Bekijk volle/desktop versie : Zooo dubbel...



Pagina's : [1] 2 3

23-10-2005, 00:47
Wie heeft nou ook zo'n dubbel gevoel over het goed beleiden van je geloof?

Aan de ene kant zit Allah swt heel diep in mijn hart en denk ik dag en nacht aan HEM.
Maar aan de ander kant kan ik het niet laten om mijn wenkbrouwen te epileeren, strakke kleding aan te doen en al helemaal niet een hoofddoek te dragen!

Nou heb ik dan van die periodes dat het best lukt, mij best islamitisch te gedragen (Dus niet epileren, geen strakke kleding aandoen, heel kuis gedragen etc etc.)
Maar dat voelt ook niet prettig, voel me dan zo een buitenbeentje, zit dan niet lekker in mijn vel en op mijn gemak...

Dus ga ik dan weer naar mijn oude gewoonte; thuis heel erg islamitisch (op tijd bidden, goed tegen je medemensen zijn etc. etc.) maar buiten niet te onderschijden van een niet gelovige...

Wie herkend dat en wat doen jullie tegen zo'n dubbel gevoel???

23-10-2005, 01:04


salaam
dame da's de shaytaan die je dat soort dingen influistert( je ziet er niet uit, hoofddoek staat je niet, kijk wat een bos haar boven je ogen) ...
ik heb soms ook zo'n onbehagelijk gevoel, ene keer kan ik t onderdrukken andere keer niet(moge Allah ons vergeven!) ..T enige wat je kan doen is met mensen omgaan die een positieve invloed op je hebben, en Allah smeken om leiding en licht in je leven!..

Heb vertrouwen in Allah en weet dat deze wereld voor effe is, weet dat je morgen dood kan gaan... de dag van morgen is jou niet beloofd, dus toon berouw nu t nog kan misschien is t straks te laat (klink nu net als mn oma )
gair insha Allah Moge Allah ons allen leiden!!

hadi doei

samia..

23-10-2005, 01:09
ik begrijp wat je bedoelt meid. Ik heb ook tegenstrijdige gevoelens. Ik bid elke dag, ben goed voor mn medemens, doe geen verkeerde dingen. Maar ik draag geen hoofddoek, draag mn haar los, doe make-up op, draag hakken, draag spijkerbroeken. Allah iey hdina

23-10-2005, 01:23

Citaat door smurfi:
Wie heeft nou ook zo'n dubbel gevoel over het goed beleiden van je geloof?

Aan de ene kant zit Allah swt heel diep in mijn hard en denk ik dag en nacht aan HEM.
Maar aan de ander kant kan ik het niet laten om mijn wenkbrouwen te epileeren, strakke kleding aan te doen en al helemaal niet een hoofddoek te dragen!

Nou heb ik dan van die periodes dat het best lukt, mij best islamitisch te gedragen (Dus niet epileren, geen strakke kleding aandoen, heel kuis gedragen etc etc.)
Maar dat voelt ook niet prettig, voel me dan zo een buitenbeentje, zit dan niet lekker in mijn vel en op mijn gemak...

Dus ga ik dan weer naar mijn oude gewoonte; thuis heel erg islamitisch (op tijd bidden, goed tegen je medemensen zijn etc. etc.) maar buiten niet te onderschijden van een niet gelovige...




Wie herkend dat en wat doen jullie tegen zo'n dubbel gevoel???
HIer nog 1 ...

23-10-2005, 01:26



Citaat door Ghizlane_mocro:
HIer nog 1 ...
Ghizlanetje toch..

23-10-2005, 01:27
en wat vind jij dervan

23-10-2005, 01:29

Citaat door Ghizlane_mocro:
en wat vind jij dervan
Allah ie hdiena oe safie

23-10-2005, 02:30
Smurfi ik heb dat ook hoor.

Thuis bid ik hamdoullah, ben goed voor de mensen in mijn omgeving sta bijna voor iedereen meteen klaar. Maar qua kleding, spijkerbroeken, make up, geen hoofddoek.

Het is geen excuss, maar toen ik klein was (zeg maar van me 4e t/m 15e) werd ik gedwongen door me vader me hoofd te bedekken en wijde kleding etc, hij ging echt zo ver dat hij me elke dag in elkaar sloeg, soms zelfs kwam hij naar school en sloeg hij me echt heel hard voor me vriendinnen. Weet je als mensen dat zagen, d8en ze volgens mij echt dat hij me net met een jongen had betrapt of zo. Ze konden dan ook niet geloven dat hij zo geweldadig was doordat ik me hoofd niet bedekte.
Ala ik nu denk aan hoofddoek krijg ik de rilling en alle nare herinneringen naar boven, en stagferAllah het werkte echt averechts bij mij dat dwingen. Ik kan het hem ook heel moeilijk vergeven.vergetem hoe hij me behandelde zowel lichamelijk als geestelijk.

23-10-2005, 09:31

Citaat door smurfi:
Wie heeft nou ook zo'n dubbel gevoel over het goed beleiden van je geloof?

Aan de ene kant zit Allah swt heel diep in mijn hard en denk ik dag en nacht aan HEM.
Maar aan de ander kant kan ik het niet laten om mijn wenkbrouwen te epileeren, strakke kleding aan te doen en al helemaal niet een hoofddoek te dragen!

Nou heb ik dan van die periodes dat het best lukt, mij best islamitisch te gedragen (Dus niet epileren, geen strakke kleding aandoen, heel kuis gedragen etc etc.)
Maar dat voelt ook niet prettig, voel me dan zo een buitenbeentje, zit dan niet lekker in mijn vel en op mijn gemak...

Dus ga ik dan weer naar mijn oude gewoonte; thuis heel erg islamitisch (op tijd bidden, goed tegen je medemensen zijn etc. etc.) maar buiten niet te onderschijden van een niet gelovige...

Wie herkend dat en wat doen jullie tegen zo'n dubbel gevoel???
Same here!!

23-10-2005, 09:54

Citaat door marjam1983:
Smurfi ik heb dat ook hoor.

Thuis bid ik hamdoullah, ben goed voor de mensen in mijn omgeving sta bijna voor iedereen meteen klaar. Maar qua kleding, spijkerbroeken, make up, geen hoofddoek.

Het is geen excuss, maar toen ik klein was (zeg maar van me 4e t/m 15e) werd ik gedwongen door me vader me hoofd te bedekken en wijde kleding etc, hij ging echt zo ver dat hij me elke dag in elkaar sloeg, soms zelfs kwam hij naar school en sloeg hij me echt heel hard voor me vriendinnen. Weet je als mensen dat zagen, d8en ze volgens mij echt dat hij me net met een jongen had betrapt of zo. Ze konden dan ook niet geloven dat hij zo geweldadig was doordat ik me hoofd niet bedekte.
Ala ik nu denk aan hoofddoek krijg ik de rilling en alle nare herinneringen naar boven, en stagferAllah het werkte echt averechts bij mij dat dwingen. Ik kan het hem ook heel moeilijk vergeven.vergetem hoe hij me behandelde zowel lichamelijk als geestelijk.
Wat rot voor je meid dat je op zo'n vervelende manier met hoofddoek en islam in aanraking bent gekomen. wat je vader heeft gedaan is onacceptabel en kan gewoon niet , ook niet in de islam. Maar hij blijft je vader en je moet proberen hem toch hiervoor te vergeven. Helaas deden veel ouders dat vroeger, je kind dwingen om een hoofddoek te dragen , dwingen om te bidden en meer van dat soort dingen. Je moet je kinderen zeker leren om praktiserend moslim te zijn en je kan er niet vroeg mee beginnen, maar op een speelse manier, op een niet dwingende manier. Zo leer hij ook dat islam een heel rustig, vredig geloof is.
Mijn vader dwong mij ook vroeger een hoofddoek te dragen, ik wist nog geneens waarom ik die moest dragen, das toch hartstikke fout!!! Met als gevolg dat ik me ook ging verzetten, geen hoofddoek etc. Later toen ik volwassen werd en me man leerde kennen, begon ik heel anders te denken over hoofddoek en bedekken van je lichaam en nu alhamdoelilah kan ik niet zonder. Ik hoop dat jij het ook een keer kan inzien, insh allah ben je op de goede weg!! Veel wijsheid toegewenst meid!!
Allah iehdiena eljamie3 insha allah!

23-10-2005, 10:29
Zo te horen hebben jullie soms last van een zwakke imaan

Al-H'aakiem heeft in al-Moestadrak overgeleverd en at-Tabaraanie heeft in al-Moe'djam overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: "Geloof in jullie harten verslijt, net zoals jullie kleren verslijten, dus smeek Allah om jullie geloof in jullie harten te vernieuwen."

Om je imaan te versterken zou je de Quran, moeten lezen en de teksten goed moeten begrijpe omdat de Quran als genezing werkt.

En van de Koran openbaren Wij hetgeen een geneesmiddel en een genade is voor de gelovigen; doch voor de onrechtvaardigen vergroot het slechts het verlies (sourat, al israa, aya 82)

Het constant bewust zijn dan Allah subhana wa thala van alles op de hoogte is:

Blijf daarom standvastig zoals u is bevolen en ook degenen, die zich met u hebben bekeerd en overtreedt de grenzen niet, want Hij ziet voorzeker, wat gij doet. (soerat al hoed aya 112)


En het vaak denken aan de dood:

Overgeleverd door Aboe hoeraira dat De Profeet (v.z.m.h.) zei: Denk aan de beëindeger van genietingen, De dood. (Tirmidi & An-nasaa-ie)

Ibn al-Qayyiem (moge Allah hem genadig zijn) heeft opgesomd wat een moslim
moet doen als remedie tegen een verhard hart met de Qor-aan. Hij heeft gezegd: "Er zijn twee belangrijke dingen die je moet doen: Het eerste is je hart losmaken van deze wereld en het verplaatsen naar het Hiernamaals, dan al je aandacht besteden aan de Qor-aan en erover nadenken en waarom het is geopenbaard. Probeer iets van elk vers te begrijpen en pas het toe op de ziekte van je hart. Deze verzen zijn neer gezonden om het hart te genezen, dus je zult worden genezen, als Allah het wil.

Allah Yahdiena Wa Yahdiekoem!

23-10-2005, 11:13
Salaam aleykom,

Je geeft aan dat je je als een buitenbeentje voelt wanneer je je aan de Islamitische regels probeert te houden. Bezoek lezingen, en ga met zusters om die de Islaam praktiseren. Je omgeving maakt je namelijk tot wat je bent, en je vrienden besmetten je met hun gewoontes en manieren.

En je vreemd voelen in je omgeving is iets wat de profeet Mohamed al heeft voorspeld; De Islaam is vreemd begonnen, en zal vreemd eindigen. Wij als moslims zullen altijd als vreemd gezien worden, vooral nu in een tijd dat iedereen zijn behoeftes en begeertes volgt. En er geen grezen meer zijn.

Als je van iemand houdt, dan wil je er alles aan doen om die persoon te behagen en tevreden te stellen. Nu hebben we het niet over een persoon, maar over onze Schepper; Allah Sob7anawa Taala. Je geeft aan dat Allah Taala diep in je hart zit, je weet dat Allah Taala graag ziet dat wij de Islaam volgen. Uit die liefde die je in je hart hebt door goede daden, en het vermijden van slechte daden. Vooral in deze maand waarin de grote shayatien zijn vast geketend.

Allahie Hdiena.

23-10-2005, 12:07



Citaat door marjam1983:
Smurfi ik heb dat ook hoor.

Thuis bid ik hamdoullah, ben goed voor de mensen in mijn omgeving sta bijna voor iedereen meteen klaar. Maar qua kleding, spijkerbroeken, make up, geen hoofddoek.

Het is geen excuss, maar toen ik klein was (zeg maar van me 4e t/m 15e) werd ik gedwongen door me vader me hoofd te bedekken en wijde kleding etc, hij ging echt zo ver dat hij me elke dag in elkaar sloeg, soms zelfs kwam hij naar school en sloeg hij me echt heel hard voor me vriendinnen. Weet je als mensen dat zagen, d8en ze volgens mij echt dat hij me net met een jongen had betrapt of zo. Ze konden dan ook niet geloven dat hij zo geweldadig was doordat ik me hoofd niet bedekte.
Ala ik nu denk aan hoofddoek krijg ik de rilling en alle nare herinneringen naar boven, en stagferAllah het werkte echt averechts bij mij dat dwingen. Ik kan het hem ook heel moeilijk vergeven.vergetem hoe hij me behandelde zowel lichamelijk als geestelijk.
Wat erg voor je meid Dat wat je vader deed (lahdie maghlek) heeft niets met de islaam te maken...moge Allah swt hem lijden.
Maar je moet het hem vergeven, bedenk dat elk ouder het beste voor zijn kind wil en je vader uit onwetenheid heeft gehandeld...

23-10-2005, 12:21
bij mij ook hoor, elke dag is het anders.
Wat ik wel langzamerhand opbouw is om toch hoofddoek te dragen, draag het op de dagen dat ik niet werk, als ik boodschappen doe of naar mijn famillie ga en dan draag ik ook nette bedekte kleding. Als ik naar mijn werk of met vriendin wat leuks doen is het haarlos, spijkerbroek.. Ik moet zeggen dat ik wel nu beter op mijn kleding let, als ik kleding koop dan moet het wel iets wat lang en bedenkt is, maar moet wel mooi zijn.


Kus

23-10-2005, 12:36

Citaat door smurfi:
Wie heeft nou ook zo'n dubbel gevoel over het goed beleiden van je geloof?

Aan de ene kant zit Allah swt heel diep in mijn hart en denk ik dag en nacht aan HEM.
Maar aan de ander kant kan ik het niet laten om mijn wenkbrouwen te epileeren, strakke kleding aan te doen en al helemaal niet een hoofddoek te dragen!

Nou heb ik dan van die periodes dat het best lukt, mij best islamitisch te gedragen (Dus niet epileren, geen strakke kleding aandoen, heel kuis gedragen etc etc.)
Maar dat voelt ook niet prettig, voel me dan zo een buitenbeentje, zit dan niet lekker in mijn vel en op mijn gemak...

Dus ga ik dan weer naar mijn oude gewoonte; thuis heel erg islamitisch (op tijd bidden, goed tegen je medemensen zijn etc. etc.) maar buiten niet te onderschijden van een niet gelovige...

Wie herkend dat en wat doen jullie tegen zo'n dubbel gevoel???
Haai smurfi!
Ik begrijp je volkomen , voordat ik getrouwd was , was het bij mij ook zo!
Strakke kleding, alles doen wat verkeerd is, helemaal niks aan de islam doen, wenkbrauwen epileren, make- up haren los, niet bidden ( was dan wel heel wat erger dan jou )
Maar in ieder geval, sinds ik getrouwd ben, draag ik elhamdoulilah een hoofddoek, bid ik op tijd, draai altijd anasheed thuis geen muziek , amper muziek!
En het voelt echt veel beter aan, het is echt wennen idd, hoofddoek o.a, mensen keken me wel anders aan en voelde me ook idd, anders! Maar dat wend wel, ik voel me nu beter dan hun zelfs! ( wenkbrauwen epileren kan ik nog steeds niet laten )

Pagina's : [1] 2 3