Bekijk volle/desktop versie : help onze broeders & zusters in Pakistan !!!



10-10-2005, 20:42
Salaam waleikom, beste broeders & zusters


Jullie hebben vast wel gehoord over de aardbeving in Pakistan.

Bij de zwaarste aardbeving in 100 jaar hebben zeker 100.000 mensen hun huis en haard verloren.

In Pakistan Kashmir is 70% van alle huizen verwoest of beschadigd.

De beving had een kracht van 7.6 op de schaal van richter…
SoebhannAllah, SoebhannAllah juist nu in de Ramadan.

Ouders zijn op zoek naar hun kinderen, zoekend onder de puin…

Familie uit het buitenland vol met stress, wanhoop en angst proberen ze contact op te nemen met hun familie…

Probeer er een beeld bij te krijgen…

Hoe zou jij je voelen ?? Als je in hun situatie verkeerde ?? zoekend naar hulp, zoekend naar je familie.

Beste broeders & zusters sommige mensen maken zich druk omdat Marokko niet door is naar de WK of dat ze te laat op hun werk kwamen ( om maar een paar voorbeelden te noemen ) … Ik maak me druk om mijn broeders & zusters in Pakistan vandaar dat ik deze topic open…
In de hoop dat we er allemaal ff bij stilstaan wat er met onze broeders & zusters gebeuren aan de andere kant van deze wereld.

Bid aub voor ze en doe aub zo veel mogelijk doeà en stort een bijdrage op gironummer 800800, elke klein beetje helpt !! ze hebben ons doeà en hulp heel hard nodig…


Moge Allah hun bijstaan… en hun helpen in deze moeilijke situatie InssAllah…

Waleikom Assalaam…


Jullie zuster in de islaam

11-10-2005, 16:07



Citaat door Moslimprotector:
Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Het zijn geen Marokkanen...dus boeit het niemand hier wat er gebeurd. Men vergeet dat we een ummah zijn en dat deze broeders en zusters nu onder het puin liggen terwijl wij hen willen vergeten...

Toen met de aardbeving in marokko waren en tientallen topics met honderden reacties...subhanAllah!!!
precies vandaar deze topic ook om er ff bij stil te staan... het boeid hun wel alleen ze zien het al zo vaak op tv, krant, en op het net en dat word een beetje te veel... i think

mr gair insAllah

11-10-2005, 16:10

Citaat door Moslimprotector:
http://www.islamic-relief.nl/




Steun Islamic Relief en help de slachtoffers van deze enorme ramp vandaag nog! Stort uw donatie op Giro 2002 ten name van Islamic Relief Nederland onder vermelding van SOS Zuid-Azië.




Een zeer krachtige aardbeving met een kracht van 7.6 op de schaal van Richter heeft op zaterdag 8 oktober in Pakistan, Kashmir en India in Zuid-Azië aan meer dan 40 000 mensen het leven gekost. Het epicentrum van de beving, die hele dorpen met de grond gelijk heeft gemaakt, lag vlakbij Muzaffarabad, de hoofdstad van Kashmir.

Er wordt gevreesd voor nog meer slachtoffers; tussen het puin worden nog steeds lichamen gevonden. In de Noordwestelijke provincie van Pakistan zijn uit het puin van twee scholen die door de aardbeving zijn ingestort, 400 lichamen van kinderen geborgen.

Duizenden mensen hebben hun huizen verloren. De schade is enorm; 90 procent van de hele regio van Kashmir (een gebied van 5 miljoen inwoners) is getroffen door de aardbeving. Ook de infrastructuur in dit gebied is zwaar getroffen en sommige dorpen kunnen niet worden bereikt.

Islamic Relief is een wereldwijde actie voor de slachtoffers begonnen. Er is al 3 miljoen Euro vrijgemaakt voor directe noodhulpvoorzieningen. Verschillende Islamic Relief-teams zijn in het -voor Islamic Relief bekend- gebied aanwezig om de schade op te meten en noodhulp te bieden. In het gezondheidscentrum van Islamic Relief in Neelum Valley, Kashmir zijn al meer dan 2000 slachtoffers ontvangen en geholpen aan hun verwondingen. Op dit moment zijn tenten, dekens en medische spullen heel erg hard nodig.

Islamic Relief heeft meerdere teams in het getroffen gebied en is volop in gesprek met andere NGO's om de hulpverlening te coördineren.
Islamic Relief heeft meer dan 20 jaar ervaring in het verlenen van noodhulp; de recente voedselcrisis in Mali en Niger, Tsunami, aardbeving Iran, Marokko, Algerije.

Steun Islamic Relief en help de slachtoffers van deze enorme ramp vandaag nog! Stort uw donatie op Giro 2002 ten name van Islamic Relief Nederland onder vermelding van SOS Zuid-Azië.

http://www.islamic-relief.nl/

yazaak Allahoe gair

11-10-2005, 16:19
yazaakAllahoe gair Sweetness_17 & moslimprotector...

`t is niet zo dat ik er niet aan denk... natuurlijk vind ik het erg en zielig wat er met onze broeders en zusters gebeurd... en ik denk dat er meer mensen zo over denken... alleen kunner wij er moelijk iets aan doen

11-10-2005, 16:21



Citaat door moemina_18:
yazaakAllahoe gair Sweetness_17 & moslimprotector...

`t is niet zo dat ik er niet aan denk... natuurlijk vind ik het erg en zielig wat er met onze broeders en zusters gebeurd... en ik denk dat er meer mensen zo over denken... alleen kunner wij er moelijk iets aan doen
jawel. Geld storten naar islamic relief.

11-10-2005, 16:21

Citaat door moemina_18:
yazaakAllahoe gair Sweetness_17 & moslimprotector...

`t is niet zo dat ik er niet aan denk... natuurlijk vind ik het erg en zielig wat er met onze broeders en zusters gebeurd... en ik denk dat er meer mensen zo over denken... alleen kunner wij er moelijk iets aan doen
SoebhannAllah natuurlijk kan je er wel wat aan doen... gebeden voor hen verichten, zo veel mogelijk doeà, en een kleine bijdrage storten op giro 800800 ( of zie ondertekening )

11-10-2005, 16:26

Citaat door moemina_18:
yazaakAllahoe gair Sweetness_17 & moslimprotector...

`t is niet zo dat ik er niet aan denk... natuurlijk vind ik het erg en zielig wat er met onze broeders en zusters gebeurd... en ik denk dat er meer mensen zo over denken... alleen kunner wij er moelijk iets aan doen
Tuurlijk kunnen wij er iets aan doen..
Die mensen hebben honger en hebben hulp nodig..
We kunnen geld storten op giro 2002 ..
Elk klein beetje helpt..
of geld inzamelen in de moskee..
Bedenk maar iets en ik weet zeker dat we kunnen helpen...
En niet alleen maar toe kijken..
En ik ben het met je eens..
tuurlijk denken we eraan enzo. Alleen we weten nooit wat we er aan moeten doen ..

11-10-2005, 16:29
denk gewoon aan jezelf wat zou jij allemaal nodig hebben in zo`n situatie...
dat mensen voor je gaan bidden en doeà gaan doen, kleding, onderdak, eten, wij kunnen ze helpen door geld te storten ... om maar een paar voorbeelden te noemen

11-10-2005, 16:36

Citaat door Sweetness_17:
denk gewoon aan jezelf wat zou jij allemaal nodig hebben in zo`n situatie...
dat mensen voor je gaan bidden en doeà gaan doen, kleding, onderdak, eten, wij kunnen ze helpen door geld te storten ... om maar een paar voorbeelden te noemen

12-10-2005, 10:33

13-10-2005, 16:27
up ^

17-10-2005, 12:46
yazaak Allahoe gair voor deze leerzame topic

18-10-2005, 10:16


wajazaak