Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen spreken afschuw uit over moord



07-05-2002, 08:59
AMSTERDAM - Marokkaanse voorlieden hebben maandagavond de moord op Pim Fortuyn in felle bewoordingen veroordeeld. Daarnaast willen zij hun medeleven betuigen aan de familie en vrienden van Pim Fortuyn.

"Deze politieke aanslag is een schande voor de democratie", zei Abdou Menebhi namens een netwerk van Marokkaanse organisaties. "We waren het weliswaar niet eens met zijn opvattingen, maar een aanslag gunnen we niemand."

Verder sprak Menebhi de hoop uit dat de dood van Pim Fortuyn niet zal bijdragen aan meer onrust en slechtere verhoudingen in de samenleving. "We hopen dat de moord op Pim Fortuyn unanieme saamhorigheid en solidariteit teweeg zal brengen", aldus de Marokkaanse voorman.

Mohammed Sini, voorzitter van dialoogcentrum Islam en Burgerschap, noemt de aanslag op Fortuyn werkelijk rampzalig: "Het is ondenkbaar, ontoelaatbaar en absurd dat in Nederland een aanslag op het leven van een politicus wordt gepleegd".

Sini is benieuwd naar de dader. Mede daarvan hangt af hoe de verhoudingen in de samenleving eruit zullen zien, stelt hij.

Said Boudouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs (SMT), is ook onthutst: "Het is ongelooflijk dat Pim Fortuyn van het leven is beroofd, wat de motieven van de dader ook mogen zijn. Dit soort tragedies kennen we alleen van verre dictatoriale landen, niet van ons democratische Nederland".

07-05-2002, 11:20


Ik denk dat het goed is dat deze organisaties het doen........een goed voorbeeld..!!

02-02-2005, 23:10
humm die tijd....

02-02-2005, 23:24
Nu pas?!?!?!?!

Sorry hoor, maar daar komen ze wel rijkelijk laat mee....
Oh, wacht, ik zat niet op de datum te letten, sorry... he, Jihaane, waarom reageer je er dan ook op??????

02-02-2005, 23:25



Citaat door DutchBart:
Nu pas?!?!?!?!

Sorry hoor, maar daar komen ze wel rijkelijk laat mee....
Oh, wacht, ik zat niet op de datum te letten, sorry... he, Jihaane, waarom reageer je er dan ook op??????

02-02-2005, 23:38

Citaat door dot_nl:
wat

02-02-2005, 23:53

Citaat door DutchBart:
Nu pas?!?!?!?!

Sorry hoor, maar daar komen ze wel rijkelijk laat mee....
Oh, wacht, ik zat niet op de datum te letten, sorry... he, Jihaane, waarom reageer je er dan ook op??????
Hallo DutchBart en Jihaane,

Jihaane is die oudere topics aan het uppen. Je ziet inderdaad aan die oude topics wel dat het er vroeger een stuk minder scherp aan toeging. Ik zie dat wel als een positief gebaar.

Groetjes,

Immanuel

02-02-2005, 23:56

Citaat door Immanuel:
Hallo DutchBart en Jihaane,

Jihaane is die oudere topics aan het uppen. Je ziet inderdaad aan die oude topics wel dat het er vroeger een stuk minder scherp aan toeging. Ik zie dat wel als een positief gebaar.

Groetjes,

Immanuel
ik up niet ik reageer

03-02-2005, 09:49

Citaat door Jihaane:
ik up niet ik reageer
Juist

Trouwens best wel geinig, maar 6 mei, dat is mijn verjaardag, en de dag dat pimmetje werd neer geknalt

Karim..

03-02-2005, 09:57
Laten we niet vergeten dat door dit soort berichten de beelden over de Marokkanen in de samenleving positief beinvloed wordt.

Khali

03-02-2005, 10:15
Ik dacht al: Lijkt me wat aan de late kant, bijna 3 jaar na dato.

(Karim E., wanneer komt u weer richting de Verlengde Bonedijkestraat?)

03-02-2005, 10:18

Citaat door Carlitos:
Ik dacht al: Lijkt me wat aan de late kant, bijna 3 jaar na dato.

(Karim E., wanneer komt u weer richting de Verlengde Bonedijkestraat?)
(over een klein uurtje ben ik er )