Bekijk volle/desktop versie : Muziek

12-04-2003, 12:28

Citaat door maroc2002:
Salaam 3laikoem mijn moslim zusters en broeders

Ik weet dat muziek haram is volgens de islam is maar ik ben er verslaafd aan ik kan er geen dag zonder naar te luisteren,nou is mijn vraag of jullie een manier weten om t af te leren?????

Wa salaam 3laikoem

Oegtoekoem fi dien
.

12-04-2003, 12:35

Citaat:
Origineel gepost door maroc2002
Salaam 3laikoem mijn moslim zusters en broeders

Ik weet dat muziek haram is volgens de islam is maar ik ben er verslaafd aan ik kan er geen dag zonder naar te luisteren,nou is mijn vraag of jullie een manier weten om t af te leren?????

Wa salaam 3laikoem

Oegtoekoem fi dien
Ailikoem aSalaam,

ik dacht dat ik ook verslaafd aan muziek was..en vond het een heel opgave om er niet naar te luisteren.Maar met zelfdiscpline kwam ik heel ver Alhamdoellilah.
Waar een wil is is een weg

Dus veel sterkte

12-04-2003, 23:18
Wasalaam muhalaikum wr wb

Je zult snel zeggen dat je verslaafd bent aan muziek. Maar als je echt wilt afkicken zal het je insAllah lukken. Het beste wat je eerst kan doen is gewoon eerst zelf gewoon geen muziek te luisteren hoe gek het ook klinkt. Zoals Islamina zegt insAllah met zelfdisipline kom je er. Maar probeer zelf in iedergeval eerst zelf niet muziek te luisteren. En insAllah zal het je dan lukken.

Wasalaam muhalaikum wr wb
Gegroet een Zuster.

13-04-2003, 13:32
salaam

er zijn manieren om af te kicken en dat is :
1 door gewoon te bidden
2 door quran te lezen in de tijd dat je normaal muziek luisterd

13-04-2003, 19:06

Salaam aleikom warahmatoeallah...

Alles kan, waar een wil is, is een weg......

Kzelf werd wakker met muziek en ging er mee slapen, StagFirouAllah! de rap, en R en B teksten die ik dag en nacht aan hoordde maakten mijn hart werkelijk van steen, Mijn imaam leed er Onder.... Stagfirouallah....

Maar elhamdoelilah, ik heb het vervangen door Anasheed.... Kmoet zeggen klint vele malen Mooier.....

Hier een link met mooie anasheed Songs Of Islam

En nog beter Quraan recitatie's...... Ons harten laten vullen met de woorden van Allah Sobhanta'alah.....

Wat ook helpt is artikelen te lezen over Muziek, Waarom het haram is, de kwalen ervan etc. Zoals deze Muziek

Salaam aleikom

13-04-2003, 22:00
[GLOW=skyblue]waarom stop je in je stereo geen cassette of een cd van el koraan in plaats van muziek. ik bedoel je wilt toch luisteren ewa pak dan een koran bandje!!!!!

dan luister je ook

ik hoop dat je hier wat aan hebt meid!!!!

sabria [/GLOW]

13-09-2004, 10:56
koop anachied bandjes van zain bhika egt mooi en je komt wel van muziek af veel succes

13-09-2004, 13:52
Muziek is niet haram.

13-09-2004, 16:15
Styx: bla bla

13-09-2004, 17:15
salaam alajkoem wr allah wb

beste broeder enige advies die ik je graag wil geven is is je salaat correct.
bid je hoe het ook moet zijn als dat zo is dan zal die muziek op een gegeven moment niks meer voor je beteken erger nog je gaat het haten.
dit zeg ik uit eigen ervaring walhamdoelillah.

je kan het ook vervangen in enashed ( geen soefistische enashed) .
en zoals hierboven is vermeld quraan, en lezingen belusiteren en bijwonen.

moge allah jou van deze monkar helpen helpe.

wallahoe ahlam

waslaam alajkoem wr allah wb

je broeder