Bekijk volle/desktop versie : wie weet hoe je IEWZEN



23-10-2005, 01:16
MOET MAKEN????????? PLZZ HELP ME IS ERG DRINGEND!!!!!!!

DOUNYA

23-10-2005, 01:24


iwzan in melk? of met merka

23-10-2005, 01:47

Citaat door Sammy_ia:
iwzan in melk? of met merka
met merka schat

23-10-2005, 12:14
iwzen
benodigdheden
iwzen
2 grote wortelen
1grote ui
een kommetje erwten
aardappelen
kousbar
mahadnous
ras el hanout kruiden of gewone marokaanse kruiden 1 tomaatje
vlees van kip of schaap
olijfolie
zonnebloemolie
safraan
je begint eerst met de vlees goed wassen en in stukjes snijden dan pak je een pan dan doe je er olie in en laat het goed heet worden dan gooi je er de vlees in en je laat het rustig bakken.na half uurtje doe je de kousbar de mahadnoes en tomaatje en ui snijden en doe je het erbij dan doe je het erbij dan doe je de kruiden erin en wat zout en dan doe je er vocht bij ongeveer half liter dat laat je goed koken ,dan neem je nu de iwzan die maak je even nat met water en een beetje olie toevoegen en dan laat je het rustig stomen voor een uurtje ,je snijd nu de wortelen en aardappelen,die doe je in de pan met vlees erbij en ook de erwten en dat laatje nog rustig doorkoken tot de groenten en het vlees goed is gekookt ,nou je pakt een bort en daar doe je de iwzan in en daarna schep je rustig de groente en het vlees op en dan wat vocht erbij klaar! eet smakelijk

23-10-2005, 14:22


het zelfde als couscous maar iwzen moet je eerst laten weken in water

daarna stoomen in een marokkaanse stoompan

daarna maak je ermak wat deze dame boven heeft geschreven

23-10-2005, 16:48

Citaat door kalas:
iwzen
benodigdheden
iwzen
2 grote wortelen
1grote ui
een kommetje erwten
aardappelen
kousbar
mahadnous
ras el hanout kruiden of gewone marokaanse kruiden 1 tomaatje
vlees van kip of schaap
olijfolie
zonnebloemolie
safraan
je begint eerst met de vlees goed wassen en in stukjes snijden dan pak je een pan dan doe je er olie in en laat het goed heet worden dan gooi je er de vlees in en je laat het rustig bakken.na half uurtje doe je de kousbar de mahadnoes en tomaatje en ui snijden en doe je het erbij dan doe je het erbij dan doe je de kruiden erin en wat zout en dan doe je er vocht bij ongeveer half liter dat laat je goed koken ,dan neem je nu de iwzan die maak je even nat met water en een beetje olie toevoegen en dan laat je het rustig stomen voor een uurtje ,je snijd nu de wortelen en aardappelen,die doe je in de pan met vlees erbij en ook de erwten en dat laatje nog rustig doorkoken tot de groenten en het vlees goed is gekookt ,nou je pakt een bort en daar doe je de iwzan in en daarna schep je rustig de groente en het vlees op en dan wat vocht erbij klaar! eet smakelijk
bedankt meid
dounya

23-10-2005, 21:10
Ik heb ook een recept van iwzan of tschischa in mijn inhoudsopgave staan en die is gemakkelijk en valt altijd in de smaak.

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=8050108&postcount=237

24-10-2005, 17:10

Citaat door Yara134:
Ik heb ook een recept van iwzan of tschischa in mijn inhoudsopgave staan en die is gemakkelijk en valt altijd in de smaak.

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=8050108&postcount=237
dank je wel ziet er erg leker smakelijk uit! hmmm

sokran meid :kus

dounya

25-10-2005, 01:07
Haha, het verbaast me dat jullie bekend zijn met iewzen.

Ik zie dat je het recept al gekregen hebt. Ik maak 't ook altijd, maar dan met karnemelk.