Bekijk volle/desktop versie : Helpppppp (aub alleen dames)



20-10-2005, 17:28

Citaat door Vraagje:
salam dames hopelijk kunnen jullie mij helpen:
ik ben een meid van 23 jaar en heb een zeer onregelmatige cyclus de laatste keer dat ik ongesteld was, was 3 maanden geleden ongeveer (misschien langer). wat betekent dit ?
(Ik ben maagd dus geen zwangerschap) wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen. ik ben als de dooooood om naar de arts te gaan en ben echt radeloos
.

20-10-2005, 17:47


hey meid,

als je nog maagd bent hoef je je nergens zorgen over te maken.. kan komen door stress of ziekzijn...
voor de zekerheid toch naar de dokter gaan..
waar ben je bang voor hij bijt niet

20-10-2005, 18:01
meid als ik jou was zou ik naar de dokter gaan en vooral niet bang zijn het komt allemaal wel goed inshallah

20-10-2005, 18:02
Maak je maar geen zorgen (zolang je geen pijn hebt is het niks ernstigs volgens mij), ken ook een paar meisjes die dit hebben.
Kan echt door vanalles zijn. Heb je stress? Ben je heel mager? Heb jij je eetgewoontes veranderd of op dieet? Kan echt door zoveel factoren komen. Het beste wat je kan doen is gewoon om de pil vragen bij je huisarts, dan zal je cyclus helemaal terug normaal zijn. Het is beter van je zorgen vlug af te zijn en naar de arts te gaan dan nog langer in onzekerheid te verkeren...Maar zoals ik al zei: ik zou mij niet teveel zorgen maken.

20-10-2005, 18:18



Citaat door Vraagje:
ja maar ik ben bang voor die onderzoeken enzo dat hoeft van mij allemaal niet ik ben bang dat hij gaat zeggen dat ik geen kinderen kan krijgen ofzo je weet maar nooit dat kan ik niet aan
meid hoe langer je er mee wacht mocht het ernstig zijn (wat ik niet denk & hoop)
kan het veel zwaardere gevolgen hebben..
om je onzekerheden weg te nemen zou ik als ik jou was gewoon naar de dokter gaan..
hoe eerder je gaat hoe sneller je er vanaf bent..

ej koen ghier el ghir ncha allah

20-10-2005, 20:08

Citaat door Vraagje:
dank jullie wel dames voor jullie reacties maar is de pil zelf dan niet schadelijk?
Ja sorry ik ben echt onwetend op dit gebied
Nee hoor, de pil is echt niet schadelijk, veel vrouwen gebruiken het toch? Je hebt natuurlijk wel de zware en de lichte pil, maar de arts zal wel weten welke jij nodig hebt. Hij/zij zal ook uitleggen hoe je het moet gebruiken enzo...

Trouwens, waarschijnlijk zal je de pil voor een bepaalde periode moeten gebruiken, je moet niet denken dat het een paar jaar zal zijn.

21-10-2005, 11:46
Salaam

Je hebt een onregelmatige menstruatie, dat hebben meerdere meiden en de meesten nemen de pil om zo steeds regelmatig te zijn.
Je gaat best eens bij de dokter langs om dit te bespreken, wat de beste oplossing voor je is. De dokter zal misschien enkele tests willen doen of onderzoeken maar als je dat niet wilt hoeft dat niet.
En je moet zeker niet bang zijn dat de dokteres je zou zeggen dat misschien onvruchtbaar bent ofzo want de enige die dit weet is ALLAH SWT en het is HIJ Die beslist of je kinderen krijgt of niet.
Ga eens bij de dokter langs en vraag advies.
Veel succes

liefs

21-10-2005, 18:14
Ik ben zelf ook maagd en heb ook vaak last gehad van een onregelmatige ongesteldheid. Zoals m'n voorgangers al zeiden, je kan het beste naar een dokter gaan. Als je dat niet leuk vindt, vraag dan om een VROUWELIJKE dokter. En nee, de pil is echt niet schadelijk. Ik denk niet dat het verkocht zou worden als het schadelijk was.