Bekijk volle/desktop versie : mag het? of is het strikt haram?



13-10-2005, 14:38
nu en dan zien we op internetten videofragementen van strijders tegen de koffar, die bv een konfooi laten ontploffen, of een tank van de koffar laten ontploffen.

je ziet vaakin die fragementen hoe de strijders die bomen hebben gemaakt, en je volgt alles op het beeld tot de tank bv is ontploft, en dan hoor je "allah oukbar" en nog dou3a's en zo.

mijn vraag is: wij moslims mogen nit met onze goede daden showen. het is allah die de mens beloont, en HIJ is op de hoogte van alles wat we verrichten, en dus horen we alles tussen ons en allah swt te houden. mag het dan wel volgens de ons geloof dat die strijders alles in beeld zetten, en over internetten verspreiden, om aan ons te laten zien wat ze gedaan hebben? of eigenlijk niet?

14-10-2005, 12:49


bedankt voor je reactie zuster.

maar mijn vraag was niet of zelfmoordaanslagen en de aanslagen halaal of haram zijn.

dat is mijn vraag niet.

mijn vraag of je mag showen met je goede daden, en dan doel ik specifiek op de strijders die een tank van de kofar van afstand laten ontploffen (dus geen zelfmoord). gewoon een bom in de weg plaatsen, en als de tank er langs rijdt, tot ontploffing brengen.

afgezien nu van het feit of die aanslag wel halal of haram is. laten we stellen dat die aanslag dan wel halal is, mag je dan wel er mee gaan showen? of niet?