Bekijk volle/desktop versie : Vertel is....



Pagina's : [1] 2

11-10-2005, 21:40
Wat moet in jouw leven veranderen, waardoor jij gelukkiger wordt?

Of, waar ben je mee bezig veranderingen te brengen? Waarom en hoe doe je het? Dat zijn dingen die je a.u.b. er ook bij moet zetten.

Kom op mensen, allemaal reageren.


THNX,

Mohammed L.

11-10-2005, 21:45


ik probeer het gwoon beste van te maken in mijn leven. en zorgen dat ik nie afdwaal van de rechte pad en veel aan Allah denken insha'allah. En wat ik het liefs wil is trouwen met iemand en gelukkig leiden insha'allah en wat ik doe is gwoon hard werken en sparen voor mijn toekomst

11-10-2005, 21:45
zou wel een leifde in me leven willen hebben maar daar ben ik van plan verandering in te brengen...

11-10-2005, 21:51
Klinkt allemaal mooi. InshAllah krijgen jullie wat je wensen.

Maar wat wil je precies veranderen? Dus hoe en wat.

11-10-2005, 22:13



Citaat door Miryam17:
Ik wil me imaan veranderen, hoe doe ik dat?
Me verdiepen in de islam, meer weten over de basisdingen, dus boeken lezen . ik wil arabisch beter beheersen daar begin ik inshallah volgend jaar mee die wil ik nemen als keuze vak bij hbo INSHLLAH

hoe ; meer lezen en wat je kunt lezen zijn boeken die beginnen bij het beginnen zodat je de juiste kennis oploot IK WIL DIT HEEL GRAAG maar ben daar eerlijk gezegd niet heel hard bezig geweest ... ik moet leren dat ik de daad bij het woord toevoeg ...
Dit is wat ik ook wil veranderen. Ik zeg wel ik wil dat en ik wil zus. Uiteindelijk moet het ook echt gedaan worden.

Ik geef een echte voorbeeld wat ik heb gedaan. Ik zei tegen mezelf dat ik 2 7izab zou leren in de zomervakantie. Dat was me niet gelukt, ik had twee sourrat geleerd. 3amma en wanazie3a. Dat vond ik te weinig, voor de Ramadan heb ik nu een programma. En het werkt aardig, elke dag drie regeltjes leren.

Dit is een voorbeeld van een wens hebben en die ook echt uitvoeren.

Mohammed L.

11-10-2005, 22:15
over mn bindingsangst heen komen

11-10-2005, 22:22

Citaat door Miss_Vanitas:
over mn bindingsangst heen komen
Ja, dat is haalbaar. Het lukt jou als je het wil.

11-10-2005, 22:24

Citaat door Mohammed L.:
Dit is wat ik ook wil veranderen. Ik zeg wel ik wil dat en ik wil zus. Uiteindelijk moet het ook echt gedaan worden.

Ik geef een echte voorbeeld wat ik heb gedaan. Ik zei tegen mezelf dat ik 2 7izab zou leren in de zomervakantie. Dat was me niet gelukt, ik had twee sourrat geleerd. 3amma en wanazie3a. Dat vond ik te weinig, voor de Ramadan heb ik nu een programma. En het werkt aardig, elke dag drie regeltjes leren.

Dit is een voorbeeld van een wens hebben en die ook echt uitvoeren.

Mohammed L.
Ik begrijp het, ik moet denk ik beter een programma gaan opstellen...
En geen smoesjes verzinnen en het niet doen..

hoe lukt het tot nu toe?

11-10-2005, 22:29

Citaat door Miryam17:
Ik begrijp het, ik moet denk ik beter een programma gaan opstellen...
En geen smoesjes verzinnen en het niet doen..

hoe lukt het tot nu toe?
Sorry dat ik hierop reageer, maar wil je weten hoe je dat het beste kan doen, dan kan je het zo doen:
- een vaste planning maken dat je er wat aan gaat doen
- niet steeds luisteren naar de duivel die in ons oor fluistert
- van uitstellen komt bijstellen.

Ik denk wanneer jij je hart openstelt voor Allah, dan komt het ook goed met allemaal wat je van plan bent om te gaan doen om je Imaan bijvoorbeeld te vergroten. Je doet ook meer kennis op, door er meer in te verdiepen. Door te lezen, door te doen wat je hoort te doen, naar de goede dingen kijken wat Allah voor ons heeft geschreven en jezelf niet laten afdwalen van de duivel, die steeds in de oor wilt fluisteren om je van andere gedachtes te brengen.

Succes en Gair InchaAllah.

11-10-2005, 22:30

Citaat door Miryam17:
Ik begrijp het, ik moet denk ik beter een programma gaan opstellen...
En geen smoesjes verzinnen en het niet doen..

hoe lukt het tot nu toe?
Hamdoelah, veel beter. Tot nu toe heb ik twee verzen geleerd ida shamsou koewierat en ida sama´oe anfatharat. inshAllah heb ik na Ramdan twee 7izb. Dat is nu mijn doel. Nog 4 verzen. Wajloen lilmoetafivien is pittig. De andere drie lijken minder moeilijk.

Wat voor programma zou jij willen maken? Wat zou erin komen te staan?

11-10-2005, 22:31

Citaat door SoeSje:
Sorry dat ik hierop reageer, maar wil je weten hoe je dat het beste kan doen, dan kan je het zo doen:
- een vaste planning maken dat je er wat aan gaat doen
- niet steeds luisteren naar de duivel die in ons oor fluistert
- van uitstellen komt bijstellen.

Ik denk wanneer jij je hart openstelt voor Allah, dan komt het ook goed met allemaal wat je van plan bent om te gaan doen om je Imaan bijvoorbeeld te vergroten. Je doet ook meer kennis op, door er meer in te verdiepen. Door te lezen, door te doen wat je hoort te doen, naar de goede dingen kijken wat Allah voor ons heeft geschreven en jezelf niet laten afdwalen van de duivel, die steeds in de oor wilt fluisteren om je van andere gedachtes te brengen.

Succes en Gair InchaAllah.
Je hebt gelijk, Inshllah ik hooop het echt..

11-10-2005, 22:33

Citaat door SoeSje:
Sorry dat ik hierop reageer, maar wil je weten hoe je dat het beste kan doen, dan kan je het zo doen:
- een vaste planning maken dat je er wat aan gaat doen
- niet steeds luisteren naar de duivel die in ons oor fluistert
- van uitstellen komt bijstellen.

Ik denk wanneer jij je hart openstelt voor Allah, dan komt het ook goed met allemaal wat je van plan bent om te gaan doen om je Imaan bijvoorbeeld te vergroten. Je doet ook meer kennis op, door er meer in te verdiepen. Door te lezen, door te doen wat je hoort te doen, naar de goede dingen kijken wat Allah voor ons heeft geschreven en jezelf niet laten afdwalen van de duivel, die steeds in de oor wilt fluisteren om je van andere gedachtes te brengen.

Succes en Gair InchaAllah.
mooi gezegd zuster

11-10-2005, 22:35



Citaat door Mohammed L.:
Hamdoelah, veel beter. Tot nu toe heb ik twee verzen geleerd ida shamsou koewierat en ida sama´oe anfatharat. inshAllah heb ik na Ramdan twee 7izb. Dat is nu mijn doel. Nog 4 verzen. Wajloen lilmoetafivien is pittig. De andere drie lijken minder moeilijk.

Wat voor programma zou jij willen maken? Wat zou erin komen te staan?
Daar ben ik ook gebleven, bij die soera toen ik nog op moskee zat dat is 3 jaar geleden .... het begin krijg je er snel is maar het laatse is wat pittiger



voor deze ramadan zou ik de koran uitwillen lezen alleen lezen nie leren..
ik ben nu bij wasama ie wal boeroesh
dus nog de rest ik ga dus naar boven ben begonne bij fatiha...

ik zou meer willen lezen basis dingen willen weten ookal ken ik ze maar gewoon zodat ik het goed onthoud en het goed opbouw..

11-10-2005, 22:39

Citaat door Mohammed L.:
Wat moet in jouw leven veranderen, waardoor jij gelukkiger wordt?

Of, waar ben je mee bezig veranderingen te brengen? Waarom en hoe doe je het? Dat zijn dingen die je a.u.b. er ook bij moet zetten.

Kom op mensen, allemaal reageren.


THNX,

Mohammed L.
Salaam Alleikoum,

Wat ik in mijn leven moet doen om gelukkiger te worden heb ik gedaan door mijn hart open te stellen voor Allah. En ik kan je garanderen, dat het helpt en vooral op onverwachte momenten van je leven wordt je verrast met het geluk, waar je in tijden ooit had gehoopt.

Als je bezig met de Islam, maar ook als je het daadwerkelijk uitoefent in de praktijk, in je dagelijkse leven. Je bent goed bezig met jezelf en ook goed voor anderen, je zorgt goed voor anderen, dan kan ik je ook garanderen dat Allah jou iets heels moois op jouw weg zal sturen.

Alleen op dat moment, dat wanneer het jou overkomt ben je daar nog niet zo van bewust, dat Allah van jou houdt omdat je de dingen doet die een Moslim hoort te doen. Wat ik meer doe, dan voorheen is: veel met de Islam bezig zijn en op tijd proberen te bidden wanneer het ook maar kan. In de ochtend ga ik tegenwoordig nooit de deur uit zonder het ochtendgebed te verrichten, want waar je ook bent, wat je ook doet en welke probleem je ook hebt, het gebed helpt je als je het even niet meer weet en als het allemaal even moeilijk wordt......

En ik kan je verzekeren, dat het mij ontzettend veel heeft geholpen, omdat ik erin geloof dat alles en werkelijk alles voorbestemd is. Het hoeft niet perse met liefde te maken, het kan een baan zijn, een studie of een huis, maar alles staat vast en voorbestemd. Daar geloof ik heilig in, doordat ik mijn hart aan AllaH heb gegeven en doordat ik mijn tijd meer benut met de dingen, die ik als Moslima hoort te doen.

Moge Allah ons van het slechte afleiden en ons houden op het goede pad.

SoeSje wenst jullie allen een fijne avond, ik hoop dat jullie wat aan me woorden hebben.

Wa alleikoum salaam

11-10-2005, 22:42

Citaat door SoeSje:
Salaam Alleikoum,

Wat ik in mijn leven moet doen om gelukkiger te worden heb ik gedaan door mijn hart open te stellen voor Allah. En ik kan je garanderen, dat het helpt en vooral op onverwachte momenten van je leven wordt je verrast met het geluk, waar je in tijden ooit had gehoopt.

Als je bezig met de Islam, maar ook als je het daadwerkelijk uitoefent in de praktijk, in je dagelijkse leven. Je bent goed bezig met jezelf en ook goed voor anderen, je zorgt goed voor anderen, dan kan ik je ook garanderen dat Allah jou iets heels moois op jouw weg zal sturen.

Alleen op dat moment, dat wanneer het jou overkomt ben je daar nog niet zo van bewust, dat Allah van jou houdt omdat je de dingen doet die een Moslim hoort te doen. Wat ik meer doe, dan voorheen is: veel met de Islam bezig zijn en op tijd proberen te bidden wanneer het ook maar kan. In de ochtend ga ik tegenwoordig nooit de deur uit zonder het ochtendgebed te verrichten, want waar je ook bent, wat je ook doet en welke probleem je ook hebt, het gebed helpt je als je het even niet meer weet en als het allemaal even moeilijk wordt......

En ik kan je verzekeren, dat het mij ontzettend veel heeft geholpen, omdat ik erin geloof dat alles en werkelijk alles voorbestemd is. Het hoeft niet perse met liefde te maken, het kan een baan zijn, een studie of een huis, maar alles staat vast en voorbestemd. Daar geloof ik heilig in, doordat ik mijn hart aan AllaH heb gegeven en doordat ik mijn tijd meer benut met de dingen, die ik als Moslima hoort te doen.

Moge Allah ons van het slechte afleiden en ons houden op het goede pad.

SoeSje wenst jullie allen een fijne avond, ik hoop dat jullie wat aan me woorden hebben.

Wa alleikoum salaam
Daar hebbe we zeker wat aan jazakoellahoe gairan en AMIEN ik wens je het beste zuster

Pagina's : [1] 2