Bekijk volle/desktop versie : Chocolade



28-10-2005, 10:37
Welke chocolade gebruiken jullie om te smelten voor bonbons?? En wat is de beste manier om chocolade te smelten??

Soukran

XM

28-10-2005, 12:34


Ik gebruik meestal de goedkope chocolade van Lidl, Aldi of kruidvat ofzo, gewoon eigen merk. Ze hebben nu trouwens bij de kruidvat een goede aanbieding:
200 gr verkadechocolade voor 95 cent!!! Is heel erg lekker en geschikt voor koekjes en bonbons!

Chocolade kan je het beste au-bain-marie smelten. Dat doe je zo: je neemt een pan en daarin doe je kokend water (gewoon uit de waterkoker doen ofzo) en dat zet je laag, zodat het een beetje blijft borrelen. Bovenop doe je een hittebestendige kom of een andere pan en daarin doe je de chocolade. Die gaat dan vanzelf smelten. Je kan eventueel 1-2 el olie toevoegen voor de glans

Succes meid

28-10-2005, 17:23
ik gebruik fondant-chocolade van de aldi, is 1,45 euro en is 400 gr ,verpakt per 200 gram!!

28-10-2005, 17:37
Ik gebruik chocola van marokko per kilo verkrijgbaar echt zijn die ze zijn in wit en melk en puur verkrijgbaar. En goedkoop ook nog.
Ik koop het bij marjane is goedkooper dan in de medina in tetouan.

28-10-2005, 23:40


Ik gebruik chocolade drups van callebaut een van de beste chocolade soorten.Wel prijzig maar heeeeeeerlijk .