Bekijk volle/desktop versie : hoe moet je hieruit komen?



18-10-2005, 13:21
je bent een jongen van eeeh laten we zeggen 24 jaar.

je bent eigenlijk een jongen die veel interesse heeft in zijn geloof.

altijd als je surft, is het eerst wat je doet meteen naar je favoriete xxxxxxxxx, om wat te lezen over je geloof, lezingen/koran luisteren.

je probeert voor zover dat lukt alles wat haram is te vermijden, en dat lukt jou toch wel heel goed.

kortom: islam speelt een heel belangrijk rol om je leven, zowel in je denken als in je doen.


maar je hebt een probleem, en niet zomaar een probleem, een heel zware, een heel grote, en heel kwalijke. en dat is het feit dat je een zwakke hebt voor vrouwen. als je op straat loopt, er loopt geen mooie dame voorbij zonder dat je stiekem naar haar staart, en je kijkt ook nog om om te zien hoe mooi haar achterwerk is (sorry). om niet ver in detailles te gaan ---> de vrouwen hebben een groot invloed op je gevoelens, dan heb ik het over lichamelijk gevoelens.

hoe moet je hiermee omgaan, als je nog niet in staat bent te trouwen? en is dit normaal? of niet?

18-10-2005, 20:16



Citaat door TjacKaaaa:
je bent een jongen van eeeh laten we zeggen 24 jaar.

je bent eigenlijk een jongen die veel interesse heeft in zijn geloof.

altijd als je surft, is het eerst wat je doet meteen naar je favoriete xxxxxxxxx, om wat te lezen over je geloof, lezingen/koran luisteren.

je probeert voor zover dat lukt alles wat haram is te vermijden, en dat lukt jou toch wel heel goed.

kortom: islam speelt een heel belangrijk rol om je leven, zowel in je denken als in je doen.


maar je hebt een probleem, en niet zomaar een probleem, een heel zware, een heel grote, en heel kwalijke. en dat is het feit dat je een zwakke hebt voor vrouwen. als je op straat loopt, er loopt geen mooie dame voorbij zonder dat je stiekem naar haar staart, en je kijkt ook nog om om te zien hoe mooi haar achterwerk is (sorry). om niet ver in detailles te gaan ---> de vrouwen hebben een groot invloed op je gevoelens, dan heb ik het over lichamelijk gevoelens.

hoe moet je hiermee omgaan, als je nog niet in staat bent te trouwen? en is dit normaal? of niet?
U moet trouwen. Kan dat niet, dan kunt u het beste zoveel mogelijk vasten. Voordat u naar buiten gaat, doe'a zeggen...bescherming zoeken tegen Shaytaan en alle fitna.
Het is Ramadan, doe veel doe'a dat Allah je helpt zo snel mogelijk te trouwen. Lees over zina (de verschillende vormen ervan, zoals zina met het oog). Probeer buiten je ogen gericht te houden op de grond of hetgeen waar je naar toe wilt gaan. Ga niet buiten slenteren, maar altijd met een duidelijk doel naar buiten. Een goeie tip misschien: vertrek een beetje laat uit huis, dat je haast hebt om te komen waar je moet zijn....in alle haast heb je geen tijd om naar vrouwen te kijken.
En laatste advies: vrees Allah ten alle tijden...onthou dat Allah alles ziet wat je doet en dat al je daden opgeschreven worden door de engelen. Steeds als je naar een vrouw kijkt (uit begeerte) weet dan dat je linkerengel een slechte daad voor je opschrijft. Dat is toch zo'n vrouw niet waard...

En tot slot: moge Allah onze broeders helpen tegen deze fitna, genaamd (halfnaakte) VROUWEN.

18-10-2005, 21:38
je moet gewoon naar de grond kijken

19-10-2005, 01:29

Citaat door Sabira23:
U moet trouwen. Kan dat niet, dan kunt u het beste zoveel mogelijk vasten. Voordat u naar buiten gaat, doe'a zeggen...bescherming zoeken tegen Shaytaan en alle fitna.
Het is Ramadan, doe veel doe'a dat Allah je helpt zo snel mogelijk te trouwen. Lees over zina (de verschillende vormen ervan, zoals zina met het oog). Probeer buiten je ogen gericht te houden op de grond of hetgeen waar je naar toe wilt gaan. Ga niet buiten slenteren, maar altijd met een duidelijk doel naar buiten. Een goeie tip misschien: vertrek een beetje laat uit huis, dat je haast hebt om te komen waar je moet zijn....in alle haast heb je geen tijd om naar vrouwen te kijken.
En laatste advies: vrees Allah ten alle tijden...onthou dat Allah alles ziet wat je doet en dat al je daden opgeschreven worden door de engelen. Steeds als je naar een vrouw kijkt (uit begeerte) weet dan dat je linkerengel een slechte daad voor je opschrijft. Dat is toch zo'n vrouw niet waard...

En tot slot: moge Allah onze broeders helpen tegen deze fitna, genaamd (halfnaakte) VROUWEN.

Ameeen!

Mooi gezegd oegtie!

19-10-2005, 02:14


realiseer je dat dit een moeder, zus, tante en dochter is. zoals jij niet wilt dat er naar een van deze dierbaren gekeken word op de manier die jij aangeeft, dien jij dat ook niet te doen.

en doe je dit wel dan dien je te weten dat er zoiets bestaat als karma, doe kwaad ontmoet het kwade, doe goed en ontmoet het goede. het kan dus heel goed zijn dat je word bestraft op de manier die je eerder aangaf (dat mensen op zo een dergelijke manier naar je dierbare gaan kijken).

Een hadît
Op een dag kwam een jongen bij Rasûlullâh s.a.w en hij zei: “O Rasûlullâh, ik wil me bekeren tot de islâm, maar geef me toestemming om zinâ te plegen.” Toen cUmar de woorden van de jongen hoorde, trok hij meteen zijn zwaard. Dit soort uitspraken was voor cUmar onaanvaardbaar. Maar voor Rasûlullâh s.a.w was dit niet het geval. Hij liet de jongen zeggen wat hij te zeggen had en vroeg: “Jongen, als je muslim wil worden, alsjeblieft, doe dat maar (dwz leg dan maar de šahâdah af).” En hij s.a.w vroeg toen: “Heb je een moeder of een zus of een tante?” De jongen antwoordde: “Ja, die heb ik.” Rasûlullâh s.a.w vroeg toen aan hem: “Wat zou je vinden als iemand zinâ zou plegen met je vrouwelijke familieleden?” Bij het horen van deze woorden werd de jongen rood van woede en zei: “Nee, nee, nee, Rasûlullâh. Ik zou die ontuchtpleger vermoorden.” Rasûlullâh zei met een glimlach tegen de jongen: “Jongen, weet je dat als ik jou toestemming geef om zinâ te plegen, dat ik dan op hetzelfde moment iemand anders toestemming zou geven om ontucht te plegen met jouw vrouwelijke familieleden?” De jongen knikte en zei: “In dat geval bekeer ik mij tot de islâm en zal ik nooit meer ontucht plegen.”

19-10-2005, 03:47
Inderdaad broeder dromer. Alleen het probleem ligt niet alleen bij de mannen. Het zijn ook de vrouwen die er zo bij lopen. Als zij zich bedekten, dan zou hij (en vele anderen met hem) niet kijken en zeker niet omkijken. Maar dat mag geen excuus zijn.

Geef de straat haar recht!

19-10-2005, 03:52

Citaat door Umayya:
Inderdaad broeder dromer. Alleen het probleem ligt niet alleen bij de mannen. Het zijn ook de vrouwen die er zo bij lopen. Als zij zich bedekten, dan zou hij (en vele anderen met hem) niet kijken en zeker niet omkijken. Maar dat mag geen excuus zijn.

Geef de straat haar recht!

het komt inderdaad van beide kanten, maar als de 1 zich er niet aan houd dan hoeft de ander zijn/haar dwaling uiteraard niet te volgen. iedereen word gestraft en/of beloond voor hetgeen hij/zij deed.

zo zullen deze dames ook hun straf krijgen, tenzij ze berouw zullen tonen en van dit onrechtvaardige gedrag zullen afzien.

hier ik heb een topic samengesteld om je op weg te helpen: link.