Bekijk volle/desktop versie : !!!!!!wat is een m46-formulier!!!!!



25-10-2005, 11:05
He people,

indien je een Marokkaanse nationaliteit moet je volgens mij een m46-formulier aanvragen via de IND. Ik heb gehoord dat dat zo'n 3 maanden gaat duren, weet niemand een snellere manier want 3 maanden is een beetje te lang allemaal voor mij.

Als iemand mij kan helpen graag.

25-10-2005, 11:26


Als je in Nederland wilt trouwen en 1 van de jullie heeft de Marokkaanse nationaliteit dan kan het niet sneller.......................................
Sterker nog bij ons heeft het 8 maanden geduurd..............uiteindelijk zijn we maar in Marokko voor de Wet gaan trouwen...........................(want het feest was al gepland en georaganiseerd).......

Dus een optie is om samen naar Marokko te gaan en daar voor de wet te gaan trouwen en vervolgens je huwelijk hier te laten inschrijving (weer via M-46).....

Succes!

En Allah ye kemel bel Ghair inscha allah........

25-10-2005, 11:56
hartstikke bedankt voor je info meid. Om eerlijk te zijn schrok ik van die periode die je aangaf. Want wij willen eigenlijk niet zo lang wachten dus ik weet nu even geen raad.

25-10-2005, 11:57
Minous21 heeft gelijk... kan best lang duren...

Een optie is om in marokko alles te regelen gaat veel sneller! tenzij je alle tijd hebt, dan kan je beter die ''3 maanden'' wachten. Of het 3 maanden is lijkt me sterk... dat zeggen ze maar wordt uiteindelijk het dubbele!

25-10-2005, 12:00



Citaat door mocro001:
hartstikke bedankt voor je info meid. Om eerlijk te zijn schrok ik van die periode die je aangaf. Want wij willen eigenlijk niet zo lang wachten dus ik weet nu even geen raad.
Wij schrokken er ook van!
Wij hadden alles geregeld voor 2 augustus 2005 en we zouden eerst hier in Nederland voor de wet trouwen. Wij hebben in januari 2005 de aanvraag gedaan M46......Minousje IND bellen....we zijn nog bezig.....
Nou in Juli waren we echt aan het balen....want we hadden nog maar een maand!......

Aangezien we toch onze bruiloft in Marokko zouden gaan geven, hebben we de moed maar opgegeven en zijn we in Marokko voor de Wet getrouwd!....

25-10-2005, 12:05
Maar is het toegestaan om dan bij elkaar te komen wanneer je nog niet alles compleet hebt hier in nl, dus alleen in marokko trouwen en dan terugkomen en vervolgens bij elkaar intrekken. En dan kan je later altijd dat roote m46 formulier regelen etc..

25-10-2005, 12:09

Citaat door mocro001:
Maar is het toegestaan om dan bij elkaar te komen wanneer je nog niet alles compleet hebt hier in nl, dus alleen in marokko trouwen en dan terugkomen en vervolgens bij elkaar intrekken. En dan kan je later altijd dat roote m46 formulier regelen etc..
Wat bedoel je met toegestaan? Van de IND of Islam...?

Wij zijn eerst in Marokko voor de wet getrouwd drie dagen later was de bruiloft..................Huwelijksakte hebben we vertaald en laten legaliseren...
en vervolgens bij de gemeente ingeleverd en deze heeft alles doorgestuurd naar de IND.....en toen was het stil........kan ook weer 8 maanden duren

25-10-2005, 12:15
ik bedoel volgens de islam, mag je daarna bij elkaar komen, wat de ind te melden heeft boeit mij niet, dat komt later wel.

25-10-2005, 12:19

Citaat door mocro001:
ik bedoel volgens de islam, mag je daarna bij elkaar komen, wat de ind te melden heeft boeit mij niet, dat komt later wel.
Je mag gewoon bij elkaar wonen...want je bent voor de Marokkaanse/ Islamitische wet getrouwd.........

25-10-2005, 12:19
ben blij om dat horen, dank je wel meid

25-10-2005, 12:20
maare, is het niet dat je eerst volgens de nederlandse wet moet trouwen? Of geldt dat niet als je in marokko trouwt?

25-10-2005, 12:23

Citaat door mocro001:
maare, is het niet dat je eerst volgens de nederlandse wet moet trouwen? Of geldt dat niet als je in marokko trouwt?
Nee dat geldt niet als in Marokko gaat trouwen......

25-10-2005, 12:24


jij bent echt een schat, als ik wat voor je kan betekenen dan hoor ik het, shoukran

25-10-2005, 12:28

Citaat door mocro001:
jij bent echt een schat, als ik wat voor je kan betekenen dan hoor ik het, shoukran
Graag gedaan!

Allah ye kemel bel ghair, inscha allah!

25-10-2005, 12:29
Amin, jami3 al moeslimin