Bekijk volle/desktop versie : vraag over menstruatie!



25-10-2005, 09:04
Een kennis van mij was 7 dagen ongesteld geweest en ze dacht dus dat ze klaar was. Had zich gewassen en ging zondag weer beginnen met vasten.
Maar maandag zag ze weer bloed (heel weinig) en ging ze dus weer eten nu gisteravond had ze helemaal niks en was dus van plan weer te vasten, nu vanmorgen op het werk zag ze weer bloed, moet ze haar vasten weer verbreken??? want ze hoort van andere vrouwen dat ze na 7 dagen menstruatie weer gewoon mag vasten maar ik heb hierover mijn bedenkingen...

Bloed was rood, dus niet bruin. (sorry voor de details)

Wie weet dit?

Graag met bewijs.

25-10-2005, 12:49


Het vloeien van menstruatiebloed of nabloedinggeboorte; als er uit de vrouw menstruatie of nabloedinggeboorte vloeit, ook al is het slechts een ogenblik voor de zonsondergang, dan is haar vasten ongeldig en als dit een paar ogenblikken na zonsondergang plaats vindt dan is haar vasten geldig

Ook al is het bleod bruin dan is haar vasten ongeldig, je mag weer vasten en salaat verrichten als (grof gezegd) bijv je... afveegd of zo en niets meer ziet, dus het is wit of doorzichtig.

25-10-2005, 12:52
Dank je wel Amattallah!

25-10-2005, 12:54

Citaat door Selly:
Dank je wel Amattallah!
graag gedaan

25-10-2005, 17:38


ik had juist gehoord dat je de normale duur van je menstruatie moet aanhouden. ben je normaal 7 dagen ongesteld en daarna blijf je toch bloeden, dan moet je wel gewoon meevasten en is je vasten geldig.
maar allaho3alm. ik heb het nl niet van een geleerde gehoord.
Weet iemand hier iets meer van?

25-10-2005, 19:16

Citaat door noelle:
ik had juist gehoord dat je de normale duur van je menstruatie moet aanhouden. ben je normaal 7 dagen ongesteld en daarna blijf je toch bloeden, dan moet je wel gewoon meevasten en is je vasten geldig.
maar allaho3alm. ik heb het nl niet van een geleerde gehoord.
Weet iemand hier iets meer van?
Ik hoor heel vaak hetzelfde..

Vraag me af of hier iemand een daliel over heeft

25-10-2005, 20:36
Nou damess ik heb weer iets anders gehoord als je na 8dagen nog bloed dan moet je gewoon meevasten na 8dagen is het ziekte geen menstruatie meer, allahoe ahlem dit heb ik van meerder gehoord..... xxxxjeblia