Bekijk volle/desktop versie : risallah...ik moet er van huilen



Pagina's : [1] 2

13-04-2003, 13:40
Ik heb deze week risallah gezien en ik vond het zoow mooi vooral deze zin die abubakr zegt:

Men kana ja3boedoe mohammed, ina mohammed kad maat. Wa men ja3boedoe allah. Ina allah hajan laa jamoet.

:tranen: sjoow mooi...

13-04-2003, 17:29


vond ik ook heel erg mooi , had hij mooi gezegd. ik vind risalla altijd heel erg boeiend. een verhaal met waarheid..........

13-04-2003, 19:11

Citaat:
Origineel gepost door flour
Ik heb deze week risallah gezien en ik vond het zoow mooi vooral deze zin die abubakr zegt:

Men kana ja3boedoe mohammed, ina mohammed kad maat. Wa men ja3boedoe allah. Ina allah hajan laa jamoet.

:tranen: sjoow mooi...
Salaam aleikom....

Prachtig...

Om te zien hoe zij zo lang, en hard hebben moeten strijden... Vooral dat stuk waarin ze de aya geopenbaard kregen dat ze openlijk konden uitkomen voor de islam, en ze met stenen werden bekogeld alleen voor het geloven in ''La ilaha Illa Allah''

Na die film kom je weer terug in de realiteit van nu, waarin we de vrijheid hebben om te geloven in Allah sobhanTa'ala, we worden er niet door bekogeld, (alleen maar blikken en opmerkingen wat nikss is vergelijken met toen) En we laten het liggen... Gaan er laks mee om..... Stagfirouallah...

Allah Hdiena....

13-04-2003, 23:32
de mooieste film ooit is het, als ik daar naar kijk dan denk ik van kijk hoe onze voorouders het meolijk hadden toen maar ze leefden in vrede ze waren allemaal moslims er werd geen onderschijd gemaakt tussen witteen zwarte moslim.
kijk nu om je heen kijk heeel goed om je heen wij marokanen discrimineeren tussen ons we hebben rifies, jbala , sousies, sloeh, sahrawieten we kunen in deze tijd niet eens goed metelkaar opschieten, en dan zeuren we over vrede in de hele wereld, haha is dat niet om even over te lachen vrede over de hele wereld zeggen we, we hebben niet eens onze probleem opgelost, dus dames en heren jullie weten wat goed is dus volg die pad aub wa shoukran,

14-04-2003, 09:30


Fantastische film inderdaad, ik heb m alleen niet meer!! Weet iemand of deze film ergens op dvd (of vhs) te verkrijgen zou zijn? Of ergens te downloaden??

Choukran!

14-04-2003, 09:54

Citaat:
Origineel gepost door esmiralda
de mooieste film ooit is het, als ik daar naar kijk dan denk ik van kijk hoe onze voorouders het meolijk hadden toen maar ze leefden in vrede ze waren allemaal moslims er werd geen onderschijd gemaakt tussen witteen zwarte moslim.
kijk nu om je heen kijk heeel goed om je heen wij marokanen discrimineeren tussen ons we hebben rifies, jbala , sousies, sloeh, sahrawieten we kunen in deze tijd niet eens goed metelkaar opschieten, en dan zeuren we over vrede in de hele wereld, haha is dat niet om even over te lachen vrede over de hele wereld zeggen we, we hebben niet eens onze probleem opgelost, dus dames en heren jullie weten wat goed is dus volg die pad aub wa shoukran,
Helemaal met jou eens

14-04-2003, 12:31
ik vind het ook de mooiste film en altijd als ik die film zie moet ik huilen

16-04-2003, 22:21
hey hey hey

ik wil hem ook zien. Ik heb hem 1 keer gezien toen ik een jaar of negen was maar ik wil hem kei graag zien.

Hoe kan ik eraan komen??????

djazakoemoe Allahoe khairan

20-04-2003, 12:51

Citaat:
Origineel gepost door OemAbdulKayoum
hey hey hey

ik wil hem ook zien. Ik heb hem 1 keer gezien toen ik een jaar of negen was maar ik wil hem kei graag zien.

Hoe kan ik eraan komen??????

djazakoemoe Allahoe khairan

salaam,. als je in rotterdam woont kun je de film risala ( nederlands ondertitelt) o.a. kopen bij een islamitische boekwinkel aan het begin van de vierambachtstraat , het kost c.a 17 euro

20-04-2003, 12:57

Citaat:
Origineel gepost door DESPERADA
Salaam aleikom....

Prachtig...

Om te zien hoe zij zo lang, en hard hebben moeten strijden... Vooral dat stuk waarin ze de aya geopenbaard kregen dat ze openlijk konden uitkomen voor de islam, en ze met stenen werden bekogeld alleen voor het geloven in ''La ilaha Illa Allah''

Na die film kom je weer terug in de realiteit van nu, waarin we de vrijheid hebben om te geloven in Allah sobhanTa'ala, we worden er niet door bekogeld, (alleen maar blikken en opmerkingen wat nikss is vergelijken met toen) En we laten het liggen... Gaan er laks mee om..... Stagfirouallah...

Allah Hdiena....
Inderdaad :tranen: :tranen:

23-04-2003, 17:19
prachtige film!

ik vond het stuk waarin de slaaf Bilal werd afgeranseld heél ontroerend.

Wat ze allemaal niet hebben moeten meemaken die eerste moslims en toch niet opgeven!

En wij zitten dan hier veilig in onze huizen. We denken dat alles zo vanzelfsprekend is. Bij het minste beginnen we te klagen terwijl we eigelijk elke dag ALHAMDOULILAH moeten zeggen dat we niet in die tijd hebben geleefd.

24-04-2003, 08:22

Citaat:
Origineel gepost door remii
salaam,. als je in rotterdam woont kun je de film risala ( nederlands ondertitelt) o.a. kopen bij een islamitische boekwinkel aan het begin van de vierambachtstraat , het kost c.a 17 euro
Die gaan we s opzoeken ... Djazak Allah ou ghairan...

28-04-2003, 17:12



Citaat:
Origineel gepost door prettyface
Salem aleikum wr wb,

Is die video ook in Amsterdam te verkrijgen?

Wa aleikum salem wr wb.
Waarschijnlijk wel. Het is gewoon even zoeken. Misschien kun je gaan zoeken bij een moskee in de buurt (?)

28-04-2003, 20:30
salaam wa alaikoum
weet iemand waar ik hem kan downloaden met NL of engelse ondertiteling ??
of inderdaad waar ik hem in de buurt van Amsterdam kan kopen??
djazakka Allahu Ghairan
salaam wa alaikoum

14-10-2005, 15:03
ik heb hem ook nodig...ik heb hem vroegr gezien toen ik klein was, maar wil hem graag nog een keer zien. ik heb hem ook nodig voor school...

Pagina's : [1] 2