Bekijk volle/desktop versie : een vraagje



28-10-2005, 21:20
dag dames....................
Een vraagje >>>>>>>>>wie weet hoe ze tjauwmin maken?????
En de groenten van chinezen is ook heerlijk???????volgens mij stomen ze het ofzo??????Wie kan mij het recept geven??????????

28-10-2005, 21:55


ja maar hoe heet het?????????want mie is toch wat je ook in loempias gebruikt,,en dat is toch veel dikker....

28-10-2005, 21:56
tjauwmin is dikker bedoel ik...

28-10-2005, 21:58
wat zijn de namen van de groenten die ze erbij gebruiken??????????
ZE gebruiken een soort sla ofzo en die stomen koken ze in water maar ken de naam ervan niet...........

28-10-2005, 22:36


dames wie o wie

28-10-2005, 22:52
ok dank je wel....en die chineze kool kan je ook in de supermarkt kopen?en wat voor kruiden gebruiken ze???????????

28-10-2005, 23:15
NEENEE, jullie hebben het allemaal mis
laat ik als echte raschinees jullie helpen:

allereerst wat in loempia's zit heet: rijstvermicelli
mihoen is een soort roerbak bami die wit is:


en bami die je in de supermarkt kookt eten chinezen niet, ze worden alleen gebruikt om bami te maken die verkocht worden aan westerlingen. Je kunt er wel mee roerbakken, maar chinezen gebruiken meestal eiernoedels.


dit is verse en gedroogde vorm zo:
http://www.goodnessdirect.co.uk/detail/362615b.jpg
en gebakken zo:


Je kookt het kort , een paar minuten en spoel het af, onder de koude kraan en uitlekken en droog. want anders plakt het bij het bakken.

En de groentes:
er zijn 2 manieren, geroerbakt en gekookt

geroerbakt is olie in de wok, groentes erbij en peper/zout en oestersaus en klaar.

gekookt is in water koken, afgieten , uitlekke en daarna met wat sojasaus, oestersaus en eventueel sesamolie erover heen even husselen.


de meeste gebruikte groentes zijn:
paksoi: zoetig en sappig, de lekkerste, ze zijn ook helemaal groen te krijgen


amsoi: beetje mild zoet en een typische smaak


kai choi:beetje bittere nasmaak

choi sam; een bos met stengels en bladeren, lekker fris, meestal bereidt door koken en oestersaus. is wel seizoens gebonden.de voorste bundel op foto met die gele bloemetjes, die je ook kunt eten


en heb je de chinese kool, die bedoel je waarschijnlijk, die worden gewoon geplukt en hele blad gestoomd of gekookt, je kunt ook roerbakken, eet hier niet teveel van, dan krijg je diaree

28-10-2005, 23:20
ok dank je wel...waar kan je die fresh egg noodles verkrijgen

28-10-2005, 23:25
en welke groente vind jij het lekkerst erbij?

28-10-2005, 23:26
bij de toko, of vers of ze hebben het in de vriezer, maar als je het wilt roerbakken, kun je beter gedroogde vorm nemen, bakt makkelijker, wil je nog het recept?

28-10-2005, 23:27
ik eet meestal paksoi, kun je lang bewaren en makkelijk en sappig

28-10-2005, 23:29
ja heel graag het recept.......en dank je wel

28-10-2005, 23:32


ok dank je wel..en wil heel graag het recept