Bekijk volle/desktop versie : ik heb een hele zwakke geest en ik vroeg me af .............



Pagina's : [1] 2

27-10-2005, 20:18
hoiii ik ben een meid dat geestelijk zwak (ziek) is

en ik bid nog enzo met moeite ik heb die kracht niet ben geetselijk ziek en angstig en zwak enzo,(t zit in m'n persoonlijkheid)

en ik WORSTEL STEEDS MET DE VRAAG of
als ik in t HIERNAMAALS kom in de paradise of ik dan nog steeds zo zwak en ziek zal zijn
ik hoop dat jullie mensen t antwoord erop weten inshallah


kussjess xx

27-10-2005, 20:28


Als je geestelijk ziek bent ... hoe kun je dan weten dat je geestelijk ziek bent?

Mensen die geestelijk ziek zijn weten het niet eens van hun eigen toch?

Allahy shafiek incha Allah!

27-10-2005, 20:33
salaam aleikoem ,, Alhamdolilah bid je nog en dat is toch ook al goed probeer je teverzetten tegen de angst en de zwakte .. ben je weleens naar de dokter gweest ofzo of ben je niet depressief?

27-10-2005, 20:35

Citaat door Shahinez:
Als je geestelijk ziek bent ... hoe kun je dan weten dat je geestelijk ziek bent?

Mensen die geestelijk ziek zijn weten het niet eens van hun eigen toch?

Allahy shafiek incha Allah!
JAwel je kunt t wel weten

ik heb bepaalde angsten en paniekaanvallen en ik ben zwak enzo

dus dan weet je t wel
je kan kan niet anders

ben ook aan de medicatie en bent dat niet voor niks !

27-10-2005, 20:36



Citaat door nessie_chicky:
hoiii ik ben een meid dat geestelijk zwak (ziek) is

en ik bid nog enzo met moeite ik heb die kracht niet ben geetselijk ziek en angstig en zwak enzo,(t zit in m'n persoonlijkheid)

en ik WORSTEL STEEDS MET DE VRAAG of
als ik in t HIERNAMAALS kom in de paradise of ik dan nog steeds zo zwak en ziek zal zijn
ik hoop dat jullie mensen t antwoord erop weten inshallah


kussjess xx
Hmmm, vind het heel erg om dit bericht over je te horen... Mijn advies is, heb er vertrouwen in dat het goedkomt in het hiernamaals. Probeer alle kracht die je hebt te gebruiken om het goede te doen. Dan zal je daar zeker voor beloont worden!! Als jij het blijft proberen, dan zal Hem dat niet ontgaan.

Ik wens je heel veeel sterkte!!!!!!!!

27-10-2005, 20:36
kan iemand mijn vraag over t hiernamaals beantwoorden ???

27-10-2005, 20:39
hoe kunne mensen wetne als jij in het hiernamaals komt alleen Allah weet dat

27-10-2005, 20:41
Als je een goede moslima bent zal allah swt je inshallah daarvoor belonen...

En ook al ben je ziek, je zal dan bijv. koran kunnen luisteren/lezen. Als je niet staand kan bidden->zittend->liggend. Snap je.
Je moet gewoon inshallah zoveel mogelijk proberen goede handelingen te verrichten en inshallah zal je dan daarvoor beloont worden.

Uuh hoe je zal zijn in de hiernamaals, hmmm volgens mij hangt dat van je daden af.
Slechte persoon zijn-> spijt, wensen nooit geboren te zijn...iets verschrikkelijks.
Goede persoon zijn-> Spijt waarom je niet meer goede dingen hebt gedaan, en zeer tevreden.

(heb geduld en doe het goede)

ALLAHU A3LAM!!

Assalaam 3alaikum warahmatullah

27-10-2005, 20:42

Citaat door Shahinez:
Als je geestelijk ziek bent ... hoe kun je dan weten dat je geestelijk ziek bent?

Mensen die geestelijk ziek zijn weten het niet eens van hun eigen toch?

Allahy shafiek incha Allah!


Als je lichamelijk ziek bent, merk je het toch ook? Waarom zou iemand die geestelijk ziek is dat niet weten? Zal er ook wel afhangen welke 'geestelijke ziekte' je hebt natuurlijk.

Back to the topic..

Insha'allah zul je in geloof toenemen als je je ook daadwerkelijk met je geloof bezighoudt. Velen van ons zijn teveel met het aardse leven bezig dat we vergeten dat we hier enkel zijn om Allah subhanahu wa ta'ala te aanbidden. Lees de koran, verdiep je in het geloof, gedenk Allah subhanahu wa ta'ala, zoek contact met je zusters in 't geloof enz enz.

Wat de staat van je geestelijke gezondheid betreft: Vraag Allah subhanahu wa ta'ala om genezing.

Wat je zelf kunt doen: Afleren om te denken dat hetgeen in je persoonlijkheid ligt onveranderbaar is. Zal vast veel moeite kosten om anders te denken. Maar de eerste stap heb je al gezet: je 'stoornis' onder ogen durven te zien. Misschien dat als je meer informatie over je angststoornis zoekt dat je dan ook meer helderheid krijgt in de hoe en waarom ervan. Wellicht dat dit je ook kan helpen in het 'genezingsproces'.

Wa'ssalaamou 'alaykoum wa rahmatoullah.

27-10-2005, 20:46

Citaat door lele_Fatima:
Slechte persoon zijn-> spijt, wensen nooit geboren te zijn...iets verschrikkelijks.
Goede persoon zijn-> Spijt waarom je niet meer goede dingen hebt gedaan, en zeer tevreden.

Interessante waarden om een persoon op te beoordelen. Kun je ze wat nader uitleggen?

27-10-2005, 20:53

Citaat door Righteous:
Interessante waarden om een persoon op te beoordelen. Kun je ze wat nader uitleggen?
Wie beoordeel ik??
Beoordelen laat ik aan allah soebhana wa taala op de dag des oordeels.

Het is toch duidelijk..... Bijv. de ongelovige ... zullen het laaiende vuur ingaan, en de gelovigen die goede werken doen, is een oneindige beloning.

En allah swt weet wat er in de harten is.
Hij weet wat iemand verdient.

Of heb ik het nou mis?

27-10-2005, 21:23
[QUOTE=Righteous]

Als je lichamelijk ziek bent, merk je het toch ook? Waarom zou iemand die geestelijk ziek is dat niet weten? Zal er ook wel afhangen welke 'geestelijke ziekte' je hebt natuurlijk.QUOTE]
Lichamelijk ziek dat is wat anders.Je ziet het gewoon.Je ziet dat je anders bent dan de andere.Maar als het iets geestelijk is toch moeilijk om zelf af te leiden of je zoals de andere bent of niet?

Maar jah,hangt idd van haar ziekte af...

Ghair incha allah!

27-10-2005, 21:52


THANXX MENSEEE

jullie hebbe me echt geholpe

dankjulliewell ! !

ikganu kusjesss xxxxx

27-10-2005, 22:00

Citaat door nessie_chicky:
hoiii ik ben een meid dat geestelijk zwak (ziek) is

en ik bid nog enzo met moeite ik heb die kracht niet ben geetselijk ziek en angstig en zwak enzo,(t zit in m'n persoonlijkheid)

en ik WORSTEL STEEDS MET DE VRAAG of
als ik in t HIERNAMAALS kom in de paradise of ik dan nog steeds zo zwak en ziek zal zijn
ik hoop dat jullie mensen t antwoord erop weten inshallah


kussjess xx
Sallammohlekom,

Blijf bidden doe goede daden en als ej isnhallah in het paradijs komt zal je niet zo zijn, want je kan alles krijgen in het paradijs en iedereen zou daar gezond zijn dus ik zeg je dat je daar geen zorgen voor hoeft te maken.
Doe alleen je best om daar te komen dat is het enige wat telt en waar is in deze wereld!

en Allah swt weet het beste

Fi amaniallah C.arab

27-10-2005, 22:12

Citaat door lele_Fatima:
Slechte persoon zijn (oordeel1?)-> spijt (criterium1?), wensen nooit geboren te zijn(criterium2?)...iets verschrikkelijks. (mening?/subcriterium?)

Goede persoon zijn(oordeel2?)-> Spijt waarom je niet meer goede dingen hebt gedaan(criteria1?), en zeer tevreden.(criteria2?)

(heb geduld en doe het goede)

ALLAHU A3LAM!!

Assalaam 3alaikum warahmatullah
Kan ook zijn dat ik die 2 zinnen niet begrijp hoor. Mijn excuses bij deze dan

Pagina's : [1] 2