Bekijk volle/desktop versie : Na zjawziya samenwonen



Pagina's : [1] 2 3

17-10-2005, 19:41
Zijn er ook dames die gelijk na de zjawziya samen zijn gaan wonen tot aan de bruiloft..

17-10-2005, 19:54


Wie wilt dat nou niet joh..............









Geen Serieuze Reactie

17-10-2005, 20:17
Jah , El Mouslima heeft gelijk. Wie zou dat nou niet willen? Iedereen zou meteen gelijk willen samenwonen, Maar ons cultuur zit nou eenmaal raar in elkaar. Het is meteen een grote schande om samen te gaan wonen. Ze Moeten per se eerst een feest hebben gegeven want anders gaan mensen over je praten (Roddelen dus) en dat vinden ze niet leuk

Ach Alsjeblieft zeg, Getrouwd is Getrouwd.. ! Het is Halal. I

k vind het wel Jammer dat echt veel mensen nog steeds zo denken

17-10-2005, 20:20

Citaat door MaRoCcInA:
Jah , El Mouslima heeft gelijk. Wie zou dat nou niet willen? Iedereen zou meteen gelijk willen samenwonen, Maar ons cultuur zit nou eenmaal raar in elkaar. Het is meteen een grote schande om samen te gaan wonen. Ze Moeten per se eerst een feest hebben gegeven want anders gaan mensen over je praten (Roddelen dus) en dat vinden ze niet leuk

Ach Alsjeblieft zeg, Getrouwd is Getrouwd.. ! Het is Halal. I

k vind het wel Jammer dat echt veel mensen nog steeds zo denken
Ik zie het steeds vaker om me heen gebeuren.. Het mag ook.. Het is halal..

Mijn pa zou me

17-10-2005, 20:25



Citaat door miss_burberry:
Ik zie het steeds vaker om me heen gebeuren.. Het mag ook.. Het is halal..

Mijn pa zou me
Jaa indd. mijn pa ook

Mensen plaatsen cultuur boven Islam!! Kijk we weten al dat de Nederlanders het verschil niet weten (zie Pim Fortuin: "Islam is een achterlijke CULTUUR" )

maar nu beginnen onze landgenoten ook daarin te geloven.

17-10-2005, 20:35

Citaat door Kwebbel_24:
Jaa indd. mijn pa ook

Mensen plaatsen cultuur boven Islam!! Kijk we weten al dat de Nederlanders het verschil niet weten (zie Pim Fortuin: "Islam is een achterlijke CULTUUR" )

maar nu beginnen onze landgenoten ook daarin te geloven.

17-10-2005, 20:50

Citaat door miss_burberry:
Zijn er ook dames die gelijk na de zjawziya samen zijn gaan wonen tot aan de bruiloft..
Hey schat.
Zou wel een paar daagjes naar 'm toe willen naar Spanje als we zewzia hebben gedaan, maar dat zou ik echt niet mogen!!!!!!!!
Was het maar waar!!!!!!!!!!!!!!

17-10-2005, 20:51
jah op zich is het niet haram... maar ik vind die cultuur toch mooi na je huwelijk pas samen leven

17-10-2005, 20:54
Mijn vriendin is wel een weekje op vakantie gegaan met haar man toen ze zewzia had gedaan...............

17-10-2005, 20:55

Citaat door marocloubna:
Hey schat.
Zou wel een paar daagjes naar 'm toe willen naar Spanje als we zewzia hebben gedaan, maar dat zou ik echt niet mogen!!!!!!!!
Was het maar waar!!!!!!!!!!!!!!
Als je dan mag gaan, ga ik mee.. Lekker winkelen daar

17-10-2005, 20:57

Citaat door marocloubna:
Mijn vriendin is wel een weekje op vakantie gegaan met haar man toen ze zewzia had gedaan...............
Ja.. Dit soort dingen zie ik steeds vaker om me heen gebeuren..
Het mag volgens de islam, want je bent man en vrouw.. Dus in principe heeft niemand er wat over te zeggen..

maar in onze cultuur wordt daar heel anders naar gekeken..

17-10-2005, 20:59

Citaat door miss_burberry:
Als je dan mag gaan, ga ik mee.. Lekker winkelen daar
Zo, zeker dat jij mee gaat als ik OOIT ZOU MOGEN gaan!!!!!!! Inderdaad lekker winkelen en gek doen............

17-10-2005, 21:01



Citaat door miss_burberry:
Ja.. Dit soort dingen zie ik steeds vaker om me heen gebeuren..
Het mag volgens de islam, want je bent man en vrouw.. Dus in principe heeft niemand er wat over te zeggen..

maar in onze cultuur wordt daar heel anders naar gekeken..
Wallahila, maar aan de andere kant is het toch niet zo gek, want waarom zou je nog een feest geven als je toch al samenwoont.............. Snap ie..........

17-10-2005, 21:05

Citaat door marocloubna:
Wallahila, maar aan de andere kant is het toch niet zo gek, want waarom zou je nog een feest geven als je toch al samenwoont.............. Snap ie..........
Ja.. dat is zo..

Ken veel mensen die zawzjiya hebben gedaan.. Een grote verlovingsfeest hebben gegeven, met toeters en bellen.. En daarna zijn gaan samenwonen..
Tot de bruiloft..

17-10-2005, 21:11
Jaa indderdaad ja.. als je eenmaal gaat samenwonen.. dan heeft die bruiloft ook geen zin meer..


is wel een rare volgorde.. wat je dan gewoon kan doen is wel een schaap slachten en familie uitnodigen .. want dat volstaat ook als een bruiloft.. want nergens staat hoe je een bruiloft moet geven.

Pagina's : [1] 2 3