Bekijk volle/desktop versie : Mijn kind wil niet eten!?



Pagina's : [1] 2

19-10-2005, 09:42
Mijn kind van 17 maanden wilt niet eten echt niks met moeite krijgt ie per dag 2 hapjes naar binnen en 2 flesjes melk klaar wat moet ik doen het is echt een strijd aan het worden. Wie kan me helpen (hij is zo magertjes geworden)

19-10-2005, 09:55


Misschien vind ie die hapjes niet lekker...... houd je kind niet van Melk ?

19-10-2005, 10:06
het kan ook aan de leeftijd liggen rond die tijd eeten ze meestal minder of soms niks als hij echt honger heeft komt ie wel hoor maak je er niet zo druk over
of vraag het aan concultatie buraeu

mijn dochtertje van 10 maanden wil geen nutrilon meer drinken alleen nog maar 1flesje snachts in plaats van melk geef ik yoghi drink
ze eet goed dus maak me niet zo druk om alle bij mijn kids lussen geen melk raar is dat he ik zelf lust het ook niet mijn man wel

19-10-2005, 10:08
Hij was gek op kaas en macaroni en wortels enzo nu moet ie er niks van hebben woellah ik raak er echt gefrustreerd van heb nu van je krijgt niks pas om 12uur dan kom je zelf wel als je honger hebt maar ben bang dat ie die schema aanleert van niks eten 12uur flesje

19-10-2005, 10:29


mijn kinderen hebben ook soms van zulke acties, meestal negeer ik het en dan gaat het na een paar dagen weer goed...

Hou je zoontje wel in de gaten het is natuurlijk weer niet zo dat je hem honger moet laten lijden maar als je gefrustreerd raakt dan merkt ie dat ook dan ben je nog verder van huis

19-10-2005, 10:51
Let wel op natte luier! ALs deze nauwelijks vol zijn bestaat het risico van uitdroging...
Als ik jou was zou ik het consultatiebureau bellen asl je het niet vertrouwd.

19-10-2005, 12:07
Salaam alaikum,

het is normaal dat kinderen een fase krijgen waarin ze minder/weinig/bijna niets eten. Het belangrijkste is om je er niet druk om te maken en er vooral GEEN strijd van maken, ook niet gaan belonen met snoep, dwingen, smeken etc. Gewoon eten voor hem zetten (kleine portie) en hem xx minuten de tijd geven (ik neem aan dat ie zelf eet, toch?), als ie het niet eet dan niet, haal het bord weg en doe alsof er niets aan de hand is.

Ik persoonlijk zou minder melk geven en wel blijven aanbieden. Hetgeen je aanbiedt wel gezond zijn, dus bv biologische cornflakes ofzo. Wat mss ook helpt is om hem mee te laten helpen met koken of opscheppen. Je keuken is dan wel een beetje een troep, maar ach... het is wel leuk.

M.

19-10-2005, 12:08
oh, qua drinken zou ik een rietjes-antilekbeker kopen van Nubi en die altijd in de kamer hebben, dus dat ie zelf kan drinken.

19-10-2005, 13:56
die antilek beker heeft ie in de prullenbak gedouwt zonder dat ik het wist en weg was ie moet nog een nieuwe halen en nee ik geef hem echt geen snoep doe ik zowiezo niet

19-10-2005, 14:11
Hallo Oemouail,

Met dezelfde problemen die je nu aankaart met je kind, heb ik zelf ook een paar maanden geleden ook aangekaart, helaas zijn de eet problemen bij mijn kind nog steeds niet opgelost.

Mijn zoontje is ook 17 maanden. het is begonnen toen hij 11 a 12 maanden was. hij weigert te eten, met moeite en frustratie geef ik pap met melk in een fles en fruit ook in een fles. Iemand van 17 maanden hoort in principe niet uit een fles te "eten" . onlangs ben ik voor de zoveelste keer naar de huisarts geweest. het antwoord is dan ook, zolang hij goed groeit is er niets aan de hand. en hiermee moet ik het ook mee doen. echter in mijn ogen groeit hij niet goed genoeg

Ik weet precies wat je voelt en hoe moeilijk je het hebt, ik hoop dat het dan ook goed komt.

groet

19-10-2005, 14:27
Wat zegt het consulatie bureau tegen jou? zeker hij groeit dus gaat goed. Ik probeer echt van alles te geven maar wallouw !

19-10-2005, 14:43
de cb zegt dat hij goed groeit en zijn lengte en gewicht is ook nabij het gemiddelde, zoals je wel weet zijn wij marokkaanse vrouwen wat kritisch in de opmerkingen oa "wat is hij mager geworden" en "wat is hij klein" dit soort opmerkingen kan niet verkroppen en raak daardoor ook gefrustreerd van.

19-10-2005, 14:54


Ik weet hoe je je voelt, ik heb het namelijk ook gehad en heb het eigenlijk nog steeds met mijn dochtertje en ze is ondertussen al 6. Maar zoals MOR al zei je kan ermee naar de huisarts of cb maar die doen toch niks ze zeggen ´als je kind niet ziek word en gewoon speels is hoef je je niet druk te maken. Dus als ik jou was zou ik me echt niet te druk maken want dat had ik wel gedaan en ik werd er echt gek van zoms barsste ik zelfs in tranen uit vooral omdatik zag dat ze zo magertjes was vergeleken met de meeste kinderen. Zet gewoon iets van drinken en brood of ander eten op tafel en dan pakt ie vanzelf af en toe en zo krijgt ie dan toch iets binnen. Pas er alleen maar mee op dat je niet te veel sapjes geeft van daar raken ze ook vol van, en verder laat niet aan je kind merken dat je er boos om word want dat vinden ze juist leuk een manier zeg maar van aandacht krijgen, dat merkte ik ook bij mijn dochtertje totdat ik gewoon eten voor haar neerzette en daarna verder ging met mijn dingen en toen ging ze steeds meer eten als ze zag dat ik haar geen aandacht gaf.
Maar echt vooral niet te druk om maken want ik weet het je kan er echt gek van worden gewoon.

19-10-2005, 15:18
Ohh... dus ze komen voldoende aan volgens het cb???

Dan zou ik me helemaal geen zorgen maken, in het eerste jaar groeien babies heeel snel, en in het 2e jaar bijna niet (ze kunnen soms zelfs afvallen). Mijn zoontje is ook veeeeeel dunner geworden en langer. Het baby-achtige gaat eraf, maar dat is normaal hoor?!

Laat je niet gekmaken door anderen... als ze volgens de curve genoeg groeien, dan is er niets aan de hand. Behalve in de ogen van anderen...

M.

19-10-2005, 15:21
pas wel op dat je geen rare gewoontes aanleert, zoals alles met de fles geven! gewoon in de kinderstoel met julllie allemaal aan tafel en geeft hem ook een bordje en bestek. Als ie niets eet, dan niet...

Mor, ik snap het heel goed, maar als je je kind als een baby behandeld, zal hij zich ook zo gedragen... mss vind ie het wel heel leuk als ie zelf mag eten met zijn handen de aardappels kneden...

Pagina's : [1] 2