Bekijk volle/desktop versie : Gestopt met roken



Pagina's : [1] 2

15-10-2005, 15:29
sinds de eerste dag van de ramadan,alhamdulah.ik geloof me zelf niet eens hoe ik dat gedaan heb,maar ik dacht bij mezelf van"dit is je kans.Het was de eerste iftar,nadat ik vol zat dacht ik bij mezelf of ik het wel aankan zonder sigaretten,dus gewoon mijn avond afgemaakt met het bidden in de moskee.En tot op de dag van vandaag heb ik nog geen een sigaret op,ook geen haaltje of zo.Het is mijn eigen kracht en wil,en hulp van Allah om afstand te doen van die sigaretten.Dus voor de rokres hier,die ooit willen stoppen,met de ramadan is het de grootste kans.Als je overdag kan vasten,kan je s,avonds ook zonder sigaretten.En eerlijk waar,ik voel me trouwens lekkerder,ook tijdens het vasten op mijn werk,alsof ik heel normaal ben,geen druk aan je hoofd,of slaap.Maar echt fit.

15-10-2005, 15:33


Ik rookte maar 8 jaar lang,en ik wil geen gezondheids klachten later op mijn vroege 40e,dus beter vroeg afstand doen.Ook aan mijn keel heb ik het gemerkt,het is daar schoner,en heb ook die rookstank niet meer aan me mond hangen.

15-10-2005, 16:52

Citaat door precious:
Salaam nemouss,

Ik vind het super dat je van de sigaretten af bent. De ramandan is inderdaad het ideale moment, dat probeer ik de rokers in mijn omgeving ook duidelijk te maken.

Moge allah je inshallah de krachten geven om je leven sigaretvrij te leven!
Ik doe al heel veel moeite weet je dat,als ik s,avonds de kik krijg,dan heb ik altijd wat snoep in mijn zak,en kauwgom,of thuis maak ik een sterke koffie,of een echtte berred ethee,in ieder geval als ik maar afleidingen verzin om te stoppen,want echt waar ik wil van die troep af,ik hoop dat ik er voorgoed van ga afblijven.

15-10-2005, 18:02
Bsahtek Heel goed van je! Insha'allah zal je, met de hulp van Allah(Soubhanna Wa Ta'ala), voor altijd van die troep afblijven!!

15-10-2005, 21:12


Voor stoppen met roken moet je sterk zijn...de meeste stoppen tijdens de Ramadan en een tijdje na de Ramadan gaan ze weer verder... Het is goed van je dat je al zolang hebt volgehouden...Insha'Allah zullen meer mensen van die troep afblijven...

15-10-2005, 22:27
Mashallah goed van je!


Inshallah ga je nooit weer aan de sigaretten beginnen

16-10-2005, 13:42
Insha'Allah vergeet je en begin je er nooit meer weer eraan

16-10-2005, 14:10
Salam alaikoum,


Heel goed dat jij de moed en de kracht heb gehad om ermee te stoppen!

De beste oplossing voor het roken is makkelijk: gewoon nooit mee beginnen... voorlichting en nadruk leggen op de ernstige gevolgen ervan. Helaas zie je dat steeds meer meiden ook beginnen te roken, tegenwoordig is het "in"en modern.

Persoonlijk vind ik het een van de stomste daden wat je kunt verrichten, men gaat zijn eigen geld uitgeven om zichzelf niet alleen lichaamelijk maar ook geestelijk en financieel te schaden. Het is net als drugs en drank, het geeft je een tijdelijke gevoel van welzijn terwijl je jezelf eingenlijk afhankelijk stelt van een behoefte dat je zelf heb gecreëerd.

Salam en nog een fijne Ramadan aan iedereen.

16-10-2005, 14:34
Gun je zelf geen ziektes zoals kanker. Zie de slechte gevolgen ervan in en het weg geven van geld aan niks en voor niks. Denk er goed over na en je bent er zo mee gestopt. En het allerbelangrijkste weet dat Allah swt middellen heeft verboden die slecht zijn voor onze gezondheid.

16-10-2005, 15:54
mashallah broeder heeel goed van je moge allah jou bijstaan in deze moeilijke dagen en jou belonen en al jou zondens vergeven in deze mooie maand ramadan(amin)
echt heel goed van je dat je die stap heb genomen om te stoppen..
ik hoop dat je er nooiet aan zal denken ook na de ramadan en allah zal inshallah bij je staan in die dagen waar jij het moeilijk zal hebben.......(amin)

16-10-2005, 16:52

Citaat door nemouss:
sinds de eerste dag van de ramadan,alhamdulah.ik geloof me zelf niet eens hoe ik dat gedaan heb,maar ik dacht bij mezelf van"dit is je kans.Het was de eerste iftar,nadat ik vol zat dacht ik bij mezelf of ik het wel aankan zonder sigaretten,dus gewoon mijn avond afgemaakt met het bidden in de moskee.En tot op de dag van vandaag heb ik nog geen een sigaret op,ook geen haaltje of zo.Het is mijn eigen kracht en wil,en hulp van Allah om afstand te doen van die sigaretten.Dus voor de rokres hier,die ooit willen stoppen,met de ramadan is het de grootste kans.Als je overdag kan vasten,kan je s,avonds ook zonder sigaretten.En eerlijk waar,ik voel me trouwens lekkerder,ook tijdens het vasten op mijn werk,alsof ik heel normaal ben,geen druk aan je hoofd,of slaap.Maar echt fit.
MasshAllah wal7amdoulillah dapper van je broeder moge Allah je verder leiden insaAllah

16-10-2005, 18:46
En nog iets,ik heb geen hulp gebruikt van middelen of zoiets,zoals nicotine pleisters of andere produkten,maar gewoon uit eigen kracht.Ik wil geen "dank je wel" zeggen tegen deze westerse mmiddelen,maar mezelf en Allah dankbaar zijn.

16-10-2005, 18:48


zo hoort het met Allah`s hulp is het makkelijker

16-10-2005, 19:48
Wat goed van je!!

16-10-2005, 21:04
Allahuma Ameen op alle Du'as van de broeders/zusters boven mij..!!

Alhamdulillah dat je gestopt bent met roken broeder..!!

Le Hawla Wela Quweta Illah Billah

Maak veel Du'a en gedenk Allah Taala continue....!!

Pagina's : [1] 2