Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk kaalheid bij mannen?



Pagina's : [1] 2

22-10-2005, 15:49
Hallo ik heb een vraagje..hopelijk weet iemand hier iets over?? mijn man heeft al bijna een jaar kale plekjes op zijn hoofd, dus alleen bepaalde plekken waar het haar uitvalt! het is ook zo bij het baardhaar..maar niet zoveel. Op sommige plekken is het haar volgens mij weer gaan groeien maar er kwamen weer nieuwe plekken bij! Weet iemand hoe dit kan komen, maar vooral wat je eraan kunt doen? Is het goed om alles weg te scheren,want dat heeft hij al een paar keer gedaan omdat hij dacht dat dat beter was?
Het zit iedergeval niet in zijn familie dus met erfelijkheid heeft 't niks te maken denk ik...
bsslama

22-10-2005, 19:24



Citaat door nurah:
Hallo ik heb een vraagje..hopelijk weet iemand hier iets over?? mijn man heeft al bijna een jaar kale plekjes op zijn hoofd, dus alleen bepaalde plekken waar het haar uitvalt! het is ook zo bij het baardhaar..maar niet zoveel. Op sommige plekken is het haar volgens mij weer gaan groeien maar er kwamen weer nieuwe plekken bij! Weet iemand hoe dit kan komen, maar vooral wat je eraan kunt doen? Is het goed om alles weg te scheren,want dat heeft hij al een paar keer gedaan omdat hij dacht dat dat beter was?
Het zit iedergeval niet in zijn familie dus met erfelijkheid heeft 't niks te maken denk ik...
bsslama
Ga dan naar de dermatoloog ! Misschien heeft hij een schimmelinfectie of iets dergelijks.

Hij kan ook extra zink (60 mg) Selenium(200mcg) biotine (1000mcg= 1 mg) en vit B-100 Complex slikken.

22-10-2005, 22:28
bedankt voor de info maar weet je of het besmettelijk is..?
zou je dit kunnen krijgen bij de kapper (in marokko, hij woont namelijk in marokko) want hij vertelde me dat dit begonnen is na een bezoekje aan de kapper!

25-10-2005, 18:01
andere tips..niemand meer of hebben alle mannen hier een bos haar ofzo

25-10-2005, 22:45



Citaat door nurah:
Hallo ik heb een vraagje..hopelijk weet iemand hier iets over?? mijn man heeft al bijna een jaar kale plekjes op zijn hoofd, dus alleen bepaalde plekken waar het haar uitvalt! het is ook zo bij het baardhaar..maar niet zoveel. Op sommige plekken is het haar volgens mij weer gaan groeien maar er kwamen weer nieuwe plekken bij! Weet iemand hoe dit kan komen, maar vooral wat je eraan kunt doen? Is het goed om alles weg te scheren,want dat heeft hij al een paar keer gedaan omdat hij dacht dat dat beter was?
Het zit iedergeval niet in zijn familie dus met erfelijkheid heeft 't niks te maken denk ik...
bsslama
Als het om een schimmelinfectie gaat moet je bij de dokter vragen naar lamisil tabletten. Dit zijn schimmeldodende tabletten. Na 2 maanden slikken is hij er dan af..............

Anders heb je Propecia tabletten..... Deze zijn vrij duur en moet je je leven lang gebruiken Ongeveer 40 euro per maand...... Hiervoor heb je wel een recept nodig

Kaalheid
Verschijnselen
Naarmate mannen ouder worden, kan de haargroei op het hoofd verminderen. Meestal begint het op de kruin en aan de slapen. De kale plekken kunnen zich langzaam uitbreiden en in sommige gevallen leidt dit tot volledige kaalheid. Deze vorm van kaalheid wordt wel alopecia androgenetica genoemd.

Oorzaak
Haren groeien in de haarzakjes. De werking van de haarzakjes in de hoofdhuid wordt geremd door dihydrotestosteron (DHT). Dihydrotestosteron is een hormoon dat door het lichaam uit testosteron wordt gemaakt.

Effect
Finasteride ( propecia) remt de werking van DHT. Hierdoor kan het haar weer gaan groeien op plekken waar de groei eerder was gestopt. Het is vooral werkzaam op de kale plek op de kruin. bij kaalheid wordt finasteride gebruikt in een lagere dosering dan bij prostaatvergroting.
Na drie tot zes maanden gebruik kunt u enige haargroei bemerken op plekken waar het voor die tijd niet meer groeide. Voor een blijvend effect moet u dit middel continu gebruiken. Als u stopt verdwijnen de nieuw gevormde haren weer na een half tot één jaar.

25-10-2005, 23:00
Mijn man had vorig jaar ook een kaal plekje op zijn hoofd.
Het was eerst heel klein en werd steeds groter en groter.
Hij was echt overal geweest maar niemand die m kon helpen, totdat hij een keer bij een marokaanse kapper was geweest om zijn haar te knippen.
De kapper beweerde dat hij er iets tegen had, een middeltje wat hij zelf maakte.
Mijn man ging een paar dagen later naar de kapper om dat middeltje op te halen, elke dag moest hij het smeren op dat plekje na een paar weken zat er weer haar op! Ik zal straks wel effe vragen hoe dat percies heet.

26-10-2005, 19:41
Bedankt voor de tips Ik weet alleen niet of het om een schimmelinfectie gaat, het woord in het marokkaans is 'tounia' zei mijn man..maar ik kan geen marokkaans dus wie weet wat dit in het nederlands is?

Ik ben erg benieuwd wat dat is wat je man van de kapper kreeg? was dat van een kapper in nederland of in marokko?

26-10-2005, 22:54

Citaat door amita24:
weet je wat je moet doen je moet die kale plekjes een beetje open doen en dan knoflook er op raspen helpt echt heb een neef van mij ook gehad
Ja klopt je moet ze opensnijden met een scheermesje en knoflook dr op smeren(het beste kan hij het bij een marokaanse kapper doen). Mijn man had het in marokko laten doen want daar hebben ze meer verstand van tounia.

Succes verzekerd!!!!!!

29-10-2005, 16:18

Citaat door noumidia1980:
Ja klopt je moet ze opensnijden met een scheermesje en knoflook dr op smeren(het beste kan hij het bij een marokaanse kapper doen). Mijn man had het in marokko laten doen want daar hebben ze meer verstand van tounia.

Succes verzekerd!!!!!!
maar wat was dat middeltje dan wat je man van de kapper had gekregen..?

29-10-2005, 19:05

Citaat door nurah:
maar wat was dat middeltje dan wat je man van de kapper had gekregen..?
knoflook met nog iets in een potje en dat moest hij elke dag op die tounia smeren.

29-10-2005, 23:53
Is dat middel enkel & alleen voor mannen bestemd?

30-10-2005, 00:02

Citaat door noumidia1980:
knoflook met nog iets in een potje en dat moest hij elke dag op die tounia smeren.
lekkere geur maar moet dat opensnijden van de huid perse,is wel meskine

30-10-2005, 00:03



Citaat door ___MySelf___:
Is dat middel enkel & alleen voor mannen bestemd?
ik denk het niet aangezien vrouwen ook knoflook gebruiken om de haargroei te stimuleren, heb het zelf ook gedaan (gemengd met olijfolie) maar is zo'n gepruts en die geur blijft nog erg lang in je haar zitten ook al was je paar keer met shampoo!

30-10-2005, 10:26

Citaat door nurah:
ik denk het niet aangezien vrouwen ook knoflook gebruiken om de haargroei te stimuleren, heb het zelf ook gedaan (gemengd met olijfolie) maar is zo'n gepruts en die geur blijft nog erg lang in je haar zitten ook al was je paar keer met shampoo!
Oké, maar geholpen heeft het wel? (afgezien van de geur)

30-10-2005, 17:28

Citaat door ___MySelf___:
Oké, maar geholpen heeft het wel? (afgezien van de geur)
sorry maar weet 't niet zeker want heb het niet vaak genoeg gedaan. Mijn haar is nu wel iets langer maarja of het daar door komt.. maar veel mensen zeggen dat het helpt...dus proberen maar

Pagina's : [1] 2