Bekijk volle/desktop versie : gedwongen worden



Pagina's : [1] 2 3 4

24-10-2005, 21:45
salaam mensen
uhh k weet eigenlijk niet of dit wel de juiste plek is,,,maar k hoop dat jullie me wat advies kunnen geven,,
het doet me best wel pijn om hierover te praten,maar k heb gewoon advies nodig

uh weet niet waar k moet beginnen,volgens mij zal ik nu wel uit gelachen worden...uhh

ik kan maar geen zinnen vormen maar zal maar ergens ebginnen,,,

sinds kleins af aan wordt ik gedwongen door mijn vader,,geslagen,,,en noem maar op..Al die jaren hier thuis,,k wordt gewoon gek,,,ik haat mijn vader
ik weet dat ik dat niet mag zeggen maar k meen het diep uit mijn hart,,,
op mijn tiende leeftijd verplichte hij me om een hoofddoek te dragen,,,en k moest altijd lange kleren dragen,,,die tijd heb k hem gewoon gehoorzaamd,,want tjah k weet niet beter,d8 dat het in elke gezin wel zo zou zijn,,
nu zit ik gewoon vol,,k wil niet zo verder,,zo vaak heb k naar de mes gekeken en naar mijn polsen,,maar wallah als zelfmoord niet haram was,,dan zou k er nu echt niet meer zijn,
de woorden van mijn ouders hebben een wond achetgelaten,,de blauwe plekken zijn wel geheeld,,en de littekens zijn wel over,,,,maar in mijn hart zit er een open wond die nooit zal helen,,nooit zal ik dit vergeten,nooit zal k mijn vader dit vergeven,,,,nu,,tjah,,k zit op school en heb een bijbaantje,,ik vindt het erg moeilijk om die twee met elkaar te kunnen combineren,,maar k heb geen andere keus,,mijn vader geeft me egen geld,,mijn moeder heeft gene geld,,als k hem een klein bedrag heb,,dan zegt ie al meteen van waarom??,,wat moet je ermee dit en dat
en als k hem klerengeld vraag dan zegt ie ik ga wel met je mee,,
zodat hij die lange rokken voor me kan utikiezen,,,maa nu wallah ik draag gene rokken meer,,,k haat ze,,vrienden vragen altijd van,,waarom draag je geen rokken??
niet wetend dat mijn vader de oorzaak is,,en dat k ze gewoon haat vanwege hem,,,
2 weken terug heeft hij er wat van gezegtt,,,,maar k ben geen kind van 10 meer om hem altijd te gehoorzamen dus liep k de volgende dag gewoon weer met broek naar buiten,,totdat ik een keer van school kwam en hij em achtervolgde naar em kamer,,daar heeft ie natuurlijk een paar klappen uitgedeeldt,,,en een paar broeken van mij gescheurd,,,toen hij naar boven ging begon ik in tranen uit te barsten,,,ik heb me avder nog nooit zo erg de dood toegewenst die dag was de eerste keer,,,hij spuugde ook op me,,en wat mijn bijbaantje betreft ,,,mijn baas die roostert me in ,,in de avond zeg maar,,,dus tot acht uur??
maar toen k vandaag om half 9 vrij was,,was het weer raak bij mijn vader,,en hij verbood me weer om zo laat te gaan werken
maar het probleem is,,k heb niks te zeggen natuurlijk tegen mijn baas,,,wnat tjah,,,k kan niet zomaar zeggen van jah k wil op die en dat werken,,maar morgen moet ik weer tot 8 uur
maar goed mijn vraag is,,,wat ik nu verder moet doen,,
k bedoel zit vol
weglopen?
mijn vader zijn gang gaan?
niet meer agan werken???
Ofn moet ik gewoon gaan?
want volgens mij laat me vader me eht huis niet meer binnen??
Ik wil graag weten hoe jullie op deze topic zullen reageren ,,,dan heb k een veilig gevoel,,om meer los te laten,,en meer vargen te stellen
k hoop dat ik serieuse reacties ontvang,,



gr someone

24-10-2005, 21:57


heb je geen familie lid met wie jij goed kan praten? .... wie weet als hij/zij met je pa gaat praten dat hij misschien gaat beseffen dat hij verkeerd bezig is en dat hij je pijn doet.......onze ouders willen het beste voor ons maar soms pakken ze het verkeerd aan......ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik vind het echt erg voor jou......met weglopen los je niks op en met zelfmoord helemaal niet. ik hoop inchallah dat iemand je gaat helpen..... want zo kan het niet meer door gaan, vind ik


asbaar sister

je mag mij pm sturen als je wil praten

24-10-2005, 22:28

Citaat door Nounjaaaaaaaa:
heb je geen familie lid met wie jij goed kan praten? .... wie weet als hij/zij met je pa gaat praten dat hij misschien gaat beseffen dat hij verkeerd bezig is en dat hij je pijn doet.......onze ouders willen het beste voor ons maar soms pakken ze het verkeerd aan......ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik vind het echt erg voor jou......met weglopen los je niks op en met zelfmoord helemaal niet. ik hoop inchallah dat iemand je gaat helpen..... want zo kan het niet meer door gaan, vind ik


asbaar sister

je mag mij pm sturen als je wil praten
ze weten ongeveer hoe mijn vader is,,maar ze kunnen er niet van zeggen,,,
maar vader beseft niet hoe meer hij dwingt,,,hoe erger het met mijn wordt,,,
in marokko,,,he dit jaar k was jarig laatste week in maroc
okeyy we hebbben mijn oom en tante en hun kinderen boven ons wonen in marokko,,en ook onder ons,,je weet toch marokko huizen
en ik herinner me,,k stond op,,niemand zij natuurlijk gefeliciteerd,,,,k ging naar boven naar me familie,,en hun vol enthousiastme gingen ze voor me zingen,,gewoon als grap,,
en toen k beneden kwam,,begon het hele gedoe met mijn vader,,,
Waarom zingen ze voor je?
Je ebnt moslim,,we vieren geen verjaardag??
wannner leer je het nou????

en ik moest zo huilen,,k zij tegen me vader waarom lees je me me leven voor,,,waardooor er natuurlijk klappen vielen,,,,en toen zij k met tranen in mijn ogen en pijn in mijn hart van,,,,k heb ook een leven,,
en toen moest hij bijna alchen,,en zij van welke leven heb jij??
heeft iemand zoals jij een leven???

k bedoel maar,,familie weet het wel,,maar ze kunnen weinig doen,,ze zien het als een gewoonte in onze cultuuur

en k zit nu echt over morgen,,als k laat thuis kom
wallah ben k echt de lul

24-10-2005, 22:37
wat erg allemaal zeg! ik heb gelukkig geen strenge ouders. ...en ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn pa me zo zou behandelen. ik ben te koppig en zou het niet langer volhouden met hem.....

24-10-2005, 23:06



Citaat door why:
ik weet het ook niet
het is triest heel triest

als je oud genoeg ben verhuis naar de andere kant van het land
schrijf je zelf uit bij de gemeente
laat niet achter wat verwijst naar jou

afscheid is pijnelijk maar doorgaan is nog erger
ga niet met vreemde mannen mee niet vertrouwen eerst zelf weer opbouwen.
in jou toestand ben je een gemakkelijk prooi van loverboys en dat soort dieren
in het begin alles zelf doen
vertrouw niemand in je omgeving ze zullen je verraden

open een nieuwe bankrek nummer
alles opnieuw opstarten
in het begin is het moeilijk maar geloof me het gaat lukken

ga ervoor

sterkte

later zal je merken dat je het waard bent en een mooie toekomst heb.
Nou wat een advies zeg .

Meid, ik raad je aan om ABSOLUUT niet van huis weg te lopen. Nooit weg lopen van problemen. Al lijken de problemen alsof het nooit opgelost kan worden, heb sabr, doe Doe3a, vraag Allah swt tijdens het gebed om leiding, en hulp. Incha Allah zal Allah swt je hiermee helpen.

Probeer dit probleem ook met je moeder bespreekbaar te maken. Vertel haar wat je dwars zit, en vertel haar hoe je je voelt. Je moeder is misschien diegene die met je vader kan praten. Ik kan me voorstellen dat het voor jou lijkt alsof het niet op te lossen valt, maar ghair Incha Allah, ga aub niet weg lopen of gekke dingen doen, waar je later VEEL en VEEL spijt van zult krijgen.

Hoe gek het ook klinkt voor jou op dit moment, maar weet dat jouw vader het beste met je over heeft. Alhoewel die mishandelingen natuurlijk niet goed te praten valt. Een goede vader, zal zijn kinderen goed opvoeden zonder ze te mishandelen en te slaan. Onze geliefde profeet vrede zij met hem zei dat ouders hun kinderen een tik mogen geven als de kinderen niet willen bidden vanaf hun 10e jaar. MAAR dit mag alleen als LAATSTE hulpmiddel, wanneer alle ander manieren hebben gefaald, en men zou niet hard moeten slaan en uberhaut nooit in het gezicht.

Wat betreft het werken 's avonds laat, probeer eens in je vaders schoenen te staan. Hij wil niet dat je 's avonds werkt, omdat hij bezorgd is om je. Waarom zou hij anders niet willen dat je 's avonds werkt? Zou jij het niet erg vinden als jij een dochter had, die pas om 21.00 uur 's avonds thuis komt?

Tawakel 3ala Allah, en alles komt goed Incha Allah!

24-10-2005, 23:25
Er is niks mis mee met de advies van Why... Maaar je hebt gelijk xx nassiraxx want met weglopen los je nisk op

24-10-2005, 23:27
Je zit in over morgen. Misschien kun jé s'ochtends je baas opbellen om te vragen of hij aan je vader wilt uitleggen dat je moet werken tot 20.00 en vraag gelijk aan je vader of hij naar je baas wilt luisteren.

Als ik jou was zou ik een geleerde erbij halen die jouw vader haarfijn gaat uitleggen wat de Islam inhoudt en dat wat hij doet wellicht haram is. Mocht je daartoe niet capabel zijn, meid, dan moet je zelf verdiepen in de Islam en je kennis vergroten. Als je voldoende kennis bezit, loop dan naar je vader op een djoemoe3a en citeer de citaten/ayaat/suraat die je leven kunnen verbeteren want waarlijk, Allah weet het beter. Als hij een vrome moslim wil zijn, dan moet hij op zn minst luisteren.

Weglopen helpt niet, want dan overtreed je 1 van de belangrijkste regels, je ouders respecteren ten alle tijde. Jouw tijd komt nog, dit is een beproeving,je moet geduld tonen.


peace

24-10-2005, 23:35

Citaat door Nounjaaaaaaaa:
Er is niks mis mee met de advies van Why... Maaar je hebt gelijk xx nassiraxx want met weglopen los je nisk op
Lieve schat, Why adviseert haar om naar de andere kant van het land te verhuizen en haar ouders die haar haar hele leven lang hebben opgevoed achter te laten, dat vind ik geen goed advies

25-10-2005, 01:47

Citaat door xxNassiraxx:
Lieve schat, Why adviseert haar om naar de andere kant van het land te verhuizen en haar ouders die haar haar hele leven lang hebben opgevoed achter te laten, dat vind ik geen goed advies
lieve schat, hij gaf haar wel goeie advies om zichzelf te beschermen......Ouders zijn heel belangrijk! maar zij heeft geen normale ouders. elke dag ruzie en klapppen en ga maar zo door! en niemand die haar kan helpen......ze zegt zelf dat haar familie er van weten maar niemand doet wat! ik weet niet hoe zij het zo lang volhoud!!


ik zeg je het nog een keer ouders zijn belangrijk maar er zijn ook grenzen!!!! als het nou om een jongen ging zou ik zeggen ouders gaan voor maar zij krijgt volgens haar zomaar klappen ........

ik hoop inchallah voor haar dat ze hulp krijgt


moge allah swt haar beschermen

25-10-2005, 10:33
ik ken talloze meisjes die rond die klok moeten werken,,
ik bedoel,,,het is niet dat ik van de disco kom,,nee gewoon van mijn werk en dan richtstreeks naar huis.
dit maakt mij echt boos,,,hij begrijpt niks,,
en mijn familie,,tjah tuurlijk doen ze er wat aan,,,maar ze kunnen niet tot hem doordringen..

en mijn moeder,,,af en toe is ze zo lief,,ookal heeft zij ook van haar kanten,,maar bij haar zie k dat ze om me geeft,,,ze weet precies hoe me vader in elkaar zit,,en probeert me tegen zijn handen te beschermen,,,
maar af en toe denk ik zo na,,en dan denk ik waarom k dit moet pikkken,,,k heb nu een paar dagen lang niet tegen mijn vader gesproken,,,alleeen als k weer in zijn ogen iets "verkeerds"doe,,dan moet k wel voor me zelf opkomen,,maar mijn vader is echt een moeilijk persooon...
Mijn moeder zegt altijd van,,doe gewoon wat je vader je vraagt...
maar dat zal ik dus nooit kunnen,hij vraagt de onmogelijke..
mijn moeder zegt altijd van,,JE EIGENWIJSHEID ZAL OOIT je DOOD WORDEN...

maar goed,,jullie zullen me zeker als sie gek zien ofzo,,kan er niks aan doen,,het is het leven die ik lijdt

25-10-2005, 11:28

Citaat door just_me_someone:
ik ken talloze meisjes die rond die klok moeten werken,,
ik bedoel,,,het is niet dat ik van de disco kom,,nee gewoon van mijn werk en dan richtstreeks naar huis.
dit maakt mij echt boos,,,hij begrijpt niks,,
en mijn familie,,tjah tuurlijk doen ze er wat aan,,,maar ze kunnen niet tot hem doordringen..

en mijn moeder,,,af en toe is ze zo lief,,ookal heeft zij ook van haar kanten,,maar bij haar zie k dat ze om me geeft,,,ze weet precies hoe me vader in elkaar zit,,en probeert me tegen zijn handen te beschermen,,,
maar af en toe denk ik zo na,,en dan denk ik waarom k dit moet pikkken,,,k heb nu een paar dagen lang niet tegen mijn vader gesproken,,,alleeen als k weer in zijn ogen iets "verkeerds"doe,,dan moet k wel voor me zelf opkomen,,maar mijn vader is echt een moeilijk persooon...
Mijn moeder zegt altijd van,,doe gewoon wat je vader je vraagt...
maar dat zal ik dus nooit kunnen,hij vraagt de onmogelijke..
mijn moeder zegt altijd van,,JE EIGENWIJSHEID ZAL OOIT je DOOD WORDEN...

maar goed,,jullie zullen me zeker als sie gek zien ofzo,,kan er niks aan doen,,het is het leven die ik lijdt
Kan je je vader niet uitleggen dat er meer meiden zijn die 's avonds werken, probeer te regelen dat je met die meiden samen naar huis gaat, dus niet alleen op straat lopen 's avonds, misschien zal je vader je dan wel laten...

25-10-2005, 11:32

Citaat door Nounjaaaaaaaa:
lieve schat, hij gaf haar wel goeie advies om zichzelf te beschermen......Ouders zijn heel belangrijk! maar zij heeft geen normale ouders. elke dag ruzie en klapppen en ga maar zo door! en niemand die haar kan helpen......ze zegt zelf dat haar familie er van weten maar niemand doet wat! ik weet niet hoe zij het zo lang volhoud!!


ik zeg je het nog een keer ouders zijn belangrijk maar er zijn ook grenzen!!!! als het nou om een jongen ging zou ik zeggen ouders gaan voor maar zij krijgt volgens haar zomaar klappen ........

ik hoop inchallah voor haar dat ze hulp krijgt


moge allah swt haar beschermen
Zichzelf beschermen door weg te lopen? Nou meid, ik denk dan dat ze in een nog ergere situatie terecht zal komen als ze van huis weg loopt. Hoe wil je je redden als moslimmeid alleen in deze koude gemene kafier-land? Zij heeft haar ouders nodig, en haar ouders hebben haar nodig.

25-10-2005, 11:51


lieverd ik kan je alleen maar heel veel sucses wensen

als je alles geprobeerd hebt en niks werkt dus naar een wijze imam geweest, kennis gezocht, etc, etc

Nergens in de Islam staat dat je vader je zo mag slaan zeg dat tegen hem , zeg dat elke klap die hij jouw geeft , hij jouw verder verwijderd van hem, dat je hart veranderd in een blok beton door hem, dat als hij goed wil doen , dat hij goed moet doen

Als dit alles niet helpt moet je op een gegeven moment een keuze maken een keuze voor jouw zelf met aal gevolgen van dien
Misschien moet je inderdaad verhuizen of hulp zoeken bij de instanties die hier voor zijn

Sucses

25-10-2005, 12:10
ik hoor zo vaak mensen zeggen "jah heb sbar" hoeveel sbar kan je wel helemaal niet hebben op een gegeven moment wordt het gewoon te veel...

maar meid mag ik vragen hoe oud je bent?

verder wens ik je heeel veel sterkte ik leef met je mee
dikke kus

27-10-2005, 11:33
weglopen???

nee sorry weglopen,,,dat zal ik nooit doen,,,
te veel dingen die k achter moet laten...
ik heb het tot nu toe al die jaren volgehouden,,k ga het nu niet zomaar opgeven..
weglopen???,,,en dat door mijn vader,,,nee dat gun k hem niet,,,mijn beetje geluk in mijn leven,,,dat is hij niet WAARDT
Iedereeen zou er kapot van zijn,,vooral mijn moeder,,,en ookal wordt het alleeen meer erger thuis dat zou ik mijn moeder nooit aan doen,,,
en ik zou het msichien een paar dagen volhouden,,,hoogstends een paar weken,,maar daarna neeee
dan zal het helemaal verkeerd gaan

en jullie hebben het over de slagen enso,,,de blauwe plekken die gaan gauw weg
maar zijn woorden,,die raken me,,,die komen echt hard aan,,,
en als k eenmaal de deur uit ga,,dan voel k me echt goed,,,naar s chool ofso,,op werk,,,dan zie je me constant lachen,,heb veel vrienden waardoor ik de thuissituatie vergeet,,maar als ik eenmaal weer thuis kom,,,dan heb ik weer zo een gevoel,,,haat dat gevoel,,

Er wordt me altijd verteld van dat alles met een reden gebeurt,,,
maar heb daar helemaal niks van gemerkt...
maar goed who know's


bedankt voor al jullie reacties

gr me

Pagina's : [1] 2 3 4