Bekijk volle/desktop versie : alleen voor de dames gestemd

10-04-2003, 10:23

Citaat door maghrabia_2:
salaam dames

ik heb een serieuse vraag die luidt
is het normaal als een vader zijn dochter slaat en die dochtor is al volwassen laten we zeggen 18 jaar wat denken jullie daarvan

graag wil ik jullie mening horen thanx
.

10-04-2003, 10:34

salam meid

Nee het is niet normaal dat een vader zijn volwassen dochter slaat of het haram is weet ik niet.
Maar als er iets is waar die vader kwaad over is moet hij met zijn dochter praten of hij zegt het tegen haar moeder zodat zij met haar dochter praat maar slaan nee daar help je je kinderen alleen maar mee naar het verkeerde pad.
Ik hoop dat je het begrijpt
Als je nog iets wil weten of voor iets anders kun je me altijd mailen

liefs en een dikke knuffel warda

10-04-2003, 10:40

Citaat:
Origineel gepost door smartie2
Haram en zielig beide
ja erg he..........
ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als mijn vader alleen al zijn hand naar mij omhoog doet........
walloeh erg
maar het enige wat ik die meiden toewens is sBar , heb geduld en
doe geen domme dingen .............

liefs warda

10-04-2003, 10:47
het is zeker niet normaal als je vader je slaat

hij bereikt er uiteindelijk toch niets mee

praten helpt beter

10-04-2003, 10:47

Citaat:
Origineel gepost door smartie2
ze hebben geen sbar nodig
als mijn vader 1x zijn hand heft naar mijn zus of zusje
ik zal hem tegenhouden
ik wil dat niet dat slaan wat bereik je ermee
niks
maar mijn pa mag mij wel slaan alleen ben ouder en langer geworden
ik ben nu 23 de laatste x dat ik een klap kreeg was toen ik 11 was
dus dat is een tijd terug
we leven in een maatscahppij wwar geweld niet getolereerd mag worden
en zelfs niet binnen de familie
dat is een pre
ik ben het er helemaal met eens wat je zegt
maar toch komt het nog voor in deze maatschappij meer dan we denken
en ja niet iedereen heeft een oudere broer die voor hun opkomt
jah wat bereik je met slaan je duwt je kinderen dan alleen op het slecht pad allah iehfad

warda

10-04-2003, 17:54
ik zelf ben 17 maar men nichtje van 12 wordt ook geslagen door haar vader is dat normaal ?ik zou het graag willen weten beslema xxx-jes doenja

11-04-2003, 13:40
iedereen zit hier wel haraam te roepen, maar kunnen jullie dit ook aantonen mt een bepaalde hadith of vers uit de Quraan...

zoniet, dan moeten jullie ni zomaar zeggen da het haraam is...

bisous xxx

13-04-2003, 18:53
Salaam aleikum warahmatoelah ta3ala barekatahoe,

Het is namelijk zo dat het slaan in de Islam is toegestaan.
Maar alleen wanneer je eerst de maatregel hebt genomen door eerst een gesprek aan te gaan met je dochter. Als dat niet heeft geholpen wordt er gedoogd dat een lichte symbolische tik met een miswak (een tandenborstel van hout van ong 20cm) te gevenvanuit de pols(maar niet vanuit de elleboog of schouder)

Ik ben het helemaal mee eens met Smarti2, dat je niets bereikt met slaan, maar of dat haram is , dan zou je dat toch moeten opzoeken in een betrouwbare bron (de Hadith)

14-04-2003, 12:01

Citaat:
Origineel gepost door maghrabia_2
salaam dames

ik heb een serieuse vraag die luidt
is het normaal als een vader zijn dochter slaat en die dochtor is al volwassen laten we zeggen 18 jaar wat denken jullie daarvan

graag wil ik jullie mening horen thanx
waarom slaat hij zijn dochter en het is niet haram in de islam om je kind te slaat die raare dingen doet.

16-04-2003, 14:52
ik heb hamdoulillah nooit echt een pak rammel gekregen, van mijn vader NOOIT enkel stem verheffing. en bij mijn moeder tja... zeker meer dan 11 jaar geleden dat ik haar hand op me wang kreeg

was braaf kindje...

16-04-2003, 22:21

Citaat:
Origineel gepost door Soumayaatje
tahtouzint ik begrijp jij eigelijk niet??...Het is fout klaar en het mag niet....een vader mag zijn dochter niet slaan mocht het te vaak gebeuren dan kan ze hem zelfs aangeven wegens mishandeling....het heeft allemaal met respect te maken en dan kom jij nogzeggen dat het mischien wel niet haraam is?
Haraam of niet het mag er gewoon niet zijn!
EEn goede moslim probeert zijn kinderen op een goeie manier op tevoeden met liefde!
Ik kan haast niet geloven dat Allah dat zou toelaten!
DUs mijn vraag aan jou waarom zet je zo'n reactie neer?! DIt meisje zit er erg mee...Ik kan me voorstellen dat zij bij zulke reacties gaan denken dat het toegestaan is....en voor je het weet gaan ze nog denken dat het normaal is en hun eigen schuld.....
Meid het is alleen mijn mening ik vind dat als je zo een reactie plaatst dat je er dan mer info bij moet zetten eniet zomaar dat ergens neer zetten!!!!!

waarom ik die reactie heb op gezet? heel simpel, voor je zegt da iets haraam is of ni, moet je het ook aantonen ...

en als je mn reactie op de juiste wijze hebt gelezen, dan had je al beseft dan mn reactie was gebasseerd op de vorige reacties...

en ivm het slaan van je zoon/dochter, nee ik keur het ook ni goe... maar tis omdak iets ni zou doen, da je gelijk moet zeggen da het haraam is...

praten is altijd het beste da er is, de beste remedie is je zoon/dochter op zijn/haar fouten aanwijzen. dan snapt die persoon ook da hij/zij fout heeft gehandeld...

bisous xxx

17-04-2003, 10:36
Ik ben ook nooit geslagen door mijn ouders.
Mij boos aankijken was al meer dan genoeg om mij aan t huilen te krijgen, en vind sowieso dat een vader z'n dochter niet hoort te slaan, als t echt nodig is, hij dat aan de moeder hoort over te laten.

ps: een vader hoort zijn dochter alleen maar te verwennen.......

17-04-2003, 21:42

go go