hallo bent darbeida,
Jij weet dus duidelijk niet wat emancipatie is. Ik vind dat emancipatie het belangrijkste is in het leven van een vrouw, vooral deze tijd.
Jij denkt dat het verzorgd worden door een man lekker makkelijk is. Dat is dus helemaal de verkeerde opvatting die je daar hebt. Het is iets waar wij vrouwen zo lang voor gevochten hebben, hoe kun je nou zo denken? Het gaat niet alleen om het geld die je dan verdient maar ook om je sociale contacten en het gevoel dat je ergens mee bezig bent. De hele dag thuis zitten en je nageltjes lakken is toch ook niets?
Emancipatie speelt ook bij het opvoeden van een kind, bij je carriëre, bij je studie, bij je eigen doen en laten. Sorry dat ik het zeg maar ik vind je gewoon lui. Je hoeft geen topbaan te hebben maar het in ieder geval te proberen. Ik vind het maar een ernstige zaak.
Hoe weet je nou dat je voor altijd afhankelijk kunt zijn van je man? En als hij later een klootzak blijkt te zijn, wat doe je dan? waar ga je dan van leven. Een goede opleiding zal niemand van je kunnen afpakken. (ik weet niet of je al een goede opleiding achter de rug hebt)
Ik begrijp dat het natuurlijk jouw mening is, maar als de meeste marokkaanse meisjes maar gaan rekenen op de man dan komt er niets van ons terecht.
vr gr Shama