Bekijk volle/desktop versie : Jouw Huwelijkspartner



13-10-2005, 12:19
Ik vind het jammer zoals het tegenwoordig moet gaan. Vroeger als je ging trouwen kwam eerst de man om je hand vragen, een man die je waarschijnlijk nooit van je leven hebt gezien. Je kent alleen zijn voorgeschiedenis, wat hij doet voor werk… hoe oud hij is en hoe hij ongeveer in elkaar zit.
Dat was vroeger, de tijd toen er nog bescheidenheid bestond. De tijd toen de kinderen hun oren opende om aan te horen wat hun ouders te zeggen hadden.
Je leerde van elkaar houden, je leerde met elkaar omgaan…
Je leerde liefde aan elkaar te tonen vanuit het diepste van je hart.
Dan neem je de persoon zoals hij of in de man zijn geval zij zoals die persoon is. Ook al heeft hij minpuntjes.

Nu moeten wij eerst elkaar zien, praatje maken. Elkaar leren kennen, goede eigenschappen… slechte eigenschappen.
Je leert elkaar door en door. Maar toch je blijft elkaar niet helemaal kennen.
Tot dat je naast elkaar slaapt en de vrouw laat een scheet en de man heeft rughaar.
Dan pas leer je de fijnste dingen van elkaar en dan knap je er ook snel van af.

De scheidingspercentage onder de Marokkanen word steeds hoger, de reden hiervan is dat we steeds de richting op gaan als de Nederlanders.
Verliefd… vriendje of vriendinnetje nemen. Niet goed? Dan maar op pad naar een ander.
Als dat gevoel binnen in je al zo gemakkelijk is dan gaat dat ook makkelijk in je huwelijk.

Nederlanders hebben een scheidingspercentage van 35%
Amerikanen hebben een scheidingspercentage van maar liefst 55%

Willen wij dan ook deze kant op gaan??
Kijk om je heen… mensen maken een belofte en breken het ook net zo snel.

Dit gaat veel te makkelijk

13-10-2005, 12:23


ewa jah dat heet met je tijd meegaan he anders kun je lang wachten he

13-10-2005, 12:38
vroeger was of is nog steeds een echtscheiding taboe, een mislukking, daarom minder echtscheidingen

nu is dat beetje opengebroken, maar idd het gebeurt te snel

maar ik ben nog steeds voor dat je iemand moet leren kennen voor je trouwt

13-10-2005, 12:40
Daarom trouwen wanneer je er klaar voor bent en 100% zeker bent van je zaak

13-10-2005, 12:42


Ik ben het met je eens maar ook weer niet helemaal, want je moet nu wel in deze tijd iemand leren kennen.
Voordat je gaat trouwen met hem.
Want trouwen is een grote stap die je neemt.
En je moet er echt helemaal klaar voor zijn.
Niet dat je denkt wow wat een schat van een jongen kom mij maar hand vragen dat gaat niet zo.

13-10-2005, 12:45
als je vroeger in de tijd van onze oduers een man had, die je sloeg, of je verkeerd behandelde, dan zeiden de ouders, hewa sbar, dat gaat over maar het gaat niet altijd over, dat is ook een reden van scheiding vergeet dat niet, nu hebben vrouwen ook een stem gekregen om er een einde aan te maken, als ze in een 'slecht' huwelijk zitten

je moet niet scheiden om rughaar maar ik ken vss meisjes die gescheiden zijn en die een 'duidelijk' reden hadden

13-10-2005, 12:48
Als ik ga trouwen wil ik iemand wel kennen heft hoeft geen jaren te duren maar ja wel weten hoe zijn karakter is etc. Maar als je eenmaal getrouwd bent moet je het niet zomaar opgeven tuurlijk zul je wel mindere tijden doormaken maar dat is het huwelijk.

13-10-2005, 12:49

Citaat door MrMaRouaN:
Daarom trouwen wanneer je er klaar voor bent en 100% zeker bent van je zaak
ouch ben je je kledinglijn aan het uitbreiden wella?! als ik iemand een keer zie in rotterdam met zo een outfit ontmasker ik je

13-10-2005, 13:01
Sorry Saliha, maar ik ben het met sommige dingen niet met je eens.



Zoals die scheet en rughaar. Bijvoorbeeld dan. Als je van iemand houd, kijk je door die dingen heen. Zo denk ik erover. Ik ben een tijdje geleden bekeerd tot de Islam, maar voor die tijd heb ik ook een tijdje een vriend gehad, die nu me verloofde is. Ik zeg je eerlijk, maar bij wijze van hij kon zelfs mijn snot uit me neus halen, en ik bij hem ..

We schaamden ons niet, we praten over alles en ik schaam me niet als ik naar de wc moet of wat dan ook. Ik hou van hem, en ik kijk door die dingen dwars heen. Vind het zelfs grappig


Maar goed, ik ben heel blij met hem, en ik kan absoluut niet inzien hoe sommige dames een man 1x zien, spreken en dan gelijk de rest van hun leven met die man kunnen delen.

Ik heb respect voor ze, maar kan het niet begrijpen.


xChibix

13-10-2005, 13:43

Citaat door Banded_Chibi:
Sorry Saliha, maar ik ben het met sommige dingen niet met je eens.



Zoals die scheet en rughaar. Bijvoorbeeld dan. Als je van iemand houd, kijk je door die dingen heen. Zo denk ik erover. Ik ben een tijdje geleden bekeerd tot de Islam, maar voor die tijd heb ik ook een tijdje een vriend gehad, die nu me verloofde is. Ik zeg je eerlijk, maar bij wijze van hij kon zelfs mijn snot uit me neus halen, en ik bij hem ..

We schaamden ons niet, we praten over alles en ik schaam me niet als ik naar de wc moet of wat dan ook. Ik hou van hem, en ik kijk door die dingen dwars heen. Vind het zelfs grappig


Maar goed, ik ben heel blij met hem, en ik kan absoluut niet inzien hoe sommige dames een man 1x zien, spreken en dan gelijk de rest van hun leven met die man kunnen delen.

Ik heb respect voor ze, maar kan het niet begrijpen.


xChibix
Dat weet ik. Die scheet en die Rug haar was een voorbeeld. Ik noemde maar wat.

Mensen nemen te vlug iemand aan in een relatie.
Wanneer het slecht afloopt heeft dat vaak te maken met de relatie die ze hadden voor de huwelijk.
In die verliefdheid periode en houden van periode voor je huwelijk denken ze dat ze alles aan kunnen.
Dat ze zelfs de hele wereld aan kunnen. Maar als ze eenmaal verbonden zijn is dat voor eeuwig. En heb je verplichtingen.
Dat is wat vele mensen niet aan kunnen, niet aan hebben zien komen. Dan zien ze dingen heel anders in omdat ze het voor hun huwelijk anders hebben verwacht.



13-10-2005, 13:57
P.S.
Over het elkaar leren kennen. Neem een voorbeeld aan van de islam.
Als iemand om je hand komt vragen ben je verplicht om eerst de jongen te leren kennen in bij zijn van een mahram.
Mocht je vinden dat hij toch niet bij je past dan kun je altijd nog weigeren.
Wat is de Islam toch mooi .
Waarom dan toch HARAM.

13-10-2005, 14:22
Vroeger waren ook normale mannen en vrouwen, tegenwoordig vind je overal freaks, sorry zene wil niet met een freak trouwen, jij toch ook niet hoop ik?

13-10-2005, 14:43



Citaat door SalihaxAhilas:
P.S.
Over het elkaar leren kennen. Neem een voorbeeld aan van de islam.
Als iemand om je hand komt vragen ben je verplicht om eerst de jongen te leren kennen in bij zijn van een mahram.
Mocht je vinden dat hij toch niet bij je past dan kun je altijd nog weigeren.
Wat is de Islam toch mooi .
Waarom dan toch HARAM.
Daar ben ik het wel mee eens, het moet niet zijn dat ik die persoon nooit heb gesproken.

13-10-2005, 14:59

Citaat door SalihaxAhilas:
Ik vind het jammer zoals het tegenwoordig moet gaan. Vroeger als je ging trouwen kwam eerst de man om je hand vragen, een man die je waarschijnlijk nooit van je leven hebt gezien. Je kent alleen zijn voorgeschiedenis, wat hij doet voor werk… hoe oud hij is en hoe hij ongeveer in elkaar zit.
Dat was vroeger, de tijd toen er nog bescheidenheid bestond. De tijd toen de kinderen hun oren opende om aan te horen wat hun ouders te zeggen hadden.
Je leerde van elkaar houden, je leerde met elkaar omgaan…
Je leerde liefde aan elkaar te tonen vanuit het diepste van je hart.
Dan neem je de persoon zoals hij of in de man zijn geval zij zoals die persoon is. Ook al heeft hij minpuntjes.

Nu moeten wij eerst elkaar zien, praatje maken. Elkaar leren kennen, goede eigenschappen… slechte eigenschappen.
Je leert elkaar door en door. Maar toch je blijft elkaar niet helemaal kennen.
Tot dat je naast elkaar slaapt en de vrouw laat een scheet en de man heeft rughaar.
Dan pas leer je de fijnste dingen van elkaar en dan knap je er ook snel van af.

De scheidingspercentage onder de Marokkanen word steeds hoger, de reden hiervan is dat we steeds de richting op gaan als de Nederlanders.
Verliefd… vriendje of vriendinnetje nemen. Niet goed? Dan maar op pad naar een ander.
Als dat gevoel binnen in je al zo gemakkelijk is dan gaat dat ook makkelijk in je huwelijk.

Nederlanders hebben een scheidingspercentage van 35%
Amerikanen hebben een scheidingspercentage van maar liefst 55%

Willen wij dan ook deze kant op gaan??
Kijk om je heen… mensen maken een belofte en breken het ook net zo snel.

Dit gaat veel te makkelijk
Jij hebt gesproken!