Bekijk volle/desktop versie : * profijt van tasbeeh tahmied tahliel en takbier



25-10-2005, 00:30
salamalaikom wie heeft dit artikel aub voor me?

25-10-2005, 07:35


Dhikr


« Gedenkt Mij daarom, en Ik zal u gedenken. »
{2:152}

--------------------------------------

SubhanAllahi wa biHamdihi

Geprezen zij Allah en ik Dank hem

Degene die (het bovenstaande) zegt in de ochtend en de avond, honderd keer, niemand zal met iets beters komen op de Dag der Opstanding behalve iemand die hetzelfde of meer heeft gezegd. [Muslim 4:42071]

Degene die dit honderd keer zegt gedurende de dag, zijn zonden zijn weggevaagd, zelfs wanneer ze als het schuim van de zee zijn. [Sahih al-Bukhari 7:168]

-----------------------------------

SubhanAllahil adheem wa biHamdihi

Geprezen zij Allah, de Hoogste, en ik Dank Hem

...een palmboom wordt voor hem gepland in het Paradijs. [at-Tirmidhi 5:511, al-Hakim]

-----------------------------------

SubhanAllah

Geprezen zij Allah

...honderd keer, duizend goede daden worden voor hem genoteerd en duizend slechte daden worden weggevaagd. [Muslim 4:2073]

-----------------------------------

La Hawla wa la Quwatta illa Billah

Er is geen Kracht en Macht buiten die van Allah

In de hadith vermeld als zijnde "een schat van de schatten van het Paradijs" [Sahih al-Bukhari; al-Fath al-Bari; 11:213, Muslim; 4:2076]

-----------------------------------

SubhanAllah, walHamdulilah, wa La illaha ilAllahu, waAllahu Akbar

Geprezen zij Allah, alle Lof is aan Hem, er is geen god dan Allah, Allah is de Grootste

Mohammed (salAllahu alayhi wasalam) heeft gezegd: "(Het bovenstaande) zeggen is mij liever dan alles waar de zon over opkomt (d.w.z. de hele wereld)" [Muslim; 4:2072]

Bovenstaande worden vermeld als de 4 meest geliefde woorden van Allah, het maakt niet uit met welke je begint. [Muslim 3:1685]

----------------------------------

Alhamdulilah

Alle lof is aan Allah

Waarlijk, de beste smeekbede is (bovenstaande). [Muslim 4:2073]

----------------------------------

La illaha ilAllah

Er is geen god dan Allah

De beste vorm van gedenking is (bovenstaande). [Muslim 4:2073]

----------------------------------

La illaha ilAllahu, waHdahu la shareeka lahu, lahul Mulku, wa lahul Hamd, wa Huwa ala kulli shaiy'in Qadeer

Er is geen god dan Allah, Hij heeft geen deelgenoten, aan Hem behoort alle heerschappij en lof en Hij is tot alles in staat

Degene die bovenstaande tien keer zegt zal de beloning krijgen voor het bevrijden van vier slaven van de Kinderen van Isma'il (alayhi salam). [Sahih al-Bukhari; 7:67, Muslim; 4:2071]

Degene die het bovenstaande honderd keer zegt, krijgt de beloning voor het bevrijden van tien slaven, honderd goeden daden worden voor hem genoteerd en honderd slechte daden worden weggevaagd en hij heeft toevlucht voor de duivel verkregen voor die dag tot de avond en niemand zal met iets beters komen dan degene die meer heeft gedaan. [Sahih al-Bukhari; 4:95, Muslim; 4:2071]

--------------------------------------

La illaha ilAllahu, Wahidda(n), Ahada(n), Samada(n), lam yatakhidh sahiba(n). Wa la walada, wa la yak(n)ul-lahu kufuwan Ahad

Er is geen god dan Allah, de Ene en Enige, de Eeuwige, Die geen deelgenoot heeft en geen zoon, en er is geen gelijke aan Hem.

Wie bovenstaande woorden tien keer zegt, 40.000 goede daden zullen voor hem genoteerd worden. [Ahmad]

25-10-2005, 15:01
djazaka allahoekhayran