Bekijk volle/desktop versie : Help!!!!!



14-10-2005, 15:48
Ik zit met een probleem...die me helemaal gek maakt!

Ik ben 1 jaar getrouwd met me man, het gaat alhamdulliah heel goed!
Sinds kort heeft hij een nieuwe baan als Financieel Adviseur, hij is dus veel onderweg!

Hij is begonnen met zeg maar een cursus voor Financieel Adviseur samen met 5 anderen zeg maar.. waaronder andere een vrouw bij zit. Ik heb haar nog nooit gezien, in het begin van de cursus kwam hij s'avonds thuis en ging nog met die vrouw (24 jaar vrijgezel) rollenspellen enzo oefenen ongeveer 3 dagen achter elkaar en ook soms in het weekend..(ik vondt het absoluut niet leuk natuurlijk, mijn man met een andere vrouw bellen ) maar oke het ging over werk.

nu is die cursus voorbij.. .maar ze belt mij man zooo vaak dat is niet normaal s'morgens s'middags en s'avonds .. soms wel eens om 00.00 mijn man komt laat thuis omdat hij afspraken loopt vanaf 15..00/17.00/19.00 en zijn laaste is om 9 uur dus hij is vaak om half 12 thuis en ja ook anderen bellen hem zo laat..maar zij belt hem echt super vaak.

dus ik heb er wat van gezegt van luister ik vindt dit niet normaal hoor, en hij zei van ja maar ze is een collega en je moet je omzet en je ervaringen doorgeven aan elkaar sus en zo.. dat is normaal je moet je niet druk maken. toen heb ik het gelaten maar ik kon het niet meer.. ik werd echt gek gek gek.. dus heb ik tegen hem gezegt.. van luister dit is teveel dit is niet normaal.. ze is vrijgezel jij bent getrouwd..dan hoor je niet te bellen met zo'n dom wijf ook al is ze je collega! dus ga ik zei ja twee keer op een dag is oke.. maar niet 1000x ..en voornamelijk belt dat wijf me man op.

nu ben ik het zat.. ik zat in de auto en de telefoon ging af..3x raden wie het was..dat mens dus me man nam niet op.. ik zei neem dan op ik ben er nu toch bij maakt niet uit... hij zei nee je wilt toch niet dat ik zovaak met haar bel dus ik doe het nu ook niet.. maar later belde ze weer en hij nam wel op weetje wat ze zegt: IK DACHT JE HOUDT NIET MEER VAN MIJ OFZO.. waijoo waijoo toen d8 ik luister dit is niet meer normaal, (het was wel een geintje maar nee ik pik dit niet meer) dus was helemaal overstuur.. me man zegt nee nee ze bedoelt het als een geintje en ze is lelijk blablabla ik zei zo neee het is haram om zo te handelen als een getrouwde man.

dus de volgende dag heb ik gezegt tegen hem.. dat ik er niet meer tegen kan, dat ze zovaak belt! ik wil dat het stopt.. en ik ben het zat dat ik telkens moet zeiken om haar! dus wil ik dat je geen contact met haar hebt! ook al is het een collega en je bent begonnen met die cursus met haar.. wil ik niet meer dat je belt met haar.. en dus niet meer opneemt..als ze je belt.


ben ik nu gek.. of heb ik nu juist gehandeld?
het is toch ook haram om zoveel contact te hebben met het ander geslacht als je getrouwd bent??? en dat wijf is ook nog vrijgezel!!!


Help me!

14-10-2005, 16:05


Ik vindt het heel erg voor je.
Ik denk dat heel heel belangrijk is dat je hem duidelijk maakt wat je zo dwars zit en dat het een keer moet ophouden.
Je moet sbar hebben en insha Allah komt het allemaal goed.

14-10-2005, 16:21
heel simpele vraag

zaken zijn zaken

maar alles wat daarbuiten valt is haram

14-10-2005, 16:59
ja je hebt gelijk zaken zijn zaken..

maar 1000x op een dag zaken bespreken...gaat iets te ver vindt je ook niet?

14-10-2005, 18:22


Zaken doen heeft voorwaarden binnen de Islaam, al helemaal wanneer de vrouw hierin van te pas komt.

Daarom adviseer ik u dit belangerijke artikel te lezen, eventueel met uw man samen.

Het gevaar van de deelneming van een vrouw op het werkterrein van een man
Door Zijne Eminentie, Shaych 'Abdoel-‘Aziez bin'Abdoellaah bin Baaz.

http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/HetgevaarvoorVrouwen.pdf

Moge Allaah uw toestand verbeteren.

Amien!

14-10-2005, 19:16
SubhanaAllah, kijk voor werk mkan ze hem wel een AAANTAL KEER BELLEN
maar niet overdreven veel...!!

Kijk als zijn andere collegeas hem ook 10000x per dag belden ok, maar zij is dus de enige..!! je moet het hem heeel erg duidelijk maken, want voorkomen is beter dan genezen

succes

14-10-2005, 22:04
Ahhh jullie zijn zo lief.. en geven me echt het gevoel dat ik gelijk heb en goed heb gehandeld.. alhamdulliah!

ik heb het ook vanavond tegen mijn man gezegt.. hoe anderen erover denken (jullie) en hij begrijpt mij alhamdulliah wel!
en hij zal niet te vaak telefoneren met haar.. 2 x is genoeg en hij zal het kort houden en alleen zijn omzet en andere zakelijke dingen doorgeven...

haha nu wil ik even een tip geven aan alle moslims en moslima's hier..

wees eerlijk en zeg wat je dwars zit..vaak snapt de ander waar je dan mee zit.. (en zo niet) is hij of zij gewoon DOM..hihiiihi

14-10-2005, 22:30
meid je hebt GROOT GELIJK, ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben! wat denkt dat mens wel niet, weet ze niet dat hij getrouwd is ofzo! hla levenloze mensen op deze wereld, maar anyway gelijk heb je hoor geen gezeik geen gezeur, geen contact meer en daarmee uit, ik bedoel kom zeg ik ben natuurlijk zelf ook een vrouw maar sommige vrouwen weten niet wat respect hebben voor anderen is, dus het zou met niets verbazen als dit mens meer wil, maar ik wil je niet bang maken ofzo, maar echt ik sta volkomen achter je

succes ermee

15-10-2005, 13:07
Ja he..haha Alhocimatje!

maar weetje ik vertrouw mijn man wel weetje, maar ik vertrouw andere vrouwen niet.. je weet toch een man met een goede baan etc.. sommige vrouwen zijn echt aasgieren.. en het is een kafir.. ook nog en voor hun maakt het niet uit getrouwd niet getrouwd..
de moslima's die ik ken die hebben juist respect voor mannen die zijn getrouwd! zo ben ik ook gelukkig alhamdulliah

maar goed wat ik wilde zeggen is, ik zei van ja geen contact meer dit en dat.. maar hij vertelde mij van schat dat kan niet ze is een collega..en we belden heel vaak en nu moet ik haar niet meer gaan spreken van jouw kan gewoon niet..zei hij. het is een collega en met collega's moet je nu eenmaal goed contact hebben...MAAAAAAR.. ik zal niet meer dan 2x met haar bellen en ik zal het heel erg kort houden.

want hij heeft geen zin dat ze gaat vragen ja wat is er dan .. waarom bel je mij niet en wat is er aan de hand. en hij wil niet tegen haar zeggen van ja het geloof staat het niet toe.. want dan denkt me man dat ze gaat denken (ooh er is meer) dus ja.. ik moet het hier toch bij laten..want ik heb ook geen zin dat hij tegen haar gaat zeggen van ja me vrouw wil niet dat ik meer met je bel dit en dat..
dan lijkt het alsof.. ik me bedreigd voel doe die kafir.. wijf!

maar om eerlijk te zijn, voel ik me nog steeds niet helemaal ok..
het is heel appart.. maar mohiem ik ben gewoon denk ik zwak ofzo..want dat mensen speelt ongevraagd een rol in mijn leven.. safi!

16-10-2005, 21:49
Tis nou eenmaal zo dat iemand die niet gelooft geen vrees heeft, en iemand die geen vrees heeft is tot alles in staat, hou je sterk en kalm zo lang jij er niet op ingaat door net zo te handelen behoudt je je eer.

17-10-2005, 07:21

Citaat door sweetAisha:
ja je hebt gelijk zaken zijn zaken..

maar 1000x op een dag zaken bespreken...gaat iets te ver vindt je ook niet?
dit vind ik eng

zoals jij het daar aanhaalt in jou verklaring
dan zou ik para worden,

neen dat kan echt niet
en zeker toen ze zei "ik dacht dat je niet meer van mij houdt"

geintje of ni maar van dit komt het ander
grijp nu in voor dat die heks hem in haar macht heeft

en Allah weet het beter,

insha Allah komt alles weer op zijn eerste dagje