Bekijk volle/desktop versie : Pim vergelijken met....

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

19-05-2005, 16:16

Citaat door JUF:
ach ja
die man had alleen maar praatjes.
en die vullen geen gaatjes.

we hebben jammergenoeg niks gezien van zn daden die hij zo mooi beschreef en die hij graag wilde uitvoeren....
Ze hebben hem voor die tijd over de kling gejaagd, volgens mij.

19-05-2005, 16:18

Citaat door A_Wiellie:
Inderdaad waanzin dat hij wordt vergeleken met JFK en Martin Luther King...........

Enige vergelijking is dat hij is doodgeschoten door een geestelijke gestoorde.....

JFK en Martin Luther King stonden bekend als mensen die respect hebben voor de medemens en dus ook hun geloof.....

Pim Fortuyn als iemand die een geloof beledigd...maar voor de rest wel Politiek Den Haag heeft wakker geschud en dat is dan op zich weer wel weer iets...
JFK was wel de initiator van de Vietnam oorlog, dit wordt vaak vergeten als JFK weer eens heilig wordt verklaard.

19-05-2005, 16:30

Citaat door Safira75:
Ik hoor op tv en zie op veel sites dat er een vergelijking wordt getrokken tussen Pim Fortuyn en Martin Luther king en John F. Kennedy.
Dit vind ik echt respectloos. Beide grote namen uit de geschiedenis hadden een positieve boodschap. Niet gericht op het
onderdrukken van zwakkere groeperingen, maar juist het helpen. Niet gericht op strijd, maar juist op vrede.

Ik vind de dood van Pim Fortuyn zinloos. Belachelijk en walgelijk. Niemand heeft het recht een ander te doden. En al zeker niet
slechts omdat men van mening verschilt.

Maar vergeet niet wat de boodschap was van Fortuyn. En het feit dat neo-nazistisch Nederland gisteren op het binnehof stond
te demonstreren zegt toch wel wat over de man zijn ideeen???

Nogmaals, de moord keur ik met alles wat mij mens maakt af. Maar de vergelijking gaat mij ook te ver!!
Martin Luther King was een militante anti blanke radicaal. Strafblad van hier tot Tokyo, later het 'geloof' gevonden, jaja.

19-05-2005, 16:37

Citaat door Kaaskopius:
Martin Luther King was een militante anti blanke radicaal. Strafblad van hier tot Tokyo, later het 'geloof' gevonden, jaja.
Ben je niet in de war met Malcom X? Die stond er om bekend dat hij wat militanter was. Marten Luther was, zover ik weet, een warm voorstander van geweldloos protest (waar we tegenwoordig te weinig van zien)

19-05-2005, 16:52

Citaat door TheStef:
Ben je niet in de war met Malcom X?
nee.

20-05-2005, 00:06

Citaat door stefan010:
WE LOVE YOU PIM!!! YOU'll NEVER WALK ALONE!

20-05-2005, 00:09

Citaat door Kaaskopius:
nee.
je weet meer dan een ander...

Martin Luther King – Biography

Martin Luther King, Jr., (January 15, 1929-April 4, 1968) was born Michael Luther King, Jr., but later had his name changed to Martin. His grandfather began the family's long tenure as pastors of the Ebenezer Baptist Church in Atlanta, serving from 1914 to 1931; his father has served from then until the present, and from 1960 until his death Martin Luther acted as co-pastor. Martin Luther attended segregated public schools in Georgia, graduating from high school at the age of fifteen; he received the B. A. degree in 1948 from Morehouse College, a distinguished Negro institution of Atlanta from which both his father and grandfather had been graduated. After three years of theological study at Crozer Theological Seminary in Pennsylvania where he was elected president of a predominantly white senior class, he was awarded the B.D. in 1951. With a fellowship won at Crozer, he enrolled in graduate studies at Boston University, completing his residence for the doctorate in 1953 and receiving the degree in 1955 In Boston he met and married Coretta Scott, a young woman of uncommon intellectual and artistic attainments. Two sons and two daughters were born into the family.

In 1954, Martin Luther King accepted the pastorale of the Dexter Avenue Baptist Church in Montgomery, Alabama. Always a strong worker for civil rights for members of his race, King was, by this time, a member of the executive committee of the National Association for the Advancement of Colored People, the leading organization of its kind in the nation. He was ready, then, early in December, 1955, to accept the leadership of the first great Negro nonviolent demonstration of contemporary times in the United States, the bus boycott described by Gunnar Jahn in his presentation speech in honor of the laureate. The boycott lasted 382 days. On December 21, 1956, after the Supreme Court of the United States had declared unconstitutional the laws requiring segregation on buses, Negroes and whites rode the buses as equals. During these days of boycott, King was arrested, his home was bombed, he was subjected to personal abuse, but at the same time he emerged as a Negro leader of the first rank.

In 1957 he was elected president of the Southern Christian Leadership Conference, an organization formed to provide new leadership for the now burgeoning civil rights movement. The ideals for this organization he took from Christianity; its operational techniques from Gandhi. In the eleven-year period between 1957 and 1968, King traveled over six million miles and spoke over twenty-five hundred times, appearing wherever there was injustice, protest, and action; and meanwhile he wrote five books as well as numerous articles. In these years, he led a massive protest in Birmingham, Alabama, that caught the attention of the entire world, providing what he called a coalition of conscience. and inspiring his "Letter from a Birmingham Jail", a manifesto of the Negro revolution; he planned the drives in Alabama for the registration of Negroes as voters; he directed the peaceful march on Washington, D.C., of 250,000 people to whom he delivered his address, "l Have a Dream", he conferred with President John F. Kennedy and campaigned for President Lyndon B. Johnson; he was arrested upwards of twenty times and assaulted at least four times; he was awarded five honorary degrees; was named Man of the Year by Time magazine in 1963; and became not only the symbolic leader of American blacks but also a world figure.

At the age of thirty-five, Martin Luther King, Jr., was the youngest man to have received the Nobel Peace Prize. When notified of his selection, he announced that he would turn over the prize money of $54,123 to the furtherance of the civil rights movement.

On the evening of April 4, 1968, while standing on the balcony of his motel room in Memphis, Tennessee, where he was to lead a protest march in sympathy with striking garbage workers of that city, he was assassinated.

BRON

..of haal jij je kennis en wijheid van één van die crypto-fascistische sites waar mlk wordt afgeschilderd als een dronken, gei-le seksmaniak, met criminele inslag?

karaktermoord, heet dat in mooi nederlands...

20-05-2005, 00:14

Citaat door Kaaskopius:
???????????

Nou, wat bazel je hier nou? Meestal reageer je iets verstandiger.
Ik zou maar eens een heel klein beetje moeite doen om je beeld over deze persoon op te frissen. Hoe kom je in godsnaam bij bij bovenstaande bewering?

20-05-2005, 00:21

Citaat door amazed observer:
???????????

Nou, wat bazel je hier nou? Meestal reageer je iets verstandiger.
Ik zou maar eens een heel klein beetje moeite doen om je beeld over deze persoon op te frissen. Hoe kom je in godsnaam bij bij bovenstaande bewering?
dat ga je m nog vragen ook

20-05-2005, 13:05
Zo belangrijk als die twee was ie zeker niet. Ayaan daarentegen zou wel eens tot een nieuwe MLK kunnen uitgroeien. Ze is nog jong en hopelijk blijft ze leven.

Overigens was Pim Fortuyn iig zeker geen racist. En dat ie volgelingen had onder de Neo's was dan ook een onterechte belediging. De enige waarde van PF was dat ie openlijk zei waar het mis ging. Als eerste echt. En ook hij heeft dat met de dood moeten bekopen. Dus hij is wdb wel vergelijkbaar met MLK.

20-05-2005, 13:20
Ik ken alleen het rijtje Gandhi en MLK...?
Wie zou er anders bijpassen? JFK? Dacht het niet..

Latex.

20-05-2005, 13:30
PF griezelde van delen van zijn achterban. Te verwijten is dat hij er niet afstand van nam. Verder waren zijn uitspraken nogal emotioneel, sentimenteel en niet echt doorwrongen van werkelijke kennis. Natuurlijk bedoel ik hier zijn 'achterlijk' uitspraak. Dat had m.i. anders gemoeten. Hij kwetste hiermee veel goedwillende islamitische-hollanders. Natuurlijk moest er een steen door de ruit van de politiek correctheid, de de ingeslapen elite die alleen oog had voor zichzelf. Maar was dat niet al op een andere manier wat kieser gebeurd door Paul Scheffer? Hier werden moslim mensen bang van. Enfin, allemaal wijsheid achteraf. Ik ervoer PF als een gevaarlijke vent, die een geest uit de fles haalde die hij niet kon beheersen. En toen was daar Volkert met ZIJN opdracht. Allemachtig, waar moet dat heen. Het lijkt me verstandig om PF niet te veel te vereren en hem later nog eens tegen het licht te houdrn. Niet nu. We hebben wel wat anders aan ons hoofd. Geest van onverdraagzaamheid terug in de fles. Is er goed nieuws? Wat mij betreft wel. Op m.nl kun je redelijk leren hoe je de vrede bewaart en toch de dingen zegt die je kwijt wil. Sommigen zullen leren, anderen blijven doof. Het zij zo.

20-05-2005, 14:07

Citaat door imam hassan:
JEH BILLENLIKKER
ALS HIJ NOG LEEFDE ZOU JE HEM ZEKER PIJPEN
EH GA BUITENSPELEN OFZO
Een imam die zo grof spreekt????

20-05-2005, 14:12
Citaat:
Geplaatst door imam hassan
JEH BILLENLIKKER
EH GA BUITENSPELEN OFZO

Citaat door SYCOFANT:
Een imam die zo grof spreekt????
dat krijg je ervan als je niet eens een vrouw de hand mag schudden, dan grijp je terug naar dit soort dingen

20-05-2005, 14:15

Citaat door indy:
Citaat:
Geplaatst door imam hassan
JEH BILLENLIKKER
EH GA BUITENSPELEN OFZO

dat krijg je ervan als je niet eens een vrouw de hand mag schudden, dan grijp je terug naar dit soort dingen
Tuurlijk Indy.... als je een vrouw de hand niet mag schudden, dan mag er gebillelikt en gepijpt worden.

Je argumentatie klopt van geen kant, en klinkt behoorlijk dom.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5