Bekijk volle/desktop versie : Samir A, een jongen die net om de hoek komt kijken...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

18-10-2005, 21:13
Assalaamou alaikoum warahmatoullah wabarakatouh


Samir A is nog maar een jongen die net komt kijken in de wereld; zo onwetend…. laat staan over de Islam
Het is een jongen van 19 jaar..!!!!!!!!!!! Islam is niet een geloof van haat, woede en oorlog mensen….
Het is een geloof waar je respect behoort te tonen voor je medemens. Een geloof waarbij je liefde behoort te geven al ontvang je geen liefde terug, het is een geloof waarbij je woede moet vermijden.

Onze Profeet Mohammed vrede en zegen zij met hem heeft ons verteld, dat op de dag des oordeels degene die als martelaar gestorven is voor Allah ta3ala
zal komen te staan… Allah ta3ala zal hem dan vragen; Wat heb jij voor MIJ gedaan?…. De persoon zal dan antwoorden; Allah ik ben voor U als martelaar gestorven… ik heb gevochten voor U… Allah zal dan zeggen; Nee je ben niet als martelaar voor MIJ gestorven maar je hebt het gedaan voor de mensheid, zodat zij zullen zeggen; Kijk die persoon is als martelaar gestorven!!!!!!!!! wat was dat een dapper persoon!!!!!!!!!!!!.
De persoon wordt dan op zijn gezicht na voren getrokken en zo in de hel gegooid.



Wat ik hier mee wil zeggen mensen is dat Samir A op een leeftijd zit die nog van aandacht houd.. en een goede moslim zal absoluut
geen aandacht vragen van de mensheid, maar graag de aandacht zou willen van Allah ta3ala.

Samir A is nog maar een jongen van 19 jaar die nog niet eens de helft weet van de Islam. Het is nog een leerling die fouten zal maken en van zijn fouten zal moeten leren. Allah heeft ons niet verteld, en onze profeet Mohammed vrede en zege zij met hem heeft ons niet geleerd om elkaar af te maken en om elkaar te haten… En alleen de haat en woede die deze jonge gast laat zien is al een teken van zwakheid. En zwakheid is een teken dat de Sajtaan een bepaald persoon nog duidelijk in zijn macht heeft. In dit geval is dat Samir.

Ik zal deze jonge gast zeker niet gaan beoordelen, want dat is niet onze taak om dat te doen. Wat wel onze taak is, onze broeders en zusters te vertellen hoe het hoort in de Islam en hoe het beter kan.

Maar algir InschaAllah. Moge Allah ons vergeven voor onze zondes en ons dubbel belonen voor onze goede daden InschaAllah

18-10-2005, 21:56


goed gezegd meid!

18-10-2005, 23:28

Citaat door Ieniemienie1:
Assalaamou alaikoum warahmatoullah wabarakatouh


Samir A is nog maar een jongen die net komt kijken in de wereld; zo onwetend…. laat staan over de Islam
Het is een jongen van 19 jaar..!!!!!!!!!!! Islam is niet een geloof van haat, woede en oorlog mensen….
Het is een geloof waar je respect behoort te tonen voor je medemens. Een geloof waarbij je liefde behoort te geven al ontvang je geen liefde terug, het is een geloof waarbij je woede moet vermijden.

Onze Profeet Mohammed vrede en zegen zij met hem heeft ons verteld, dat op de dag des oordeels degene die als martelaar gestorven is voor Allah ta3ala
zal komen te staan… Allah ta3ala zal hem dan vragen; Wat heb jij voor MIJ gedaan?…. De persoon zal dan antwoorden; Allah ik ben voor U als martelaar gestorven… ik heb gevochten voor U… Allah zal dan zeggen; Nee je ben niet als martelaar voor MIJ gestorven maar je hebt het gedaan voor de mensheid, zodat zij zullen zeggen; Kijk die persoon is als martelaar gestorven!!!!!!!!! wat was dat een dapper persoon!!!!!!!!!!!!.
De persoon wordt dan op zijn gezicht na voren getrokken en zo in de hel gegooid.



Wat ik hier mee wil zeggen mensen is dat Samir A op een leeftijd zit die nog van aandacht houd.. en een goede moslim zal absoluut
geen aandacht vragen van de mensheid, maar graag de aandacht zou willen van Allah ta3ala.

Samir A is nog maar een jongen van 19 jaar die nog niet eens de helft weet van de Islam. Het is nog een leerling die fouten zal maken en van zijn fouten zal moeten leren. Allah heeft ons niet verteld, en onze profeet Mohammed vrede en zege zij met hem heeft ons niet geleerd om elkaar af te maken en om elkaar te haten… En alleen de haat en woede die deze jonge gast laat zien is al een teken van zwakheid. En zwakheid is een teken dat de Sajtaan een bepaald persoon nog duidelijk in zijn macht heeft. In dit geval is dat Samir.

Ik zal deze jonge gast zeker niet gaan beoordelen, want dat is niet onze taak om dat te doen. Wat wel onze taak is, onze broeders en zusters te vertellen hoe het hoort in de Islam en hoe het beter kan.

Maar algir InschaAllah. Moge Allah ons vergeven voor onze zondes en ons dubbel belonen voor onze goede daden InschaAllah
Bron?

Je spreekt jezelf tegen; eerst oordeel je over hem, alsof je hem kent. En dan zeg je dat het niet onze taak is om over hem te oordelen..

Leeftijd zegt trouwens niks.

19-10-2005, 02:39
gedeeltelijk mee eens

19-10-2005, 03:06


salaam,

je verhaal zal misschien bijna wel kloppen maar oordeel niet over het onbekende. Laat de oordeel aan allah over.


Wat me opvalt....de mens zoekt altijd naar dingen die moeilijker is voor haar. Oordelen over iemand moet je echt een dosis aan capaciteit/denkvermogen hebben. Een rechter heeft jaren lang een studie voor moeten doen. En dan is het niet eens de wet die volledig is. Maar nog vele gebreken heeft ( nederlandse wetgeving). De wet kun je nog wel leren en uitvoeren....maar wie zegt dat de gegevens volledig zijn ? en is uitspraak dan wel rechtvaardig? Allah ziet en hoort alles.


Voor hetzelfde geld is samira.a psychisch niet in orde...en stel dat er wel word bewezen dat hij niet volgens de wet ( shari'a) heeft gehandeld maar niet in zijn hoof in orde is? is dat een verblijfplaats hel? nee, mensen met die handicap die niet volledig kunnen functioneren kan een bepaalde daad niet toegrekent worden.

moehiem, hoop een beetje geinformeerd te hebben


succes

19-10-2005, 09:53

Citaat door mfelles:
Bron?

Je spreekt jezelf tegen; eerst oordeel je over hem, alsof je hem kent. En dan zeg je dat het niet onze taak is om over hem te oordelen..

Leeftijd zegt trouwens niks.
SoubhanAllah,
ik heb alleen maar gezegd dat hij een leerling is binnen de islam zoals wij dat allemaal zijn. Wat hij blijkbaar niet weet, is dat het anders MOET dan dat hij denkt
Ik ben niet voor hem of tegen hem, het enige wat ik heb gedaan is feiten op tafel gooien, hoe het hoort te zijn binnen de islam, en hoe Allah ta3ala ons graag tegenover Hem zou willen hebben en niet als onwetende gekken door het leven heen jagen
In de tijd van martelingen(verdedigen) is in de tijd van de profeet vrede zij met hem, dat was een tijd die in deze tijd absoluut niet herleefd kan worden, het is al een overwinning als wij ons geloof met beide handen vast kunnen houden in deze kafirland en voor ons zelf op kunnen komen wanneer het nodig is, wanneer een kafier tegenover ons staat met zijn dreigementen (zelfverdediging dus)
maar voor de duidelijkheid zijn geloof is mijn geloof, maar zijn daden zijn zijn fouten binnen de islaam, hij interperteert het alleen op zijn manier wat erg jammer is. voor mij is dat onwetend, voor mij is dat een leerling die net om de hoek komt kijken. Maar helaas niet in het Boek van Allah, maar bijv in het boekje van Mohamed B en ga zo maar dooor.............

thats all

19-10-2005, 10:00

Citaat door Marrakechi:
salaam,

je verhaal zal misschien bijna wel kloppen maar oordeel niet over het onbekende. Laat de oordeel aan allah over.


Wat me opvalt....de mens zoekt altijd naar dingen die moeilijker is voor haar. Oordelen over iemand moet je echt een dosis aan capaciteit/denkvermogen hebben. Een rechter heeft jaren lang een studie voor moeten doen. En dan is het niet eens de wet die volledig is. Maar nog vele gebreken heeft ( nederlandse wetgeving). De wet kun je nog wel leren en uitvoeren....maar wie zegt dat de gegevens volledig zijn ? en is uitspraak dan wel rechtvaardig? Allah ziet en hoort alles.

Voor hetzelfde geld is samira.a psychisch niet in orde...en stel dat er wel word bewezen dat hij niet volgens de wet ( shari'a) heeft gehandeld maar niet in zijn hoof in orde is? is dat een verblijfplaats hel? nee, mensen met die handicap die niet volledig kunnen functioneren kan een bepaalde daad niet toegrekent worden. Het is een hadit van onze profeet Mohammed vrede en zege zij met hem wat ik als voorbeeld heb genomen. Je heb mij niet horen zeggen dat Samir A naar de hel gaat ...... effen goed lezen broeder

moehiem, hoop een beetje geinformeerd te hebben


succes
Assalaamou alaikoum warahmatoullah wabarakatouh,

Ik denk dat jij je eerst moet verdiepen in de Islam, en dan met je uitspraken moet komen. Algir InschaAllah.

19-10-2005, 11:17
Je hoeft niet over hem te oordelen maar wel om zijn denkwijze en zijn daden.
Ik waarschuw mijn broeders en zusters daarom om afstand van zulke ontwetende te nemen.
het is een sekte genaamd elkhwariedj waar de profeet tegen waarschuwde in zijn tijd. Nu zien we ze ook.
De grote geleerde (waarvan de leden van ladjnatoe addaiema) hebben over deze praktijken gesproken en keuren dit af.
En Soubhana Allah het zijn pubers die amper hun gebed kunnen verrichten.
moge allah hen leiden naar de waarheid want ze dwalen amsakan.

19-10-2005, 12:07

Citaat door manhadj:
Je hoeft niet over hem te oordelen maar wel om zijn denkwijze en zijn daden.
Ik waarschuw mijn broeders en zusters daarom om afstand van zulke ontwetende te nemen.
het is een sekte genaamd elkhwariedj waar de profeet tegen waarschuwde in zijn tijd. Nu zien we ze ook.
De grote geleerde (waarvan de leden van ladjnatoe addaiema) hebben over deze praktijken gesproken en keuren dit af.
En Soubhana Allah het zijn pubers die amper hun gebed kunnen verrichten.
moge allah hen leiden naar de waarheid want ze dwalen amsakan.
Dankje wel... Allahamdoelillah eindelijk iemand die mij begrijpt

19-10-2005, 12:18
Heb je hem aangesproken, en met hem over zijn aqiedah gepraat(en indien hij fouten heeft, hem erop gewezen?).

Of ben jij een van de velen die ook de krant leest?

19-10-2005, 12:27

Citaat door Zehra...:
Ik denk niet dat je jou stelling kunt baseren op leeftijd...Er zijn personen van 20 jaar die meer van de islam afweten dan personen van 50 jaar... Het ligt er gewoon aan hoeveel tijd je erin steekt om kennis op te doen, hoeveel jij bereid bent te geven voor Allah en hoeveel interesse er is...

alaikoum salaam...
Mijn stelling is gebaseerd op onwetendheid en daar hoor ook zeker leeftijd bij. Maar ik geef je groot gelijk dat er genoeg zijn die Alhamdoeillah wel weten hoe het moet, en dat ze de levenswijze van onze Profeet Mohammed vrede en zege zij met hem willen volgen Alhamdoelillah ... en er zijn ook inderdaad genoeg oudere die onwetend willen blijven… Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de onwetendheid van Samir A…. en jongen die duidelijk nog jong van geest is, die de haat en woede duidelijk graag te vriend heeft…. Dat meid is zwakheid..... en zwakheid is een teken van de Sajtaan. Een zelfmoordaanslag is geen trots niet in de Islam niet in geen enkel geloof…. En dat niet alleen ze wil ook nog onschuldige mensen met zich meenemen… wie zijn hun (martelaars) om te beoordelen wie nou goed of fout bezig is om te doden. Zover ik weet moet de dag des oordeels nog komen en nog is die taak niet aan de martelaars weg gelegd…

19-10-2005, 12:33

Citaat door Tarik15:
Heb je hem aangesproken, en met hem over zijn aqiedah gepraat(en indien hij fouten heeft, hem erop gewezen?).

Of ben jij een van de velen die ook de krant leest?
Het is geen brave jongen als je dat bedoeld

19-10-2005, 13:17


Nogmaals, heb je hem zelf gesproken, en hem op zijn fouten gewezen?

Indien je dat niet hebt gedaan, praat dan niet over hem.

19-10-2005, 13:26

Citaat door Tarik15:
Nogmaals, heb je hem zelf gesproken, en hem op zijn fouten gewezen?

Indien je dat niet hebt gedaan, praat dan niet over hem.
Zolang de kafier denkt dat het bij de Islam hoort wat jou vriend Samir A doet of denkt geef ik mijn mening, en zal ik zeker vertellen dat Samir A maar een onwetende is

19-10-2005, 13:28
La Hawla Wa La Quwata Illa Billah..

Je doet takfier op een individu, zonder met maar een bewijs te komen wat hem uit de Islam zet?!!!

Zuster, ga je ergens anders mee bezig houden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6