Bekijk volle/desktop versie : zelfstandige, moderne dames!! Uit het oogpunt van de dames!

Pagina's : [1] 2

06-05-2002, 16:16
Hoe definieer je een zelfstandige vrouw. Welke eigenschappen moet een vrouw wel of juist niet bezitten om zelfstandig te worden genoemd. Heeft dat te maken met de mate van "modernheid" die zij bezit? Of is dat helemaal niet relevant. Wat is volgens jullie trouwens modern??? En is dat dan negatief of positief! Het liefst heb ik de meningen hierover van de dames zelf.

08-05-2002, 10:22

Hola naranja
Ten eerste YOU GO GIRL ! Ten teweede, bedankt voor je reactie! Ik dacht al, waar blijven de dames nou! Maar goed, als ik jouw verhaal zo lees, krijg ik toch sterk het gevoel dat je niet erg gelukkig bent met "de situatie". Dat vind ik moeilijk te begrijpen. Op zich snap ik het wel hoor. Mijn ouders wonen niet in Nederland en ik heb geluk als ik ze 1 keer per jaar zie. Daar heb ik het ook vaak moeilijk mee. Het meeste mis ik nog de gewone, praktische zaken. Gewoon even langs bij mijn moeder en vragen hoe zij een bepaalde situatie heeft opgelost of gewoon lekker shoppen. Dus nogmaals, dat gedeelte van je verhaal begrijp ik maar al te goed. Maar, wat ik niet begrijp is dat als jij het idee hebt gelukkiger te zijn in de bergen of welke andere plaats dan ook. Wat let je dan om in die bergen te gaan wonen? Volgens mij is modern zijn voor een gedeelte ook datgene doen waar JIJ gelukkig van wordt. En als dat is dat je in de bergen gaat wonen- wat let je dan? Als ik zeg datgene doen waar JIJ gelukkig van word- wil ik daar toch even bij stellen dat een mens daarin wel rekening moet houden met zijn/haar ouders en andere familie. Dat is nou juist het moeilijke: een balans vinden tussen wat jou gelukkig maakt en wat hen gelukkig maakt. Het is erg belangrijk dat je een compromis kan sluiten. Ik denk dat bij modern zijn ook hoort dat je kan relativeren en open staat voor de mening van een ander zonder dat je die overigens direct over hoeft te nemen. Goed ik dwaal af....

Ik ben gewoon benieuwd wat je daar houdt that's all!

groetjes,

Safira

08-05-2002, 23:56
Hoi,
Ja zoals ik lees is "modern"inderdaad een relatief woord. Voor de een is dat de halve wereld om en een goede baan en voor de ander zich wijden aan de islam. Nou zal ik je mijn visie van modern geven namelijk een vrouw die zelfstandig beslissingen neemt in het leven, open staat voor alle veranderingen des levens, respect heeft voor alles wat er op de aarde leeft en geen bekrompenheid kent.

16-05-2002, 01:43
Ja sorry vergeten in te loggen, maar Gast ben ik dus!!

16-05-2002, 07:34

Citaat:
Origineel gepost door Tifah
Ja sorry vergeten in te loggen, maar Gast ben ik dus!!
ik dacht al...wat lijkt Gast op Tifah....spreeeeekend!!!

22-05-2002, 12:40
en hoe moet een vrouw dan WEL zijn volgens jou??

22-05-2002, 14:26
Een moslima is ook een mens. Een mens maakt fouten! De meeste mensen leren ook van die fouten. Allah heeft ons hersens gegeven. Die grbuiken we bij het nemen van beslissingen. Dat neemt niet weg dat we de verkeerde beslissingen kunnen nemen. Het gaat erom wat je uiteindelijk doet en voelt. Niet om de "fouten" die je onderweg maakt. Het oordelen is niet aan mij of aan jou! Wij zouden het druk genoeg moeten hebben met ons eigen leven, onze eigen vragen en onze eigen fouten om ons met anderen bezig te houden.

niemand leeft foutloos. Iedereen maakt fouten. Afhankelijk van je opvoeding, situatie, persoonlijkheid, cultuur, maatschappij waar je je in bevindt en nog 100000 andere factoren. Nobody's perfect nogmaals en de een moet meer moeilijkheden overwinnen dan de ander. Je hebt het RECHT niet je beter te voelen dan een ander- want jij weet niet wat er achter de keuzes en het gedrag van anderen zit!

22-05-2002, 16:01
ik pleitt niet voor persoonlijke vrijheid. Mensen HEBBEn al persoonlijke vrijheid. Tenminste hier in Nederland wel. Natuurlijk kom je er niet zo makkelijk van af- alleen door te zeggen - oh ik maak fouten. Maar voor je fouten betaal je ook- in dit leven al! Een rokkenjager ook en een drugsverslaafde ook! Denk daar maar 's goed over na als je echt gelooft dat deze mensen geen prijs betalen voor hun keuzes!

De zonde zit 'm niet in het maken van de fout. Dat is inderdaad menselijk! De zonde zit 'm erin als je niet LEERT van de fout die je hebt gemaakt. Dat is berouw tonen. Als je je les hebt geleerd! Weet dat het fout was, besluit het niet meer te doen. Dan heb je als vanzelf berouw.

Dat betekent niet dat je te pas en te onpas allerlei zaken moet gaan doen die niet kunnen. Alleen stel ik dat je als mens fouten KAN en MAG maken!

23-05-2002, 07:42
onkuis is in the eyes of the beholder.Tenzij iemand ECHT onnodig naakt is (dat heeft vaak te maken JUIST met onzekerheid van deze persoon en de behoefte om aandacht/bevestiging te krijgen op basis van uiterlijk- niet erg slim). Maar als een vrouw zich "sexy" kleedt- is dat slechts sexy bij de gratie van haar toeschouwers...m.a.w. als jij daar rare gedachten van krijgt....tja, dan zegt dat meer over jou dan over de dame in kwestie.

23-05-2002, 12:19
we zijn het inderdaad niet eens nee. Maar pretendeer nou niet iets van mij te weten. Het verschil tussen jou en mij zit hem erin dat alhoewel ik mijn eigen regels heb en die naleef...ik niet tracht die op te leggen aan anderen. Sterker nog ik tracht specifiek anderen NIET te veroordelen. Dat is mijn taak noch zaak! Mocht ik bepaalde principes hebben die compleet niet stroken met de principes van anderen (bijv. meiden die zich zeer naakt kleden)- dan ga ik ze daar niet om veroordelen. De beste manier om je point te maken is door het juiste(?) voorbeeld te LEVEN! En niet door zoveel te kletsen

23-05-2002, 13:24
SALAAM

NOU SAFIRA OM MAAR EVEN TERUG TE KOMEN OP JOU VRAAG....
IK VIND EEN MODERNE ZELFSTANDIGE VROUW.... EEN VROUW DIE OM TE BEGINNEN MOET WETEN WAARVOOR ZE STAAT EN DAT OP EEN RESPECTVOLLE MANIER OVERBRENGT OP DE BUITENWERELD, IK VIND DAT EEN ZELFSTANDIGE VROUW NIET ZELFSTANDIG IS GEWORDEN DOOR HAAR AUTO OF ANDERE MATERIELE ZAKEN MAAR DOOR HET BEWUSTZIJN VAN HAAR VROUW ZIJN, ZE ZAL ERVOOR ZORGEN DAT ZIJ VAN EEN HOOG RESPECT GENIET EN ZAL WETEN DAT BEPAALDE DINGEN DAT RESPECT VERMINDEREN EN DAAROM ZELFSTANDIG ERVOOR KIEZEN OM DEZE DINGEN NIET TE DOEN. DAARNAAST ZAL ZIJ EEN GOED PRAKTISEREND MOSLIMA ZIJN. EN ZIJ ZAL WETEN DAT ZIJ GEEN MAN NODIG HEEFT OM HAAR GELUKKIG TE MAKEN.

GROETJES SAMIRA
P.S. REACTIES ZIJN WELKOM.....

24-05-2002, 19:52

Citaat:
Origineel gepost door Caramel
Je veroordeelt mij dus omdat ik zo veel kletsen een eigenzinnige opvatting heb, maar ik dacht dat jij trachtte andere mensen niet te veroordelen, maar nu begrijp ik er niets meer van!?!?

Jij zegt dat dat het verschil is tussen jou en mij, blijkbaar zijn wij op dit punt hetzelfde.

Je merkt op dat ik pretendeer iets van je te weten. Volgens mij kan ik naar aanleiding van je 6 a 7 reacties een aantal conclusies trekken.
Juist de meisjes die hard roepen "Ieder voor zichzelf en God voor ons allen" zijn de meisjes die dan het meeste te verbergen hebben. En als wij dan onze mening en kritiek hierop ventileren dan moeten van jou met onze eigen zaken bemoeien, of niet! Lekker makkelijk!

C.
ik veroordeel jou helemaal niet...hoe kom je daar nou bij. Zoals je ziet staat er achter die laatste opmerking een smiley. Dat je me niet kent blijkt maar weer uit dit verhaal...ik heb namelijk niet iets te verbergen/.

Hoe kom je erbij dat je mening relevant is- dat is alles wat ik wil zeggen. Wil je die meisjes van mening doen veranderen- doe dat dan door het juiste voorbeeld te geven. Bekritiseren drukt hen in de verdediging en dat zal averechts werken.

Dat is ook wat ik met die laatste opmerking bedoelde...less talk- more action

05-06-2002, 14:55

Wat is de defenitie van modern zijn? een ieder heeft z'n eigen woordje klaar alvorens dit onderwerp wordt aangesneden....modern zijn in het denken? kleden? bepaalde gerdagingen? zelfstandigheid? wist je dat de mens geen spat is veranderd sinds de schepping van Eva en adam, door Allah , qua karaktereigenschappen? en dat karakters mede worden beinvloed door prikkels van buiten af maar dat de mens desondanks toch zijn eigen karakter boetseerd en handhaafd. Zelfstandig en onafhankelijk trachten te zijn is het doel van menige vrouwen onder ons.....en zoeken dit stukje dan op in "het modern zijn"...

het behoud van jouw meing....en niet bescheiden te zijn deze te delen met de buiten wereld....dat is in mijn ogen modern

05-06-2002, 19:30
Een moderne meid is volgen mij iemand die:

1. 'nee' kan en durft te zeggen
2. voor haar meningen/opvattingen opkomt en zich niet gauw uit het veld laat slaan
3. voor zichzelf kan zorgen...dit kan van alles zijn...van de remsamen maken die je heerlijk vind tot het betalen van je eigen rekeningen..om maar voorbeelden te geven
4. haar waarde kent (dat ze niet minder waard is dan de vuil onder een schoen)
5. Meningsverschillen/ruzies op een nette manier kan oplossen

06-06-2002, 19:52

Citaat:
Origineel gepost door GoudenGids
Een moderne meid is volgen mij iemand die:

1. 'nee' kan en durft te zeggen
2. voor haar meningen/opvattingen opkomt en zich niet gauw uit het veld laat slaan
3. voor zichzelf kan zorgen...dit kan van alles zijn...van de remsamen maken die je heerlijk vind tot het betalen van je eigen rekeningen..om maar voorbeelden te geven
4. haar waarde kent (dat ze niet minder waard is dan de vuil onder een schoen)
5. Meningsverschillen/ruzies op een nette manier kan oplossen
daar ben ik het nou helemaal mee eens!

Pagina's : [1] 2