Bekijk volle/desktop versie : KUssen van de Quran



25-10-2005, 14:27
Vraag:

“Wanneer sommige Moslims de Qor’aan gaan lezen, kussen ze het en vegen het vervolgens over hun ogen en hun gezichten. Is deze handeling correct?”

Antwoord:

“Ik ken geen enkele voorganger voor deze handeling in onze pure Sharie’ah.”

Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa
Voorzitter: Shaych Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz
Vice-voorzitter: Shaych ‘Abdoer-Razzaaq ‘AfiefieBron: Fatawa al-Lajnah al-Dai’mah

26-10-2005, 17:29



Citaat door Muslima_Jamalia:
Vraag:

“Wanneer sommige Moslims de Qor’aan gaan lezen, kussen ze het en vegen het vervolgens over hun ogen en hun gezichten. Is deze handeling correct?”

Antwoord:

“Ik ken geen enkele voorganger voor deze handeling in onze pure Sharie’ah.”

Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa
Voorzitter: Shaych Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz
Vice-voorzitter: Shaych ‘Abdoer-Razzaaq ‘AfiefieBron: Fatawa al-Lajnah al-Dai’mah
DjazakieAllah gayr....

Er zijn subhanaAllah nog steeds een hoop zaken die geen oorsprong hebben in de islam en desondanks toch dagelijks in het leven van een moslim te zien zijn..
Moge Allah ons hiertegen beschermen...


wa 7aayakieAllah...
wasalaam oe aleikoem warahmatullah

26-10-2005, 22:42
Ik zie dat vooral veel onder de oudere generatie moslims hier in nederland

26-10-2005, 23:09

Citaat door Justik:
DjazakieAllah gayr....

Er zijn subhanaAllah nog steeds een hoop zaken die geen oorsprong hebben in de islam en desondanks toch dagelijks in het leven van een moslim te zien zijn..
Moge Allah ons hiertegen beschermen...


wa 7aayakieAllah...
wasalaam oe aleikoem warahmatullah
Wa anta min Ahl djazaak broeder

Ameen moge Allah Subhannawata3la ons op de goede pad behouden
Ameen

wa Allaykoem salaam warahmatoe allah

27-10-2005, 09:44



Citaat door muwahid:
Ik zie dat vooral veel onder de oudere generatie moslims hier in nederland
Jah klopt, vooral de oude generatie, maar ook in Marokko hoor.

27-10-2005, 11:04
ja en nog meer dingen zoals als mensen elkaar hand geven doen ze daarna hun hand naar hun borst en nog meer bid3a.
elke bid3a is een vernieuwing, elke vernieuwing is een dwaling en elke dwaling leidt tot de hel.

27-10-2005, 11:50

Citaat door selef_u_salih:
ja en nog meer dingen zoals als mensen elkaar hand geven doen ze daarna hun hand naar hun borst en nog meer bid3a.
elke bid3a is een vernieuwing, elke vernieuwing is een dwaling en elke dwaling leidt tot de hel.
n3aam Tayb broeder
Djazak Allah o gayrin

wa salaam allaykoem

27-10-2005, 12:21

Citaat door selef_u_salih:
ja en nog meer dingen zoals als mensen elkaar hand geven doen ze daarna hun hand naar hun borst en nog meer bid3a.
elke bid3a is een vernieuwing, elke vernieuwing is een dwaling en elke dwaling leidt tot de hel.
Tjah..
Moge Allah Ta3ala ons leiden.

27-10-2005, 12:53
we moeten ook oppassen om niet elke handeling een bid3a te noemen. ik haal nergens uit de fatwa van de sheikh dat het niet mag. ik snap dat het nooit gedaan is door de profeet(saw) en de salaf. maar kan het ookk kwaad als het gedaan wordt?? persoonlijk denk van niet