Bekijk volle/desktop versie : bewaartic!!

12-10-2005, 11:26
Ik ben iemand die moeilijk dingen kan weggooien. Zo bewaar ik bijvoorbeeld cadeauverpakkingen van parfums. Of stukjes stof, oude kleding die ik echt nooit meer draag maar zonde vind om het weg te gooien. Ik denk maybe heb ik dat straks toch nodig en laat ik het.

(Hier was ooit een programma over bij oprah) alleen zo erg ben ik elhamdoelilah niet.

Het is geen bende bij mij, maar mijn kasten zitten gewoon vol. Nou ik heb nu drie vuilniszakken met troep. Ik heb nu lekker zo veel plaats voor de baby spullen. Wie herkent dit!!!!

12-10-2005, 11:38

Citaat door een marokkaanse:
Ik ben iemand die moeilijk dingen kan weggooien. Zo bewaar ik bijvoorbeeld cadeauverpakkingen van parfums. Of stukjes stof, oude kleding die ik echt nooit meer draag maar zonde vind om het weg te gooien. Ik denk maybe heb ik dat straks toch nodig en laat ik het.

(Hier was ooit een programma over bij oprah) alleen zo erg ben ik elhamdoelilah niet.

Het is geen bende bij mij, maar mijn kasten zitten gewoon vol. Nou ik heb nu drie vuilniszakken met troep. Ik heb nu lekker zo veel plaats voor de baby spullen. Wie herkent dit!!!!
dit komt me zo bekend voor toen ik ging verhuizen mijn mna stond versteld van de spullen die we hadden

12-10-2005, 11:50

Citaat door waterlelie:
ik heb het tegenovergestelde. Ik heb de weggooitic. Ik bewaar niets. Ik ruim elke week alle kasten op en als ik iets tegenkom waarvan ik maar een klein vermoeden heb dat ik dat niet meer ga gebruiken doe ik het weg. Ik heb in mijn hele huis niets dat ik niet gebruik. Zelfs de schuur en de garage krijgen elke week een opruimbeurt. Mijn man wordt helemaak gek van mij. Soms bewaart hij een krant omdat hij die nog nodig heeft en dan kom ik als een wervelwind langs en gooi hem weg.
Hahaha, je lijkt wel op een vriendin van mij die gooit ook alles weg! Mijn man wordt gek van mij, dat ik alles zo bewaar. Ik bewaarde zelfs oude schoenendozen. Ik zou ze namelijk gebruiken voor opbergdozen, ik heb er zeker 20 weggegooid afgelopen week. Ben namelijk ook een schoenengek. Laatst had ik schoenen gekocht zegt de verkoper de doos erbij. Ik zeg nee, want ik wou ze gelijk aan. Zegt me man, jawel kan je onder het bed bewaren!!!

12-10-2005, 12:07

Citaat door waterlelie:
Oh ik moet absoluut niets van dozen hebben. Als we in de supermarkt zijn en mijn man wil een doos pakken om de boodschappen in mee te nemen zeg ik neeeeee. Ik wil die doos niet in mijn schuur want dan moet ik hem weer wegooien. Ik koop liever een tasje want een tasje gebruik ik regelamatig. Hoezo gestoord
Ik gooi ook alles liever weg.
Kleding die ik dan na een tijdje niet meer draag geef weg.
Reclame post doe ik geen eens open gooi het gelijk in de prullenbak.
Het aanrecht moet bij mij ook altijd schoon zijn. Kan er namelijk niet tegen als er wat op staat. Mijn man is wel een sloddervos en soms loop ik achter zijn kont aan om zijn dingen op te ruimen.

12-10-2005, 12:20

Nee ik doe echt niets maar dan ook niets weg. Toen ik ging trouwen heb ik zoveel zooi mee moeten sleuren niet normaal gewoon Volgens mij waren het rond de 28 verhuisdozen, van die hele grote.
En zonder hele grote koffer met kleding. Het enigste wat ik weg doe zijn hele oude kleding en zomerschoenen.
En ik heb nog steeds bij mij ouders allerlei zooi die ik niet mee kon nemen in elke kamer moeten stoppen ( het is zo veel)
Maar voor de rest heb ik alles nog bewaard. Ik heb mijn agenda's van alle jaren vanaf de basisschool.
Ik bewaarde ze toen ik 11 jaar was al. En nog rapporten en aantekeningen. Maar ik heb ook gewoon prutjes
Briefjes die ik kreeg of toegangsbewijzen naar een pretpark waaraan ik nog herinneringen aan heb en aantekeningen die ik maakte en dat soort dingen.

12-10-2005, 12:23
Neeeeeeeee weg weg weg met die rotzooi ik smijt alles weg anders heb ik me hele kooi vol met rotzooi oh nee daaar kan ik absoluut niet tegen...Ik bewaar dus helemaal niks wat ik niet nodig heb gaaat gelijkde contener in..

12-10-2005, 12:27

Citaat door Moslima79:
Nee ik doe echt niets maar dan ook niets weg. Toen ik ging trouwen heb ik zoveel zooi mee moeten sleuren niet normaal gewoon Volgens mij waren het rond de 28 verhuisdozen, van die hele grote.
En zonder hele grote koffer met kleding. Het enigste wat ik weg doe zijn hele oude kleding en zomerschoenen.
En ik heb nog steeds bij mij ouders allerlei zooi die ik niet mee kon nemen in elke kamer moeten stoppen ( het is zo veel)
Maar voor de rest heb ik alles nog bewaard. Ik heb mijn agenda's van alle jaren vanaf de basisschool.
Ik bewaarde ze toen ik 11 jaar was al. En nog rapporten en aantekeningen. Maar ik heb ook gewoon prutjes
Briefjes die ik kreeg of toegangsbewijzen naar een pretpark waaraan ik nog herinneringen aan heb en aantekeningen die ik maakte en dat soort dingen.
Hihihihi jij ook al, ik dacht dat ik de enige was.

12-10-2005, 12:33
Ik heb zo gelachen bij het lezen van de reacties op deze oproep. Ik kan mezelf vergelijken met waterlelie. Ben zelf ook een opruim en poets typje. Maar mijn zus....
Die gooit nooit iets weg.
Ik heb laatst in haar klerenkasten gekeken (het zijn er 3 grote naast elkaar en die puilen zelfs uit).
Ze heeft daar gewoon nog dingen liggen die ouder dan 10 jaar zijn en die ze nooit meer draagt. TOen ik het voorstelde om weg te gooien keek ze me aan alsof ik iets geks had gezegd.
Zij kan écht niets weggooien. Laatst ging ik haar schoenenparen tellen; het waren iets van 60! Ik heb er samen met haar een stuk of 20 weg gegooid omdat ze helemaal niet meer mooi waren of oud model enzo. Maar ook dat was een hele strijd.

ZIj kan écht niets weg gooien en bewaard écht alles!
Ik gooi iets weg wat ik niet meer draag of niet meer denk nodig te hebben. Emotionele brieven, oude schoolspullen etc. heb ik wel allemaal bewaard in dozen.

12-10-2005, 12:35

Citaat door Mozhima1:
Ik heb zo gelachen bij het lezen van de reacties op deze oproep. Ik kan mezelf vergelijken met waterlelie. Ben zelf ook een opruim en poets typje. Maar mijn zus....
Ik heb laatst in haar klerenkasten gekeken (het zijn er 3 grote naast elkaar en die puilen zelfs uit).
Ze heeft daar gewoon nog dingen liggen die ouder dan 10 jaar zijn en die ze nooit meer draagt. TOen ik het voorstelde om weg te gooien keek ze me aan alsof ik iets geks had gezegd.
Zij kan écht niets weggooien. Laatst ging ik haar schoenenparen tellen; het waren iets van 60! Ik heb er samen met haar een stuk of 20 weg gegooid omdat ze helemaal niet meer mooi waren of oud model enzo. Maar ook dat was een hele strijd.

Ik gooi iets weg wat ik niet meer draag of niet meer denk nodig te hebben. Emotionele brieven, oude schoolspullen etc. heb ik wel allemaal bewaard in dozen.
Mijn man en ik hebben allebei een aparte kledingkast. Ik een hele grote hij een hele kleine

12-10-2005, 12:50

Mijn man en ik hebben allebei een aparte kledingkast. Ik een hele grote hij een hele kleine
Dat wordt een probleem als mijn zus gaat trouwen...want dan heeft die man geen plaats voor zijn kleren in huis, volgens mij...hihi

12-10-2005, 12:53
Mijn zus heeft dit ook....vorig jaar heb ik haar kast opgeruimd en echt alles weggedaan, zij moest het niet wagen om mij tegen te spreken.....wat doen jullie in godsnaam met oude kleding en schoenen??

Ik ben meer het "waterlelie type"...alles wegdoen, i kheb een 1 2pond munt van vorig jaar london. die moest ik bewaren van men vriendin als aandenken en dat ding zit me al zo dwars, kom i koveral tegen......zelfs men kasten van binnen zijn opgeruimd en ik heb nix in men huis dat ik niet gebruik, met kleren net zo

12-10-2005, 12:54

Hihihihi jij ook al, ik dacht dat ik de enige was.
Ik heb dozen vol met die briefjes en mijn man zegt altijd: waarom sorteer je die dozen nooit. We hebben toch lege mappen en sorteerders. Maak er gebruik van. Ik jaaaaaaaaah Maar ik weet nu al dat die dozen alleen voller worden en nooit geleegd gaan worden.

12-10-2005, 12:57

Citaat door Mozhima1:

Ik heb ook meer dan 50 paar schoenen en heb nog bij mij ouders rond de 30 paar laten liggen.
En kleding Ik heb 5 kledingkasten en die puilen ook uit. Kleding in de maat 36 tot 42. Dat komt van de dieeten

12-10-2005, 13:01
Ik ken het 'de maten'...Dat is bij haar ook. Ik heb zelf ook nog wel wat kleding uit mijn slankere tijd, maar die bewaar ik om zo nu en dan mezelf te kwellen en te dwingen te sporten.
Wil namelijk 20 kg. kwijt...snik ...snik..