Bekijk volle/desktop versie : Je Grote Voorbeeld!



11-04-2003, 13:11
Ik vraag me af wie jullie als grote voorbeeld hebben! En waarom je degene als je grote voorbeeld ziet!



Noesje

11-04-2003, 13:12


Allah


en moet ik je ook nog uitleggen waarom?


abahoech

11-04-2003, 13:24

Citaat:
Origineel gepost door Noesajbah
Ik vraag me af wie jullie als grote voorbeeld hebben! En waarom je degene als je grote voorbeeld ziet!



Noesje
rasoeliallah die zie ik als mijn grote voorbeeld

11-04-2003, 13:29
Kwa Islaam(ook Wel Bepaalde dingen in het dagelijkse leven) Is Rasoel Halaihie Salatoe Wa El Salaam


En Over Het Algemeen Mijn Dierbare Ouders!!

En Voor Al Mijn [GLOW=skyblue]Moeder [/GLOW]


Zij Is Echt

ALlah Ie Hafed Ha Oe Galiha Liea

Allahoema amien

11-04-2003, 15:04



Citaat:
Origineel gepost door Alicia_girl
Allah


en moet ik je ook nog uitleggen waarom?


abahoech
is niet onaardig bedoelt ofzo, maar Rabbi swt kun je denk ik niet als voorbeeld zien! Want immers een voorbeeld is iemand op wie je lijken, dus ook zo leven zoals degene heeft geleefd etc en dat weet je niet van Allah swt! Allah is onze Heer en Hij moet aanbeden worden etc etc, dus simpelweg je kunt Hem swt niet als voorbeeld zien. De rassoel sws daarentegen kan dat wel zijn! Omdat hij sws immers ook een mens was en we weten hoe hij sws heeft geleefd enzo en van Rabbi swt weten we dat niet!


Noesje

11-04-2003, 15:09
MIJN GROOTE VOORBEELD IS :


MIJN NEEFJE VAN ^MAANDEN HIJ HEEFT GEEN ZORGEN KRIJGT ZN ETEN OP TIJD EN HOEF NIET EENS OP TE STAAN ALS HIJ NAAR DE WC MOET

11-04-2003, 15:44
De profeet en ook mijn lieve mama.

salaam aleikum Dua

11-04-2003, 15:45
jantje smit

11-04-2003, 16:03

Citaat:
Origineel gepost door Noesajbah
is niet onaardig bedoelt ofzo, maar Rabbi swt kun je denk ik niet als voorbeeld zien! Want immers een voorbeeld is iemand op wie je lijken, dus ook zo leven zoals degene heeft geleefd etc en dat weet je niet van Allah swt! Allah is onze Heer en Hij moet aanbeden worden etc etc, dus simpelweg je kunt Hem swt niet als voorbeeld zien. De rassoel sws daarentegen kan dat wel zijn! Omdat hij sws immers ook een mens was en we weten hoe hij sws heeft geleefd enzo en van Rabbi swt weten we dat niet!


Noesje
ah zo bedoel je

oké nu begrijp ik je



abahoech

11-04-2003, 16:07
Ik heb niet echt een voorbeeld. De mensen die ik om mij heen zie, zijn niet wat je zegt wow dat wil ik op lijken...

11-04-2003, 16:29

Citaat:
Origineel gepost door Noesajbah
Ik vraag me af wie jullie als grote voorbeeld hebben! En waarom je degene als je grote voorbeeld ziet!



Noesje
Ikke...?
Hm...
Mahatma Ghandi...dat was pas een vent! Die kwam op voor zijn land,volk en ga zo maar door.
Nelson Madela...Ja..das ook weer een vent! Vechten zonder geweld...en toch winnen...
En niet te vergeten: mn grootouders en mn eigen ouders. voor het geen wat zij ons gegeven hebben! Ik ben trots op ze en zie ze zeker als een voorbeeld!

11-04-2003, 21:31
dit is waarom ik rasoelilallah als voorbeeld zie

De levenswijze van Rasoelullaah (sas) was een levende voorbeeld van de leer van de Qur'aan. Zijn overgave aan Allaahu Ta`ala en Zijn bevelen was oneindig. Hij gaf volledige en onfeilbare gehoorzaamheid hieraan. Niemand heeft de Qur'aan beter begrepen dan hij, net zoals niemand zich ooit zo naar de Qur'aan heeft geschikt en Zijn wetten beter heeft toegepast. Allaahu Ta`ala's de Wetgever, die door Rasoelullaah (sas) en de muslims hebben gehoorzaamd en in praktijk hebben gebracht.

Rasoelullaah (sas) is ons voorbeeld in standvastig geloof (iemaan), in alle rituele zaken (`ibadaat), in zedelijkheid (`ahlaaq), op politiek, sociaal en cultureel terrein, kortom in al ons doen en laten.

Hij geloofde in Allaahu Ta`ala met heel zijn hart en ziel. Hij heeft altijd de oorlog verklaard aan de godsdienst van de afgoden. Zelfs voor zijn profeetschap verachtte hij alle vormen van afgoderij. Zijn opdracht is altijd eenvoudig en duidelijk geweest: het grondvesten van TAWHIED, er is geen godheid, die aanbeden moet worden, dan Allaahu Ta`ala , de Rab (Heer) der werelden.

Door zijn geloof in en vertrouwen op Allaahu Ta`ala , was hij ervan overtuigd dat Allaahu Ta`ala hem zou helpen bij het vervullen van zijn taak. Tijdens de Migratie (Hidjrah) naar Madinah, werd hij en zijn beste vriend en later zijn schoonvader Aboe Bakr gevolgd door de polytheïsme. Zij schuilden in een grot. Aboe Bakr zei: "Rasoelullaah (sas) zij zijn vlak in de buurt." Rasoelullaah (sas) zei: "Wees niet bekommerd; Allaahu Ta`ala's met ons". (9/40). De achtervolgers gingen inderdaad terug zonder hen gezien te hebben. Toen hij en de muslims uittrokken om de vijand te Badr tegemoet te treden, bracht hij de nacht in `ibadah door. Hij wendde zich in volledige overgave tot Allaahu Ta`ala en zei: "O, mijn Rab, als dit handjevol mensen vernietigt, zal er niemand op aarde overblijven om U te dienen". Hierop heeft Allaahu Ta`ala Zijn Profeet en de muslims geholpen en ze hebben de polytheïsme verpletterd.

Hij geloofde met heel zijn hart en ziel in de Qur'aan als het Woord van Allaahu Ta`ala die tot einde van het bestaan zijn geldigheid en ongeschondenheid zal bewaren (zie Qur'aan 15/9). Met aan de ene hand de Qur'aan en de andere hand zijn perfecte levenswijze probeerde hij vastberadenheid zijn doel te bereiken. Voortdurend riep hij hen die in zijn boodschappen geloofden en hen die het verwierpen op tot de Islaam. Zonder angst en aarzelen verkondigde hij aan vriend en vijand de boodschappen van Allaahu Ta`ala in zijn totaliteit. Terwijl er een gracht werd gegraven rond Madinah om het binnendringen van de polytheïsme te vorkomen, stuitten ze op een rots. Rasoelullaah (sas) werd erbij gehaald. Hij brak de rots in drie slagen doormidden. Bij elke houweel slag kwam een vonk. Hij zei dat hij bij de eerste vonk het paleis van Byzantium zag, bij de tweede het paleis van Perzie en bij de derde Jemen. Rasoelullaah (sas) zag zodoende de heldere toekomst van de Islaam en schonk de muslims het goede nieuws dat deze gebieden in hun handen zou vallen. Hij zei dit op een moment dat het bestaan van de muslim gemeenschap op het punt stond van leven en dood. Zijn vastberadenheid, volharding en doorzettingsvermogen geven ons de kracht in ons geloof en zaak. Alleen Rasoelullaah (sas) kon dit met Allaahu Ta`ala's hulp aan zijn gemeenschap vertellen. Het is uitgesloten dat er een betere voorbeeld en gids voor ons is in ons standvastige geloof in Allaahu Ta`ala en alles wat van Hem komt dan Rasoelullaah (sas).

Rasoelullaah (sas) voerde op de beste en juiste manier zelf eerst elk bevel van Allaahu Ta`ala uit en vervolgens droeg hij het aan zijn gemeenschap uit. In al onze `ibadaat, politieke, economische en culturele aangelegenheden is Rasoelullaah (sas) ons voorbeeld en gids. Elke beweging elk woord elk gebaar die hij deed worden door zijn gehele gemeenschap letterlijk overgenomen. Hij prees Allaahu Ta`ala constant en hij was nimmer achteloos. Naast het verplichte `ibadaat verrichtte hij vele vrijwillige, welk ook door ons overgenomen zijn. Zijn voeten zwollen op van het staan in het nacht salaat. `Aisha , moeder van de muslims zei eens tegen hem: "O Rasoelullaah (sas), Allaahu Ta`ala heeft al uw zonden in het verleden en in de toekomst vergeven. Waarom spant u zich zo in en put u zich uit (om `ibadaat te verrichten)?. Rasoelullaah (sas) antwoordde: "Moet ik dan geen dankbaar dienaar van Allaahu Ta`ala zijn?."

Er zijn voor de muslims geen verplichte vastentijden voorgeschreven dan het vasten in de maand Ramadaan. Maar er waren weinig dagen dat Rasoelullaah (sas) niet vastte. Hij vastte zo vaak dat de Sahaba dacht dat hij er nooit mee zou ophouden.

11-04-2003, 21:46


MALCOLM X


KRS-ONE

11-04-2003, 21:47
mijn grote voorbeeld is mijn jema
zo als ik het net zoals zij ga doen dan
kan het weleens zijn dat ik het heel ver schoppen