Bekijk volle/desktop versie : Aaahhh Wat Moet Ik Doen?????????



10-10-2005, 11:49
Hallo allemaal die dit leest,

Ik ben een vrouw van in de dertig met een kind. Ben helaas gescheiden en wil nu
opnieuw trouwen. Daarvoor moet ik wel naar marokko toe omdat een jongeman mijn hand heeft gevraagd die daar vandaan komt.
Maar zit wel met een probleem mijn ouders kunnen door omstandigheden niet naar marokko. Nu is mijn vraag is het raar als mijn vader er niet bij is om te trouwen. Je moet als je nog maagd ben en nooit bent getrouwd je vaders handtekening hebben. Is dat voor mij ook nog zo dan?
Ik hoop dat jullie me serieus kunnen helpen.

Veel liefs Hanan

10-10-2005, 17:35


In de nieuwe wet is het zo geregeld dat ongetrouwd of gescheiden geen handtekening van je vader noodzakelijk is.

10-10-2005, 18:08

Citaat door Intention:
In de nieuwe wet is het zo geregeld dat ongetrouwd of gescheiden geen handtekening van je vader noodzakelijk is.
Elke dag nieuwe regels!!!!

10-10-2005, 23:53
Ik denk dat je Insha 'Allah iemand anders als Welie moet aanwijzen.

Indien het vereist is, kun je een Imaam ofzo, vertellen, wat de situatie is, en dan alsnog trouwen.

Zo wordt het ook gedaan, bij bekeerde zusters hier in NL, die volgens de Islamitische wet zijn getrouwd, waarvan de ouders het niet mee eens zijn. Er wordt dan altijd iemand aangewezen als Welie..

Of je kunt dan die papieren naar NL sturen, je vader kan ze ondertekenen, en weer terug sturen. Ik weet niet of het mag, maar het is een suggestie..

Moge Allah je huwelijk zegenen Insha 'Allah.

11-10-2005, 12:01


Salaam meid,

Die regels zijn nu veranderd, Je mag nu trouwen zonder de toesteming van je ouders. Mijn nicht uit marokko heeft ook zonder haar vader gedaan want hij vader was in spanje dus hij kon er niet bijzijn. Je moet alleen geboorteboekje meenemen van je vader. Dan kan je zo trouwen zonder je ouders erbij.

Mabrouk met je trouwplannen, en ik wens jou heel veel geluk samen met jou toekomstige man insa allah.

Liefs Nassira

11-10-2005, 13:32

Citaat door nassira22:
Salaam meid,

Die regels zijn nu veranderd, Je mag nu trouwen zonder de toesteming van je ouders. Mijn nicht uit marokko heeft ook zonder haar vader gedaan want hij vader was in spanje dus hij kon er niet bijzijn. Je moet alleen geboorteboekje meenemen van je vader. Dan kan je zo trouwen zonder je ouders erbij.

Mabrouk met je trouwplannen, en ik wens jou heel veel geluk samen met jou toekomstige man insa allah.

Liefs Nassira
Hoi Nassira,

He dat is fijn om te horen dat het zo kan. LAI BERK FIK ik wens ook iedereen die trouwplannen heeft veel geluk toe.
Bedankt voor je reactie Nassira en de andere ook natuurlijk

Liefs Hanan