die geëmancipeerd zijn extra hun best doen om respect te krijgen van de Marokkaanse man.

vr gr Shama

20-06-2002, 18:22
Het spijt me dat je zo voelt maar ik moet je er wel bij zeggen dat je heel ver weg bent van de waarheid dat wat je oordeel over mij betreft. Ik neem je dat niet kwalijk want je ken me niet en je oordeel doet er eigelijk niet toe. Wat me wel een pijn doet is dat ik geen respect zou hebben voor de marokkaanse vrouwen, dus dan ook niet voor jou. Ik moet je dit zeggen: Ik heb het diepste respect voor de moslima en vrouwen algemeen. Ik kan me wel inbeelden dat je mischien aangevallen voelt in je waarde, dat was mijn intentie niet. Maar dat geeft je niet de recht om over mij te oordelen voor wat ik ben. Er wordt me vaker verteld dat ik soms kijk net alsof het gewicht van de aarde op mijn schouders ligt maar ik had nooit gedacht dat ik er voor zorgde dat alle Marokkaanse vrouwen extra hun best moeten doen om respect te krijgen van de Marokkaanse man. Je bent een vreemde (niet bekend) voor me, je kent me niet, je weet niet hoe ik denk. Vergeet dit niet, ik wens je nog veel succes en ik hoop dat ik je niet weer beledigd hebt.

MrEsco

13-05-2008, 00:52

Citaat door BentDarbaida:
LAAT MAAR ZITTEN IK WIL GEWOON VERZORGD WORDEN DOOR DE MAN

IK HOEF NIET PERSE GEEMANCIPEERD TE ZIJN....WAT IS ER MIS MEE OM VERZORGD TE WORDEN....EERST DOOR JE OUDERS EN LATER DOOR JE MAN

GOED TOCH

Pagina's : [1] 2