Bekijk volle/desktop versie : een vraag over huwelijks acte



14-10-2005, 17:14
selaam wa3lejkoem broeders en zusters


als eerst hoop ik dat jullie in goede gezondheid en imaan verkeren.

ik zit met een vraag waar ik heel graag antwoord op wil krijgen het liefst nog met delil.

het zit namelijk zo ik ga inscha allah binnen kort trouwen omdat wij allebei me man en ik een nederlandse nationaliteit hebben moeten we eerst bij de hollanders trouwen en dan pas zijn we welkom bij de marokkaanse consulaat.


MIJN VRAAAG is nu mag ik dan na de hollandse trouw acte contakt hebben met me man ben ik dan halal bezig of moet ik wachten tot de marokkaanse acte.

want ik denk er zo over omdat die hollandse acte verplicht is dat hij niet geld.


ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen 1 nov zal ik bij de hollanders trouwen dus hoop voor die tijd wat te horen

selaam wa3lejkoem broeders en zusters en djazak allhoe gair voor al jullie moeite alvast

14-10-2005, 17:46


salamun aleykum Zuster..

nou ik kan je meschien helpen: ik heb hier een boekje heet, Huwelijk in de islaam..!!


Voorwaarden voor het huwelijk

A. De aanwezigheid van een zaakwaarnemer van de vrouw.
Dit kan haar vader zijn, of bij gebrek hiernaan, een naaste verwante- die recht heeft op de erfenis- of wat voor zaakwaarnemer dan ook, zelfs een vertegenwoordiger van de autoriteiten. De Profeet(vzmh) zei:

-Geen enkele huwelijk wordt gesloten zonder de aanwezigheid van een zaakwaarnemer, die de vrouw vertegenwoordigd..

B. Omar Moge Allah hem zijn Genade schenken, zei:

-Geen enkele huwelijk wordt gesloten zonder de TOESTEMMING van de zakenwaarnemer van de vrouw of een bedachtzame verwant of vertegenwoordiger van autoriteiten.


Vereiste eigenschappen van de zaakwaarnemer :

1. Hij dient volwassen te zijn en over zijn mentale en morele vermogens te beschikken.

De getuigen:

A. Minstens TWEE getuigen moeten bij het sluiten van de huwelijksakte aanwezig zijn samen met de man en vrouw. Zij dienen deugdzaam te zijn en de islaam te belijden. Allah zegt :
Neem tot getuigen rechtschapen mensen onder u

De profeet zei:
-Zonder de aanwezigheid van een zakenwaarnemer, de vrouw en twee getuigen van onberispelijk gedrag wordt er nooit een huwelijk gesloten.


Lieve zuster ik hoop dat je hier wat aan hebt..!!

Wa salamun aleykum

14-10-2005, 19:21
MashaAllah

BarakAllahufiek voor je reactie, ik heb e rook wat aan gehad

14-10-2005, 19:36
Allah bark fiek

14-10-2005, 20:50


Salamun Zuster..

Graag Gedaan.. Ik wens Je Een Gezegende Huwelijk toe! Moge Allah Je Een Mooi en gezond huwelijk schenken met alles wat erbij hoort.. Amieen..

wa salamun Aleyküm