Bekijk volle/desktop versie : Groot alarm:SUPERBACTERIE BEDREIGT WERELDBEVOLKING....



Pagina's : [1] 2

22-10-2005, 02:28

In Engeland stierf onlangs een kerngezonde jongeman aan een schaafwond. In Singapore overleed een vrouw aan een onverwachte longontsteking. In de tweede week van juni dit jaar overleed een patient in het St.Jans GAsthuis in Weert....Oorzaak van dit alles: MRSA bacterie. De MRSA-bacterie is resistent tegen de meeste antibiotica. Er zijn nog wel enkele middelen, waaronder het antibioticum Vancomycine, die de bacterie kunnen doden. Deze middelen zijn erg duur en giftig en kunnen nare bijwerkingen voor de patiënt hebben. Omdat het gevaar bestaat dat MRSA ook een resistentie tegen deze middelen zal ontwikkelen, worden ze alleen toegediend bij patiënten die een infectie hebben die door MRSA is veroorzaakt.

Volgens een geheim gehouden rapport worden jaarlijks minstens 300.000 mensen door mrsa besmet. In groot-Brittanie ligt de infectiegraad maar liefst 700% hoger dan in de rest van Europa.




Het ergst van dit alles is dat de bacterie besmettelijk is en bijna altijd dodelijk is.

Ik heb foto's gezien van de bacterie waarbij mn maag 10 x omdraaide. Wat een verschrikking....er is gewoon geen geneesmiddel voor en je kunt t overal oplopen zonder dat je t doorhebt......en de nieuwe variant EBSL schijnt zelfs erger te zijn....

Bronnen:

Publicatie: Nederlands tijdschrift voor Geneeskunde (31 mei 2003) van het Leids universitair medische centrum.

Must magazine: september editie, zie must alarm

http://www.allesovermrsa.nl

http://www.thesahara.net




p.s.
De eerste foto links van de open mond op de homepage is t gevolg van de bacterie.

22-10-2005, 06:43



Citaat door achmad:
wat ik me afvraag wat men nu met die spaanse griep gebeuren gaa doen. dat ze die bacterie aan die amerikanen hebben gegeven bevalt me ook geenszins
Ze kunnen er van alles mee doen,sjah als t in handen is van die knettergekke, fanatiekelingen zit...... ............De Amerikanen.......ALLES...om t volk in angst te houden.............

22-10-2005, 06:57

Citaat door achmad:
dat bedoel ik. ze schuwen niet om verarmd uranium in hun bommen te proppen en hebben beweerd geen middel te schuwen tegen de zogenaamde "terroristen"

die gekke ameikanen beginnen me bang te maken als ze na bijna 100 jaar en zulke uitspraken de spaanse griep willen onderzoeken.........
Inderdaad. Het is allemaal 1 grote poppenkast....incl die so called ''terrorism''.....gedoe.......zij hebben die gecreerd en gefinancierd.......en alles is weer gelinkt aan de macht van de alyahoed....zie mijn topic over ''jews on steering wheel''....en tjek die lijst.....want daarin zul je zien dat de joden CEO, directeur of eigenaar zijn van bijna elke denkbare instelling, zo ook de Nucleare institutie.........ze zullen t cker niet laten om zo een middel te droppen in n land waar de levens niets waard zijn voor die golddiggers...

22-10-2005, 07:13

Citaat door CRAZY_TRAIN:
jullie kijken te veel films
Misschien..... ....maar misschien zijn wij wakker...en slaap jij nog.......... ......alles is mogelijk tog......vooral nu

22-10-2005, 09:59


die MRSA bacterie die duikt toch ook vaker op in ziekenhuizen en zo?
of is dit weer een andere variant hiervan?

Wat betreft die spaanse griep.....het is gewoon een kwestie van tijd,voor dat die weer uitbreekt.Oftwel een variant hiervan.Wat dacht je van de vogelgriep? als die over gaat op mensen en die mensen hebben toevallig gewone griep,dan is de kans groot dat er een nieuw soort griep ontstaat...die mischien nog vele malen erger is dan de MRSA .
Ik werk al jaren (14 jaar)intensief met mensen,hierdoor heb ik al een aardige weerstant opgebouwd.Maar toch voel ik de laatste jaren dat de soorten griep en andere soorten ziektes veel erger geworden zijn.Veel hard nekkiger ..en het duurt gewoon erg lang voordat mensen uitgeziekt zijn.Deels komt dat natuurlijk ook omdat je door al die antibiotika gwenning onstaat waardoor ...veel bacterien er ongevoelig voor zijn geworden.

Ik houd mijn hart vast voor wat er komen gaat,maar mocht het iets vreselijks zijn dan maar liever ineen dag dood .Dan langzaam wegkwijnen,zoals het bij de pest het geval was....Afschuwelijk !!!

Niet te veel bij stil staan denk ik anders heb je geen leven meer!!

gr warda

22-10-2005, 10:11

Citaat door Parisienne:
Groot alarm:SUPERBACTERIE BEDREIGT WERELDBEVOLKING....
, maar redt de mensheid!

Maly Pense

22-10-2005, 10:30

Citaat door Parisienne:
Ze kunnen er van alles mee doen,sjah als t in handen is van die knettergekke, fanatiekelingen zit...... ............De Amerikanen.......ALLES...om t volk in angst te houden.............
Ooit al aan gedacht dat er ook mensen gered worden door Amerikaanse medicijnen? Of denk je dat ons medisch heil uit de Arabische wereld moet komen?

22-10-2005, 10:35

Citaat door maly_pense:
, maar redt de mensheid!

Maly Pense
mooi verwoord

ik moest effe nadenken wat je er presies mee bedoelde,maar dan schiet me net effe de woorden van Johan Krijf te binnen.Elk nadeel heb z`n voordeel

waneer er toch werkelijk een grote ramp uitbreekt,die grote groepen mensenlevens kost.Dan hebje kans dat mensen eens de koppen bij elkaar gaan steken.Met een gezamelijk doel .....mensen levens redden!!!
Ipv van elkaar tegen te werken en uitte roeien...


dacht ik zo

22-10-2005, 10:39

Citaat door achmad:
dat bedoel ik. ze schuwen niet om verarmd uranium in hun bommen te proppen en hebben beweerd geen middel te schuwen tegen de zogenaamde "terroristen"

die gekke ameikanen beginnen me bang te maken als ze na bijna 100 jaar en zulke uitspraken de spaanse griep willen onderzoeken.........
Amerika heeft een voor uitstaande rol, in de farmaceutische industrie in de wereld.

Heel wat medicijnen zijn uitgevonden in Amerika.

Willen moslims nu al geen Amerikaanse medicijnen meer gebruiken, dan gaan er veel doden vallen onder de moslims.

22-10-2005, 10:41
Salaam

MRSA is een ziekenhuisbacterie en is dodelijk voor zeer zwakke personen.

22-10-2005, 10:53

Citaat door achmad:
wat ik me afvraag wat men nu met die spaanse griep gebeuren gaa doen. dat ze die bacterie aan die amerikanen hebben gegeven bevalt me ook geenszins
Wat bedoel jij hiermee?
---
Tegen de MRSA bacterie is in Nederland al jarenlang een (succesvol) beleid.


Citaat:
MRSA
Vooral de MRSA-bacterie duikt steeds vaker op in ziekenhuizen. MRSA staat voor Methicilline Resistente Staphylococcus aureus. De gewone S. aureus is op zich geen bijzondere bacterie: bijna de helft van alle gezonde mensen draagt deze ongemerkt bij zich in de neus of op de huid. De bacterie gaat dood onder invloed van antibiotica. Maar de S. aureus die in het buitenland voorkomt, is vaak ongevoelig geworden voor veel soorten antibiotica. Deze ongevoelige bacterie komt Nederlandse ziekenhuizen binnen via mensen die in een ziekenhuis in het buitenland hebben gelegen of gewerkt. "Je moet daarbij ook denken aan liefdadigheidswerk in Afrika, of een gast-OK door een chirurg", vertelt Bakker. "In zuidelijke landen draagt 40 tot 60% van alle patiënten in ziekenhuizen of verpleeghuizen de MRSA bij zich. In Nederland is dat 5 tot 10%."

Streng beleid
De S. aureus geeft bij gezonde mensen nauwelijks klachten, maar kan bij mensen met verminderde weerstand allerlei infecties veroorzaken, bijvoorbeeld steenpuisten of een wondinfectie na een operatie. In het microbiologisch laboratorium kan worden vastgesteld of het gaat om de MRSA-bacterie. Als dat zo is, wordt de patiënt in een afzonderlijke kamer verder verpleegd.
Kader 1 bij 'Vrij spel voor virussen en bacteriën?'"Anderen mogen dan alleen naar binnen als zij hun hele lichaam hebben bedekt", vervolgt Hannie. "Alles wat zij gebruiken moet worden gedesinfecteerd. Het is een streng beleid, maar dat is nodig om verdere verspreiding tegen te gaan. De maatregelen kosten veel geld en inspanning, maar dat weegt nog steeds op tegen het resultaat."
MRSA, en ook andere ongevoelige bacteriën, is alleen nog te bestrijden met het antibioticum Vancomycine. Dat moet alleen worden ingezet als het echt nodig is. Want anders worden micro-organismen ook daar ongevoelig voor. "In Amerika speelt dat probleem al’, weet Bakker. ‘Sommige darmbacteriën zijn al ongevoelig voor Vancomycine. Iemand zou daardoor kunnen overlijden aan een simpele infectie."
http://www.medisch-nieuws.nl/artikelarchief/artikel_13.htm

22-10-2005, 11:04

Citaat door wardasoussia:
mooi verwoord

ik moest effe nadenken wat je er presies mee bedoelde,maar dan schiet me net effe de woorden van Johan Krijf te binnen.Elk nadeel heb z`n voordeel

waneer er toch werkelijk een grote ramp uitbreekt,die grote groepen mensenlevens kost.Dan hebje kans dat mensen eens de koppen bij elkaar gaan steken.Met een gezamelijk doel .....mensen levens redden!!!
Ipv van elkaar tegen te werken en uitte roeien...

dacht ik zo
In eerste instantie dacht ik, Warda, je geeft er een mooiere uitleg aan dan ik eigenlijk bedoeld had: inkrimping van de wereldbevolking is noodzakelijk voor het voortbestaan van de mensheid.

Maar in tweede instantie realiseerde ik dat het bestrijden van die enorme kloof tussen rijk en arm en van het wereldwijde onrecht noodzakelijk zijn voor samenwerking en om tot die gewenste inkrimping te komen.
Zo bezien, komen we op hetzelfde uit.

Maly Pense

22-10-2005, 11:12



Citaat door maly_pense:
In eerste instantie dacht ik, Warda, je geeft er een mooiere uitleg aan dan ik eigenlijk bedoeld had: inkrimping van de wereldbevolking is noodzakelijk voor het voortbestaan van de mensheid.

Maar in tweede instantie realiseerde ik dat het bestrijden van die enorme kloof tussen rijk en arm en van het wereldwijde onrecht noodzakelijk zijn voor samenwerking en om tot die gewenste inkrimping te komen.
Zo bezien, komen we op hetzelfde uit.

Maly Pense
zo zie je maar .....Taal manipuleert de werkelijkheid!

22-10-2005, 11:14
MRSA is een onschuldige bacterie, die alleen gevaarlijk kan zijn als de weerstand van een mens ver onder de maat is.

22-10-2005, 11:15
Resistente bacteriën met de naam Methicilline Resistente Stafylococcus Aureus, kortweg MRSA, waren als de pest rond in Europese ziekenhuizen. Alleen strenge maatregelen kunnen hen buiten de deur houden.

“Drager”
20% tot 40% van de bevolking is “drager” van de bacterie Stafylococcus aureus. Dit betekent dat deze mensen de kiem met zich meedragen zonder er hinder van te ondervinden. De bacterie bevindt zich bij voorkeur in de neus en de keel.
Wanneer de weerstand van een drager verzwakt is of wanneer hij/zij een operatie moet ondergaan kan deze bacterie een oorzaak zijn van besmettingen van operatiewonden en van de huid maar ook van longontsteking, gewrichtsinfecties, e.a.


MRSA: gevreesde variant
De laatste decennia is er een wereldwijde toename van ziekenhuisinfecties door een bijzonder kwalijke variant van Stafylococcus Aureus, namelijk MRSA. Deze MRSA's zijn resistent tegen courante antibiotica. De bacterie is bij "dragers" als regel onschuldig. Indien hij overgedragen wordt aan patiënten met verzwakte afweer kan hij wel gevaarlijke infecties veroorzaken die erg moeilijk te bestrijden zijn. Slechts één groep antibiotica, de glycopeptiden, kan deze kwaadaardige kiemen de baas. Nu blijkt dat sommige MRSA stammen resistent worden aan dit laatste redmiddel. Daarom zetten ziekenhuizen alles op alles om de duivelse microbe buiten de deur te houden.

http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschrift_gezondheid/sante_tijdschrift/Belgische_ziekenhuizen_zetten_zich_schrap_resisten te_bacterien-11446-232-art.htm

Pagina's : [1] 2