Bekijk volle/desktop versie : Kinder sparen!



Pagina's : [1] 2 3

19-10-2005, 21:39
Hoe doen jullie dat? Wel/geen spaarrekening? Hoe zit het met de rente?

Graag jullie tips en/of ervaringen

19-10-2005, 23:26


het is wel handig om te sparen voor je kindje
een rekening lijkt me wel handig en je krijgt altijd een overzicht met hoeveel rente je ontvangt en dat kan je dan altijd weer scheiden

19-10-2005, 23:59
Euh..spaarpot?


20-10-2005, 09:23
ik heb daar 2 meningen over en ik ben er nog niet goed uit

langst de ene kant is het wel handig om voor je kind te sparen zodat het kind later er iets mee kan doen, bv studeren of auto kopen of wat dan ook.

maar langst de andere kant, onze ouders hebben ook nooit voor ons gespaard en ik heb gewerkt voor alles wat ik wou hebben, dus heb vroeg geleerd dat het goed is om te sparen en te werken ervoor als je iets wilt hebben, zo leer je ook wat de waarden zijn van er zelf voor werken.


dus ik weet het nog niet

20-10-2005, 10:34


Gewoon een spaarrrekening openen. Als je geen prijs stelt op de rente dan stort je die jaarlijks naar een goed doel is je schuldgevoel ook weer weg.

Na een jaartje of 18 staat er best wel een aanzienlijk bedrag die je kind goed kan gebruiken voor bv studie.

Achermijnpc ja wij hebben altijd moeten werken voor onze centjes maar ik heb vaak genoeg gedacht waarom mijn ouders nooit wat opzij hebben gezet voor ons. Natuurlijk ondoenbaar voor 7 kinderen maar toch wel s die opstandige gedachte gehad.

Je kunt je kids laten werken voor dingetjes die ze graag willen hebben en het spaargeld voor bv auto, studie laten gebruiken of bewaren tot ze zelfstandig gaan wonen/trouwen en ze dat geld geven. Opties te over.

20-10-2005, 10:46
Ik ben het eens met Selly. Wij hebben ook van onze ouders niets anders dan liefde en aandacht gehad. Maar het zou wel verrekte handig zijn geweest als we wel op onze 18e wat hadden gehad om in ieder geval een begin van je toekomst te kunnen bekostigen. Ik spaar dus wel elke maand voor mijn zoon. Mocht hij later willen studeren dan kan hij dat daarvoor gebruiken.

20-10-2005, 10:48

Citaat door Selly:
Gewoon een spaarrrekening openen. Als je geen prijs stelt op de rente dan stort je die jaarlijks naar een goed doel is je schuldgevoel ook weer weg.

Na een jaartje of 18 staat er best wel een aanzienlijk bedrag die je kind goed kan gebruiken voor bv studie.

Achermijnpc ja wij hebben altijd moeten werken voor onze centjes maar ik heb vaak genoeg gedacht waarom mijn ouders nooit wat opzij hebben gezet voor ons. Natuurlijk ondoenbaar voor 7 kinderen maar toch wel s die opstandige gedachte gehad.

Je kunt je kids laten werken voor dingetjes die ze graag willen hebben en het spaargeld voor bv auto, studie laten gebruiken of bewaren tot ze zelfstandig gaan wonen/trouwen en ze dat geld geven. Opties te over.
ja dat klopt ook, maar langst de andere kant, ik heb nooit niet gedacht waarom hebben mijn ouders niet wat opzij gezet voor me, ik kreeg altijd wat ik nodig had en voor grote en dure dingen moest ik gaan werken en als ik wat geld over had gaf ik het aan mijn moeder of kocht ik dingen voor mijn ouders.
en die opvoeding wil ik graag overbrengen aan mijn kinderen, dat als ze wat nodig hebben dat niet nodig is moeten ze ervoor werken.
en studies, tjah ik heb ook gewerkt en mijn ouders hebben alles gefinaniceerd dus dat zou ik ook doen voor mijn kinderen.
ik heb gewerkt om die ene merk gedoe te kunnen kopen of dat andere bla.
dus zoals ik al zei ik ben er nog niet uit.
en mijn man heeft ook dezelfde mening, waarom voor kinderen sparen als ze al alles gaan krijgen van ons, dus studiegeld etc... en de rest zoals auto moeten ze zelf maar werken en kopen en ik vind een auto onnodige zaken om voor te sparen, om nu al een bepaalde bedrag opzij te zetten voor dat.
en studies zullen altijd al door ons worden gefinancieerd.

20-10-2005, 10:50
Sparen voor de kleine is echt heel goed om te doen, want als je kind dan 18 is heeft ze genoeg geld om bv een rijbewijs te halen, huis inte richten etc he tkomt heel goed van toepassing, ook al zet je maar elke maand 50 euro op de spaarrekening..!!

20-10-2005, 10:54

Citaat door oembibi:
het is 'aan'








jij volgt me ook overal he

20-10-2005, 10:59

Citaat door oembibi:
wie moet jou anders corrigeren,als ik het niet doe
waarom corrigeren, mijn woord was heel juist en heel belgisch

20-10-2005, 11:06
bij postbank kan je een rekening openen zonder rente vraag maar eens na wij gaan het ook doen insha Allah

20-10-2005, 11:08
ben ik het enige die vind dat een kind geen spaarrekening nodig heeft omdat dat kind een opvoeding moet krijgen dat ze voor alles zelf moeten werken en zo ook de waarde van het geld kennen???

20-10-2005, 11:35



Citaat door achermijnpc:
ben ik het enige die vind dat een kind geen spaarrekening nodig heeft omdat dat kind een opvoeding moet krijgen dat ze voor alles zelf moeten werken en zo ook de waarde van het geld kennen???
Ik wil wel graag voor mijn kinderen sparen. Het is niet zo dat ze dan geld van ie rekening kunnen gebruiken voor kleren of dure telefoon ofzo. Dat geld is voor het halen van hun rijbewijs, studie betalen of andere belangrijke dingen. Op die maniet kunnen ze al hun tijd aan hun studie besteden en hoeven ze alleen te werken voor hun kleding/schoenen. Als ze ook voor hun rijbewijs of studie moeten werken moeten ze meer werken en hebben ze minder tijd voor studie over. Ik heb dit meegemaakt, moest veel uren per week draaien en geloof me, het was echt heel moeilijk.

Je kan wel denken, studie betalen wij voor ze, maar hoe wil je dat doen als je 3 of 4 kinderen hebt en ze kiezen een dure studie van 3000 euro? Mochten ze het geld niet gebruiken voor rijbewijs of studie, dan kunnen ze er hun bruiloft mee betalen. Dat is iets wat veel geld kost.
Zolang je ze leert dat ze zelf moeten sparen voor kleding, dure telefoon, auto enz dan is er niks mis mee. Maar dat geld laten gebruiken voor kleding ofzo vind ik niet oke.

20-10-2005, 12:03

Citaat door achermijnpc:
ben ik het enige die vind dat een kind geen spaarrekening nodig heeft omdat dat kind een opvoeding moet krijgen dat ze voor alles zelf moeten werken en zo ook de waarde van het geld kennen???
Ik ben het wel met je eens hoor. Mijn beide kinderen hebben een spaarrekening waar we hun kinderbijslag op storten. Uiteindelijk gebruik ik het geld zelf voor grote aankopen hahaha. En het is niet zielig en het is niet hun geld, want ik betaal gewoon nu alles voor ze en geloof me ze zijn echt verwend met spullen. Wat er in de toekomst gebeurd allahoe ahlam. En dan als ik later hun studie niet kan betalen, wie zegt dat ik dan nog leef, of wie zegt dat ze willen studeren, misschien wordt mijn zoon wel een rijke voetballer en trouwt mijn dochter met een rijke man Daar ga ik met nu echt niet druk om maken. En anders moeten ze maar werken net als ik heb gedaan.

20-10-2005, 12:12
Ik werk zelf bij een bank dus ik ben wel bekend met dit soort dingen...

Ik open voor ons kind gewoon een betaalrekening (geen spaarrekening) en daar komt zijn of haar kinderbijslag en spaargeld op... het is gewoon een betaalrekening dus je ontvangt er geen rente op!

Pagina's : [1] 2 3