Bekijk volle/desktop versie : Hirsi Ali wil verbod radicale delen islam



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

10-10-2005, 16:22
VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft er vanochtend - tijdens een kamerdebat over religieus radicalisme - voor gepleit dat het kabinet de onderdelen van de zuivere islam die in strijd zijn met de Nederlandse rechtsorde, gaat verbieden. Volgens het Kamerlid is de islamdoctrine niet te verenigen met de democratie.

Hirsi Ali zei tijdens het debat te constateren dat veel politici liever over radicalisering in het algemeen praten dan over de zuivere islam in Nederland. De politicia stelde dat de islam de enige religie ter wereld is die niet het recht erkent afvallig te worden. Ze ziet de zuivere islam als een vorm van religieus radicalisme. Zo roept de zuivere islam aanhangers op gewelddadige acties te ondernemen tegen ongelovigen, afvalligen en homoseksuelen, zo verklaarde de VVD'er.

Het debat draaide om een tweetal regeringsnota's over religieus radicalisme en het weerbaar maken van jongeren. Hirsi Ali vond het onterecht dat de nota's met geen woord reppen over de snelle toename van de moslimbevolking in Nederland. In plaats daarvan houdt de regering zelfs voorzieningen in stand die de toename van het aantal moslims bevorderen, zoals de kinderbijslag.

Het kabinet wil bekende allochtone Nederlanders inzetten om jongeren te waarschuwen voor de gevaren van islamitisch radicalisme. Ook moeten op jongerenconferenties bekende Nederlanders de allochtone jeugd alternatieven aanreiken voor het extremisme.

Namens het CDA zei Kamerlid Wim van de Camp dat er onder moslims volgens hem weinig echte bereidheid is een dialoog aan te gaan: ''Marokkaanse doctorandussen willen wel, maar of de mensen in de wijken dat ook willen, betwijfel ik.''

10-10-2005, 16:29


Ik vrees dat er drastischere maatregelen moeten komen op het gebied van het aanpakken van radicale tendenzen binnen de moslims.

Zelf komt er veel te weinig respons wat op zich wel jammer is.

Het is natuurlijk wel veel leuker om allah ou ackbar te roepen en stoer je gal te spuwen dan te zeggen dat je in vrede wilt leven,als jongere moslim zijnde.

Je ziet het overal.
Tja als er dan een keer de maat vol is,moeten ze ook niet gaan piepen natuurlijk.

10-10-2005, 16:51

Citaat:
Ayaan Hirsi Ali heeft er vanochtend - tijdens een kamerdebat over religieus radicalisme - voor gepleit dat het kabinet de onderdelen van de zuivere islam die in strijd zijn met de Nederlandse rechtsorde, gaat verbieden. Volgens het Kamerlid is de islamdoctrine niet te verenigen met de democratie.
Ik heb geluisterd naar het debat op internet, ze heeft ook duidelijk aangegeven dat ze het over het islamisme had, dus die islam die zichzelf 'de ware islam noemt, en een islamitische staat nastreeft op de hele wereld', en dat is tevens de islam die zich moedwillig afkeert van de westerse democratie desnoods met geweld.

En daar kan ik haar alleen maar in volgen.

10-10-2005, 17:00
Roepen om maatregelen is makkelijk als je zelf al van te voren weet dat je dat nooit waar kunt maken, populisme noemen ze dat. De Koran is de Koran, de Sharia de Sharia...daar kunnen eeuwen over heen gaan maar dat blijft onveranderd. Het beginsel waar Hirsi Ali op doelt 'verbod op afvalligheid' vloeit inderdaad voort uit de Sharia. Dat beginsel is hier echter helemaal niet van toepassing omdat we niet in een land leven met Sharia wetgeving. Diegene die in Nederland wil leven moet alle wetten eerbiedigen, hetgeen de Koran ook expliciet voorschrijft. Maw hetgeen Hirsi Ali op doelt is bullshit.

10-10-2005, 17:01



Citaat door appie666:
De roep om maatregelen is makkelijk als je zelf al van te voren weet dat je dat nooit waar kunt maken, populisme noemen ze dat. De Koran is de Koran, de Sharia de Sharia...daar kunnen eeuwen over heen gaan maar dat blijft onveranderd. Het beginsel waar Hirsi Ali op doelt 'verbod op afvalligheid' vloeit inderdaad voort uit de Sharia. Die beginsel is hier echter helemaal niet van toepassing omdat we niet in een land leven met Sharia wetgeving. Diegene die in Nederland wil leven moet alle wetten eerbiedigen, hetgeen de Koran ook expliciet voorschrijft. Maw hetgeen Hirsi Ali op doelt is bullshit.
Precies

10-10-2005, 17:02

Citaat door appie666:
Roepen om maatregelen is makkelijk als je zelf al van te voren weet dat je dat nooit waar kunt maken, populisme noemen ze dat. De Koran is de Koran, de Sharia de Sharia...daar kunnen eeuwen over heen gaan maar dat blijft onveranderd. Het beginsel waar Hirsi Ali op doelt 'verbod op afvalligheid' vloeit inderdaad voort uit de Sharia. Die beginsel is hier echter helemaal niet van toepassing omdat we niet in een land leven met Sharia wetgeving. Diegene die in Nederland wil leven moet alle wetten eerbiedigen, hetgeen de Koran ook expliciet voorschrijft. Maw hetgeen Hirsi Ali op doelt is bullshit.

10-10-2005, 17:13

Citaat door appie666:
Roepen om maatregelen is makkelijk als je zelf al van te voren weet dat je dat nooit waar kunt maken, populisme noemen ze dat. De Koran is de Koran, de Sharia de Sharia...daar kunnen eeuwen over heen gaan maar dat blijft onveranderd. Het beginsel waar Hirsi Ali op doelt 'verbod op afvalligheid' vloeit inderdaad voort uit de Sharia. Dat beginsel is hier echter helemaal niet van toepassing omdat we niet in een land leven met Sharia wetgeving. Diegene die in Nederland wil leven moet alle wetten eerbiedigen, hetgeen de Koran ook expliciet voorschrijft. Maw hetgeen Hirsi Ali op doelt is bullshit.
Nee, het islamisme zoals sommige moslims hier belijden is een gevaar. In het geniep doen zij hun wervend werk.

En de burka moet wat mij betreft overal verboden worden.

10-10-2005, 17:15

Citaat door schaapje14:
Nee, het islamisme zoals sommige moslims hier belijden is een gevaar. In het geniep doen zij hun wervend werk.

En de burka moet wat mij betreft overal verboden worden.
Dat lijkt me logisch dat je praktijken die buiten de wet gaan moet tegengaan.
Moest ze hiervoor wat over zeggen in de Kamer?

Of had ze weer aandacht nodig?

10-10-2005, 17:26
laat haar toch kakelen man. hoe meer hoe beter zou ik zeggen. de ayaan-histerie is gelukkig al een tijdje uitgewerkt. ik merk het ook overal om me heen. niemand moet iets hebben van deze hysterische publiciteits geile vrouw. ze is net als wilders een karikatuur van zichzelf geworden. het mooie is dat je zou denken dat ze op een gegeven moment niks gekkers kan bedenken en dan doet ze het toch. de volgende stap is natuurlijk dat moslims dadelijk geen baarden meer mogen dragen. ik lach me suf als ik haar op tv zie. dat trillende gezicht en bij elke zin die ze zegt lijkt het alsof ze bijna moet gaan janken.

10-10-2005, 17:33

Citaat door mo26:
laat haar toch kakelen man. hoe meer hoe beter zou ik zeggen. de ayaan-histerie is gelukkig al een tijdje uitgewerkt.
Ze is tactisch dat ze wat op de achtergrond bleef. Reken maar dat zij als intelligente vrouw veel aanhang heeft onder de Nederlandse bevolking. Als zij lijsttrekker van een partij zou zijn zou ze een grote aanhang hebben.
En ik ben nog niet eens een VVDster

10-10-2005, 17:43

Citaat door mo26:
laat haar toch kakelen man. hoe meer hoe beter zou ik zeggen. de ayaan-histerie is gelukkig al een tijdje uitgewerkt. ik merk het ook overal om me heen. niemand moet iets hebben van deze hysterische publiciteits geile vrouw. ze is net als wilders een karikatuur van zichzelf geworden. het mooie is dat je zou denken dat ze op een gegeven moment niks gekkers kan bedenken en dan doet ze het toch. de volgende stap is natuurlijk dat moslims dadelijk geen baarden meer mogen dragen. ik lach me suf als ik haar op tv zie. dat trillende gezicht en bij elke zin die ze zegt lijkt het alsof ze bijna moet gaan janken.
Ach, de meesten zien Hirsi Pali als een Marionet, oftewel een poppetje dat met touwtjes aangetrokken wordt. Ze is maar een bijfiguur en wordt gebruikt als pispaal.

10-10-2005, 17:44

Citaat door schaapje14:
Ze is tactisch dat ze wat op de achtergrond bleef. Reken maar dat zij als intelligente vrouw veel aanhang heeft onder de Nederlandse bevolking. Als zij lijsttrekker van een partij zou zijn zou ze een grote aanhang hebben.
En ik ben nog niet eens een VVDster
Ja veel aanhang van de nederlandse bevolking maar niet van de nederlands islamitische bevolking waar het nu eigenlijk om gaat. Wat je dan krijgt zijn 2 groepen tegen over elkaar. Nou daarmee los je het probleem idd op

10-10-2005, 18:05


Hopelijk zal de nuchtere Nederlander nu stilaan beginnen inzien dat juist Ayaan Hirshi Ali een van de oorzaken is van het groeiend radicalisme bij sommige moslimjongeren. Zij is koren op de molen van radicalen en als de Nederlandse regering niet snel ingrijpt door haar te bedanken voor haar bewezen diensten, zal het de verstandhouding tussen moslims en niet-moslims er niet op verbeteren.

Het weze nu duidelijk dat Ayaan Hirshi Ali alleen maar één doel voor ogen heeft, nm. het bestrijden van de Islam in een land dat niet eens de hare is. Zij leert niet uit haar fouten, zelfs de moord op Theo Van Gogh raakt haar koudste kleren niet.

Zelfs tijdens de heilige maand Ramadan schrikt ze er niet voor terug om moslims te provoceren in de hoop dat ze een misstap zouden begaan waarop ze vervolgens op kan teren om haar radicale anti-islamitische standpunten kracht bij te zetten.

Dit mens evolueert naar een publiek gevaar voor de ganse Nederlandse samenleving: alles wat zij totnogtoe heeft bereikt is alleen maar zaaien van haat, onverdraagzaamheid en tweespalt tussen de Nederlandse bevolking.

Want zeg nu zelf, hoe zou de moslimgemeenschap - niet alleen in Nederland, maar wereldwijd - indien de Nederlandse regering zich inhoudelijk zou gaan bemoeien met de islamitische godsdienst en zelfs koranverzen zou gaan schrappen omdat een Somalische racist de Islam niet kan slikken?

Gold in Nederland niet het principe van scheiding van kerk en staat? Waarom bemoeit de staat zich dan nu met de kerk, opgestookt door een vrouw die eer noch schaamte kent?

GUERRILLERO

10-10-2005, 18:23
Guerrillero, mensen als jou zijn juist het doelwit van Ayaan, EN van vele bezorgde Nederlanders. Het is logisch dat mensen als jij graag willen dat de naïeve Nederlanders van 10 jaar geleden weer in het heden zouden bestaan.

De Nederlanders zijn reëler geworden, en durven eindelijk keuzes te maken als het gaat om 'het uiten' als hebn zaken gewoon niet zinnen.

10-10-2005, 20:38
blaffende honden bijten niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8